Faen faen faen

[emoji255]venninnen min er 19 uker på vei nå og har blødd flere ganger i løpet av svangerskapet.. sist for bare noen dager siden og da var hun på sykehuset noen timer også. Men er ingenting galt med den lille i magen[emoji258]
 
Krysser fingrene for at blødningen er uskyldig [emoji173]
Ring legen i morgen tidlig å be om en ul/henvisning og en sjekk.
 
Sukk.. det blør ikke mer og ikke vondt ennå heller.
Det er bare så frustrerende og ufattelig slitsomt..
enten gå over, eller drit i å skremme meg sånn.. dumme kropp [emoji20]

Det er to timer hver vei til legevakt så det er ikke noe alternativ, men får bare gå til legen her i morgen tidlig og håpe de kan se noe på ul her. Jordmor er her bare en gang i uka eller annakvar uke, så alternativet er å bli henvist til byen. To timer unna.

Hvis dette går bra så kommer jeg til å bestille Doppler og lime den fast på magen...
 
Huff! Håper det går bra med deg og lille[emoji173]️[emoji173]️

På fredag på jobb kjente jeg noe som jeg trodde var blod, og gikk på do.. og da fosset det vann(!) med rosa blod! Trodde med engang dette var fostervann! Reiste hjem å ringte legen og fikk time om et par timer. Blødde mye fersk blod mens jeg venta.... sluttet før timen, og jeg fikk sjekket at det ikke var noe åpning og baby var sprell levende på ul[emoji1317][emoji1317] (og fostervann var i orden)
Jeg tror jeg har hatt en vannboble eller noe som har sprukket, fikk beskjed om at jeg hadde noe sånt på en tidlig ul.. kunne blø av den sa hun.
Kan jo være du har en cyste som gjør at du blør? Er visst veldig vanlig [emoji4]
Krysser alle fingrer å tær for deg[emoji1317]
 
Krysser fingrene å håper at alt er bra med deg[emoji173]️
 
Jaja, legen gjorde meg ikke noe klokere.
Han så fosteret, mulige hjerteslag - men ikke sikker på noen ting.
Ringte gyn på sykehuset som sa jeg kunne komme når jeg ville, men frarådet meg det pga lang reisevei - og jeg er ikke interessert i den bilturen for dårlige nyheter.
Så jeg venter. Fikk time hos den andre legen på onsdag så med mindre det blør mer eller jeg får smerter så var det bare å ha håpet iallfall.


Og hvis noen har erfaring med å tolke ultralyd så si fra [emoji13]
Jeg så fosteret med en rød blinkende prikk inni. På torsdag var prikken blå og rød men bildet var mer forstørret da.
Det var også flere røde blinkende flekker rundt fostersekken.
 
Jaja, legen gjorde meg ikke noe klokere.
Han så fosteret, mulige hjerteslag - men ikke sikker på noen ting.
Ringte gyn på sykehuset som sa jeg kunne komme når jeg ville, men frarådet meg det pga lang reisevei - og jeg er ikke interessert i den bilturen for dårlige nyheter.
Så jeg venter. Fikk time hos den andre legen på onsdag så med mindre det blør mer eller jeg får smerter så var det bare å ha håpet iallfall.


Og hvis noen har erfaring med å tolke ultralyd så si fra [emoji13]
Jeg så fosteret med en rød blinkende prikk inni. På torsdag var prikken blå og rød men bildet var mer forstørret da.
Det var også flere røde blinkende flekker rundt fostersekken.

Huff.. Den legen burde ikke hatt lov til å bruke det ultralydapparatet.. [emoji15] Men det høres jo ut som det var hjerteslag, så da er det jo liv. [emoji4] Det var godt å høre!
 
Vi får bare tolke det hjerteslaget som et godt tegn og satse på at alt går bra[emoji846]
 
Krysser fingrene for at alt er fint med lille og at legen du var til får lære seg med apparatet snarlig!
Hvordan er formen idag da? [emoji173]
 
Krysser fingrene for at alt er fint med lille og at legen du var til får lære seg med apparatet snarlig!
Hvordan er formen idag da? [emoji173]
:)
Har ikke vondt, ikke blødd noe mer.. men kommer sånne brune rester bare på dopapiret (som den siste dagen av mensen liksom.. sorry ekle detaljer... :bag: )
Tar livet med ro - leser en bok, ignorerer kvalmen og prøver å tenke på andre ting.. som om det er så lett.. :wtf:
 
:)
Har ikke vondt, ikke blødd noe mer.. men kommer sånne brune rester bare på dopapiret (som den siste dagen av mensen liksom.. sorry ekle detaljer... :bag: )
Tar livet med ro - leser en bok, ignorerer kvalmen og prøver å tenke på andre ting.. som om det er så lett.. :wtf:

Ser den, men syns du er flink som klarer å tvinge deg til å slappe litt av! [emoji4]
Så bra at det ikke har kommet mer ferskt blod, det må være et godt tegn [emoji173][emoji173]
 
Ååh, krysser så fingrane for deg! Rar lege, "moglege hjarteslag", kva er det? Altså, anten ser han dei eller så ser han dei ikkje tenkjer eg, med mindre han tenkjer at det er gjennomstrømming frå navlestrengen? Det burde jo i såfall væra relativt lett for ein lege å sjå forskjell på.. Sånne legar er det verste eg veit, sånne med total mangel på bedside manners,som ikkje forklarer skikkeleg eller noko som helst.. Det er jo meir stressande i utgongspunktet..

Krysser framleis fingrane SÅ hardt for deg, det at de såg hjartelyd på torsdag er jo veldig positivt!
 
Så fælt du måtte oppleve blødning i går og i tillegg til den legetimen i dag da! :shifty: Satser virkelig på at alt er bra med den lille. Sender en klem! :Heartred
 
Back
Topp