Facbook :)

miss87

Flørter med forumet
Skal dere legge ut på facebook at dere er gravid? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer sikkert til å dele nyheten etter at vi har vært på oul :) Men kommer nok til å renske litt opp i vennelisten før den tid :)

Rensker venneslisten nøye for tiden, forsvinner alltid venner. Tror nok det blir delt. Har vell noen få venner og resten slekt :)

Det kommer nok ut etterhvert, men endel vet det jo allerede, siden jeg er sykt kvalm og får nesten ikke i meg mat. Da skjønner mange det fort..
Men ingen ting er offentlig før etter fosterdiagnostikken er ferdig, pga alder og risiko..

Jeg delte det på facebook i uke 12 sist gang men vet ikke om jeg skal gjøre det samme nå :) Mange som vet det alt :) Men bare familie og ei bestevenninne :)

Ja jeg tenker nok dele det, mest fordi jeg er redd folk tror jeg bare har blitt skikkelig tjukk. Merker nå når jeg treffer på folk som jeg ikke er sånn kjempe nære med, som jeg føler glor litt ekstra på magen min.. Men så passer det seg ikke å bare si:jeg er gravid forresten! Venter til etter vi er kommet hjem fra ferien, da er jeg ca halvveis..!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Sist delte jeg på Facebook, men vi blir ikke å gjøre det denne gangen. Jeg synes ikke det er rett å eksponere barna på nett fordi informasjonen vil alltid være tilgjengelig og kan misbrukes. Vi liker å være privat :)

Sist delte jeg på Facebook, men vi blir ikke å gjøre det denne gangen. Jeg synes ikke det er rett å eksponere barna på nett fordi informasjonen vil alltid være tilgjengelig og kan misbrukes. Vi liker å være privat :)
Er det jeg tenker denne gangen også :)
Men har jo bare familie og venner jeg har kontakt med og liker på facebook da :)

Er det jeg tenker denne gangen også :)
Men har jo bare familie og venner jeg har kontakt med og liker på facebook da :)

Facebook er litt ekstraordinært fordi du mister rettighetene til dine egne bilder. Dette er et tema som er diskutert mange ganger siden facebook endret policy i 2008 mener jeg det var.

Her inne har jeg feks delt, fordi jeg er relativt trygg på at hvis jeg sletter profilen så forsvinner feks bildene dersom ingen har quotet de.
På facebook blir dette lagret selv om du sletter bildene. Til og hvis du sletter profilen. OG facebook har rett til å bruke bildene i reklamesammenheng enten du ønsker det eller ikke. De følger ikke norsk lov, men amerikansk, til tross for at du og jeg er norske og befinner oss i Norge. Lokale lover gjelder i mindre grad fordi foretaket er "utenlandsk" opprinnelse.
Det er veldig kompliserte greier.

Blir ikke dele det som i å annonsere at vi venter eller legge ut ukentlig oppdatering på utviklingen til babyen men kan jo hende jeg f.eks legger inn bud på en vippestol f.eks på en kjøp og salg side. Så kan jo hende bekjente finner ut jeg er gravid via facebook og det er ikke krise. Er jo ikke hemmelig sånn sett men blir som sagt ikke annonsere det.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Facebook er litt ekstraordinært fordi du mister rettighetene til dine egne bilder. Dette er et tema som er diskutert mange ganger siden facebook endret policy i 2008 mener jeg det var.

Her inne har jeg feks delt, fordi jeg er relativt trygg på at hvis jeg sletter profilen så forsvinner feks bildene dersom ingen har quotet de.
På facebook blir dette lagret selv om du sletter bildene. Til og hvis du sletter profilen. OG facebook har rett til å bruke bildene i reklamesammenheng enten du ønsker det eller ikke. De følger ikke norsk lov, men amerikansk, til tross for at du og jeg er norske og befinner oss i Norge. Lokale lover gjelder i mindre grad fordi foretaket er "utenlandsk" opprinnelse.
Det er veldig kompliserte greier.
Er helt sykt!!

Blir ikke dele det som i å annonsere at vi venter eller legge ut ukentlig oppdatering på utviklingen til babyen men kan jo hende jeg f.eks legger inn bud på en vippestol f.eks på en kjøp og salg side. Så kan jo hende bekjente finner ut jeg er gravid via facebook og det er ikke krise. Er jo ikke hemmelig sånn sett men blir som sagt ikke annonsere det.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Det er jeg helt enig i... :)

Er helt sykt!!

Det er det og vanlig mann i gata vet ikke om dette.
Jeg er feks skikkelig irritert på den biologiske faren til datteren min for han har fyllebilder side om side med ungen vår.
Det er jo skikkelig negativt for henne, men sånn tenker ikke han.
Og jeg får ikke engang fjernet bildene for det er hans barn og.

En ting er at min generasjon kanskje sjemmes over foreldres krymspring, men hjelpes hva skal skje med ungene til paradise generasjonen? o.O

Det er det og vanlig mann i gata vet ikke om dette.
Jeg er feks skikkelig irritert på den biologiske faren til datteren min for han har fyllebilder side om side med ungen vår.
Det er jo skikkelig negativt for henne, men sånn tenker ikke han.
Og jeg får ikke engang fjernet bildene for det er hans barn og.

En ting er at min generasjon kanskje sjemmes over foreldres krymspring, men hjelpes hva skal skje med ungene til paradise generasjonen? o.O
Tør ikke tenke på hva som skal skje med den generasjonen :p :/

Kjem vel t å kommentere d en eller annen gong, men dele mindre og mindre på face

mor til to gull, 05 og 12

kommer absolutt ikke til å lage ett eget "jeg er gravid" innlegg på facebook.. forteller det selv til de vi ønsker på andre måter enn det. har ikke det eksponeringsbehovet. kommer heller ikke til å legge ut bilde av en nyfødt baby med en pupp i munnen 3 min etter fødsel ;) noen har jo ett stort behov for å bli sett og få delt ting, har noen gravide veninner som er veeeeldig gravide på fb, skriver daglig innlegg om at de vagger i 17 mai tog, skal sole kanonkula, og andre helt merkelige ting å dele med hele verden..... skjønner ikke hva man skal oppnå med det jeg..

Nei=) tror ikke vi gjorde det sist heller.. Tenkte vi bare plutselig skulle ha en baby til:P

Nei :-)

Back
Topp