Førstgangs gravid, kjenne spark?

Kjente noe for første gang i begynnelsen av uke 16, og den siste uka har jeg kjent daglig spark :) Er i uke 18+4 i dag :happy:
 
Kjente ikke før ring uke 21 med første, morkaka på framsiden den gang
 
Gleder meg til jeg kjenner noe. Tror flere ganger at jeg har kjent noe, men jeg blir så usikker. Så her er det nok bare å smøre seg med tålmodighet, ikke så enkelt når man er førstegangsfødende. Men veldig godt å lese at det er flere som opplever det samme:happy:
 
Synes jeg kjenner mer tydelige dult i dag, men ja - man kan bli gal av å tolke alt. :D
 
Er 19+1 i fag og førstegangs. Har morkaka foran. Har kjent litt her og der, men veldig usikker. Ikke noe ordentlig spark eller bevegelse som jeg er sikker på. Prøver å ligge i ro etter jeg har spist for å kjenne litt etter, men veldig vanskelig å si. Gleder meg veldig til de ordentlig sparkene kommer :Heartred
 
Er det noen av dere som er gravid med 1.barn som har kjent bevegelse fra baby ennå?

I hvilken uke er dere nå hvis dere ikke kjenner?

Og i hvilken uke begynte dere å kjenne noe hvis dere kjenner? Hva føltes det som?

Leser at man ofte merker det tidligere med senere graviditeter, og tenkte derfor det kan være greit å høre når man kan forvente å kjenne noe på 1.graviditet.
Jeg er i uke 16+1 nå og har enda ikke kjent noe. Har ikke kjent spesielt etter det heller :)
 
Kjent litt fra æ var 16+4 veldig sjeldent. Kan være en uke mellom hver gang. Men tror det er blitt litt mer hyppig i det siste. Det kommer brått <3
 
19 + 5 idag - ikke kjent noe enda - førstegangsfødende her også så ikke så godt å vite hvordan det skal kjennes ut heller da :rolleyes: og morkaka ligger foran fikk jeg beskjed om på oul forrige uke så det hjelper jo ikke på. Venter spent på å kjenne noe :)
 
Jeg er 15+6, morkaken ligger bak, men har ikke kjent noen spark enda.. tror jeg! Førstegangsfødende her også! Har en del strekninger i livmoren, men tror det kun er det enn så lenge. Gleder meg til å kjenne spark :)
 
16+2 i dag, og begynner å lure på om jeg kanskje egentlig kjenner noe. Men det er umulig å si. Førstegangsgravid, så vet jo ikke hva jeg kjenner etter. Ikke kjent konkrete "dult" eller "spark", mer en slags "romstering" ca der livmora er. Kan også bare være feilanalysert luft :hilarious: merker det bare om jeg ligger i ro og klemmer forsiktig ned på magen med flat hånd.
 
Var på OUL i dag og fikk vite at morkaken ligger foran, så da tar det litt lenger tid. Er 19+3 i dag og merker ikke noe stort. Kanskje litt bobler innimellom, men usikker på om det er babyen eller ikke :)
 
Var på OUL i dag og fikk vite at morkaken ligger foran, så da tar det litt lenger tid. Er 19+3 i dag og merker ikke noe stort. Kanskje litt bobler innimellom, men usikker på om det er babyen eller ikke :)
Det kan veldig godt være baby du kjenner <3
 
Litt rart, men nå når jeg la meg merka jeg faktisk for første gang at ungen sparka flere ganger og at den rørte seg en gang :Heartblue:love7
Det er så fantastisk å kjenne<3 skvatt de første gangene <3 så i går for første gang at frøkna i magen sparka gjennom magen <3
 
Det er så fantastisk å kjenne<3 skvatt de første gangene <3 så i går for første gang at frøkna i magen sparka gjennom magen <3

Åhh, så gøy <3 det blir liksom enda mer virkelig når man faktisk kan kjenne og se at det er liv i magen :Heartred
 
20+1, vet ikke om det var det, men følte jeg kjent en del bevegelse og velting litt før og i starten av uke 19. Men nå er det rundt en uke siden jeg har merket meg noe fra magen. Er det vanlig at det er mye som skjer for så å plutselig bli helt rolig? Har ikke kjent spark enda
 
20+1, vet ikke om det var det, men følte jeg kjent en del bevegelse og velting litt før og i starten av uke 19. Men nå er det rundt en uke siden jeg har merket meg noe fra magen. Er det vanlig at det er mye som skjer for så å plutselig bli helt rolig? Har ikke kjent spark enda
Helt vanlig har æ fått beskjed om :) husk at det enda er masse plass der inne :) har hatt flere dager nå. Med masse spark(20+2) og sett frøkna sparke gjennom magen og nå er det ingen ting på 2 dager. Så kan brått ta noen dsger men brått kommer det bevegelse hver dag <3
 
17+5 i dag. Har kjent masse bevegelse den siste veka, men ingen typiske spark. :Heartred
 
Back
Topp