Falsk krupp

Mamma Mø.

Forelsket i forumet
I natt ble det legevakta på oss. Lillegutt på 7 mnd har vært snørrete i et par dager og har hostet et par ganger i løpet av hele dagen i går. I 5 tiden i morges så våknet jeg med at han heiv etter pusten når han skreik, han ville hoste men han fikk det ikke til. Etter en stund dro vi på legevakta. Det virker som han ble bedre når vi kom ut. På vei dit så gulpet han opp all frokost. Legen fant ingenting, men skrev ut et par skjema med symptomer og behandling av falsk krupp. Nå vet vi ikke om det var det, men har ikke noe annen forklaring, jeg.

Vi kom hjem fra legevakta i 7 tiden i morges, sov et par timer. Fikk litt grøt nå i sta, holder på maten. Nå er han i storform igjen. Har ikke antydning til hoste eller slimete i brystet. I dag er det varmt ute og jeg lurer på:
- Kan jeg ta han med ut i dag?

Ja, bare å gå ut. Mine falske krupp barn blir bedre av åå være ute og :)

floppen skrev:
Ja, bare å gå ut. Mine falske krupp barn blir bedre av åå være ute og :)

Ja frisk luft hjelper på om det er falsk krupp emoticon

Ja for all del! Frisk/kald/fuktig luft er jo den beste behandling av falsk krupp (når det då ikkje er så ille at ein treng legehjelp).

Det er vanleg at "falskkruppbarnet" er i relativt bra form på dagtid for så å begynne å hoste/bjeffe/slite med pusten igjen om kvelden/natta etter det har sovna. Skjer det igjen i kveld så ta barnet med deg ut i kald luft.

God bedring!

Den beste behandling av falsk krupp er som nevnt over her frisk luft. Så det er bare å ta han med ut. Nicholas har hatt det haugevis med ganger.

Sist gang fikk vi beskjed fra legevakten om å sitte ute på terrassen med han i 45 minutter midt på natten. Vi hadde mange gode samtaler der ute gitt....

Back
Topp