Faen faen faen

Ååh, krysser så fingrane for deg! Rar lege, "moglege hjarteslag", kva er det? Altså, anten ser han dei eller så ser han dei ikkje tenkjer eg, med mindre han tenkjer at det er gjennomstrømming frå navlestrengen? Det burde jo i såfall væra relativt lett for ein lege å sjå forskjell på.. Sånne legar er det verste eg veit, sånne med total mangel på bedside manners,som ikkje forklarer skikkeleg eller noko som helst.. Det er jo meir stressande i utgongspunktet..

Krysser framleis fingrane SÅ hardt for deg, det at de såg hjartelyd på torsdag er jo veldig positivt!

Han er en underlig skrue.. jeg så såvidt på skjermen og så omrisset av fosteret og det røde blinkende. På torsdag fikk jeg studere skjermen, sykepleieren så at det beveget seg og vi så blå/rødblink som jo er tegn på sirkulasjon. Så derfor spurte jeg han om det var hjerteslag eller hva men han kunne ikke svare ordentlig.. det var på hjertets plass men no mer rakk jeg ikke studere det..
Jeg får bare holde ut til onsdag igjen - da er det de to som tok ul på torsdag som skal prøve igjen..

Hvis det ikke gir meg noe svar så får jeg vurdere å reise til sykehuset.. eller håpe at det dukker opp en ekspert på ultralyd som kan sjekke opp [emoji85]
 
Huff så vemmelig. Sender deg en go klem, å håper det er en uskyldig blødning, kanskje en cyste som har sprukket eller noe. Så lenge du ikke har noe form for smerter eller mer friskt blod så er det fortsatt håp ❤️
 
Han er en underlig skrue.. jeg så såvidt på skjermen og så omrisset av fosteret og det røde blinkende. På torsdag fikk jeg studere skjermen, sykepleieren så at det beveget seg og vi så blå/rødblink som jo er tegn på sirkulasjon. Så derfor spurte jeg han om det var hjerteslag eller hva men han kunne ikke svare ordentlig.. det var på hjertets plass men no mer rakk jeg ikke studere det..
Jeg får bare holde ut til onsdag igjen - da er det de to som tok ul på torsdag som skal prøve igjen..

Hvis det ikke gir meg noe svar så får jeg vurdere å reise til sykehuset.. eller håpe at det dukker opp en ekspert på ultralyd som kan sjekke opp [emoji85]
Ja, veit du kva.. Håpar du får eit skikkeleg svar.. Det var rayd og blå blink på vårt og, eg meiner kanskje raudt var hjarte, og blå var navlestreng, utan at eg skal påberopa meg ekspertstatus, men han nemnde to blink han vår (me fekk og høyra lyden frå begge)
 
Håper alt står bra til med den lille[emoji173]
 
Takk alle. I dag ville han ikke ta ul for han mente at det ikke ville gi noe svar på hvorfor jeg blødde. Han har ingen utdanning med ul så det var derfor.
Men han ringte litt rundt for å høre om andre legekontor kunne gjøre, men dessverre bor jeg i gokk og alle som tar ul bor visst i byen.....
[emoji36]
Han snakka med jordmorvakta iallfall og kom fram til at så lenge jeg ikke blødde og ikke hadde smerter så var det mest sannsynlig fordi alt var bra.

Så da får jeg bare vente. Skal til jordmor om en uke..
 
Takk alle. I dag ville han ikke ta ul for han mente at det ikke ville gi noe svar på hvorfor jeg blødde. Han har ingen utdanning med ul så det var derfor.
Men han ringte litt rundt for å høre om andre legekontor kunne gjøre, men dessverre bor jeg i gokk og alle som tar ul bor visst i byen.....
[emoji36]
Han snakka med jordmorvakta iallfall og kom fram til at så lenge jeg ikke blødde og ikke hadde smerter så var det mest sannsynlig fordi alt var bra.

Så da får jeg bare vente. Skal til jordmor om en uke..

Nei, så kjipt!! Men jordmor kan i alle fall lytte etter hjertelyden. Du må være en tålmodig sjel......
 
Nei, så kjipt!! Men jordmor kan i alle fall lytte etter hjertelyden. Du må være en tålmodig sjel......

Alternativet er to timer på humpete svingete veier. En vei.
Til vanlig går det helt fint - men nå kjenner jeg at jeg ikke orker. Ligger heller på sofaen og ser på drit på TV og forfaller [emoji23][emoji13]
 
Jeg tenker at han hadde sett om det var dødt på mandag.. så talentløs kan han ikke ha vært.. håper jeg.....
Og jeg har ikke blødd mer, har ikke smerter - bare murringer as usual.. Det kom ingen koagler da jeg blødde, kun et flak.. blødningen ga seg raskt og da jeg mista sist så var det helt åpenbart hva som skjedde.. dette er ingenting som det..
:)
 
Jeg tenker at han hadde sett om det var dødt på mandag.. så talentløs kan han ikke ha vært.. håper jeg.....
Og jeg har ikke blødd mer, har ikke smerter - bare murringer as usual.. Det kom ingen koagler da jeg blødde, kun et flak.. blødningen ga seg raskt og da jeg mista sist så var det helt åpenbart hva som skjedde.. dette er ingenting som det..
:)

Om han er så talentløs så bør han jo heller ikke ha et ul apparat tenker jeg. Hm...

Forferdelig ventetid uansett da, men man må jo bare tro på at alt står bra til [emoji173]
 
Om han er så talentløs så bør han jo heller ikke ha et ul apparat tenker jeg. Hm...

Forferdelig ventetid uansett da, men man må jo bare tro på at alt står bra til [emoji173]

Enig! Hørtes jo helt nedsnødd ut den legen...

Men jeg har også trua på at alt er bra[emoji4]
 
Uten at jeg er ekspert på dette så høres det jo ut som ting har gått bra. Har du lest artikkelen jeg la ut her dør i dag om blødning i svangerskapet?
 
Back
Topp