Faddere til dåpen..

det har faktisk vi tenkt på.. vil vi at vedkommende skal ta seg av barnet vårt om vi dør? (selv om det ikke er slik må.. men jeg synes det er lettere å velge ut i fra det for da blir det ikke "hvem som helst")
Vi tenker litt slik vi også.. finner noen som har like holdninger og verdier som oss! Har best kontakt med eldste bror til sambo og kona, men de har meldt seg ut av statskirka.. og brodern og samboern er også gode kandidater.. de yngre brødrene til sambo føler jeg ikke vi har like mye til felles med, og de har litt andre verdier som jeg ikke er helt enig i..

Er det noen som tenker å ha faddere selvom de ikke skal ha dåp i kirka? Fadderordningen er jo i utgangspunktet en kristen tradisjon, men selv om vi ikke skal ha dåp hadde det vært fint med noen som kan være litt veiledere/ha en ekstra plass i oppveksten til gutten. Hmm... lurer på hva vi skal gjøre der og om det blir altfor langt utafor boksen:p

Er det noen som tenker å ha faddere selvom de ikke skal ha dåp i kirka? Fadderordningen er jo i utgangspunktet en kristen tradisjon, men selv om vi ikke skal ha dåp hadde det vært fint med noen som kan være litt veiledere/ha en ekstra plass i oppveksten til gutten. Hmm... lurer på hva vi skal gjøre der og om det blir altfor langt utafor boksen:p

jepp! vi har bare en dato som går.. så har ikke kirka tid den dagen blir det "velkommen til verden fest" istedet ;) tenker fortsatt å ha faddere! tenker gudmor/gudfar hører kirka til.. fadder har man jo på barneskole osv også :)

jepp! vi har bare en dato som går.. så har ikke kirka tid den dagen blir det "velkommen til verden fest" istedet ;) tenker fortsatt å ha faddere! tenker gudmor/gudfar hører kirka til.. fadder har man jo på barneskole osv også :)
Godt poeng!;) Det blir velkommen-til-verden-fest her å:) Vi vil gjerne feire selvom dåp i kirka er helt uaktuelt for oss. I kirka får man jo et "bevis" på at man har fadder. Har dere tenkt å gi fadderene noe spesielt?

Godt poeng!;) Det blir velkommen-til-verden-fest her å:) Vi vil gjerne feire selvom dåp i kirka er helt uaktuelt for oss. I kirka får man jo et "bevis" på at man har fadder. Har dere tenkt å gi fadderene noe spesielt?

hvis det ikke blir dåp tenkte jeg å ha en hjemmelaget "attest" eller bevis.. der det står litt kort hvorfor de ble valgt og hva det innebærer & bilde av pers. med baby :) -ikke helt sikker på utformingen enda eller hva som skal stå men de skal få en form for "bevis"

hvis det ikke blir dåp tenkte jeg å ha en hjemmelaget "attest" eller bevis.. der det står litt kort hvorfor de ble valgt og hva det innebærer & bilde av pers. med baby :) -ikke helt sikker på utformingen enda eller hva som skal stå men de skal få en form for "bevis"
Jeg lurte litt på å lage en innramming med håndtrykk eller no. Kanskje med tekst som "takk for at du passer på meg":) Får se hva det blir!

Trenger jo egentlig ikke være det:D Har dere planlagt noe annet da? Farger, meny ol?

tenker farger blir lyseblå/lysegrønn.. menyen består av grillmat :) tenkte å be noen kompiser av oss som "grillmestre" :) blir hjemme til oss med ca 20 stk (avhengig av hvor mange som kan)
oog det blir i midten av juli :) -grunnet ferieplaner til resten av en opptatt familie. .
enn dere? :)

tenker farger blir lyseblå/lysegrønn.. menyen består av grillmat :) tenkte å be noen kompiser av oss som "grillmestre" :) blir hjemme til oss med ca 20 stk (avhengig av hvor mange som kan)
oog det blir i midten av juli :) -grunnet ferieplaner til resten av en opptatt familie. .
enn dere? :)
Høres ganske likt ut som våre planer:D Grillmat mef div tilbehør og salater. Blir nok grønt i fargen her, da jeg ikke er så veldig glad i blått;) Blir 24 som blir bedt tror jeg, så får vi se hvor mange som kan. Blir i juli her også, så de som bor langt unna kan kombinere velkomstfest på Østlandet med Danmarkstur;)

Jeg vet hvem jeg skal velge denne gangen, blir to venninner. Også blir det opp til mannen å finne to til.

Tror det er opp til hver enkelt prest om faddere må være medlem av statskirka eller ikke. Her er det slik at minst 1 eller 2 (husker ikke helt) av fadderne må være medlem.

Back
Topp