Førstgangs gravid, kjenne spark?

Sparkedress

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Er det noen av dere som er gravid med 1.barn som har kjent bevegelse fra baby ennå?

I hvilken uke er dere nå hvis dere ikke kjenner?

Og i hvilken uke begynte dere å kjenne noe hvis dere kjenner? Hva føltes det som?

Leser at man ofte merker det tidligere med senere graviditeter, og tenkte derfor det kan være greit å høre når man kan forvente å kjenne noe på 1.graviditet.
 
Er 16+5 nå. Ganske sikker på at jeg kjente noe i uke 14. Følelsen har kommet tilbake et par ganger de siste ukene.
 
Sniker.. Kjente det først i uke 19. Først en dult en dag, så kanskje en til neste dag. Før man kjenner det helt sikkert, men er bare litt her og litt der i starten :)
 
Er nå i uke 18, tror jeg har kjent noe, men kan være innbilning. Har morkaka foran så forventer egentlig ikke noe på flere uker enda ;)
 
I følge mine sirlig anførte notater :D var jeg 17+0 da jeg kjente «sommerfuglevingene» med førstemann.
 
Uke 14+0 her, ikke kjent noe ennå :) men så aner jeg ikke hvordan det vil kjennes ut heller
 
14+3 med første, og har morkaken foran så tror jeg må vente lenge til jeg kjenner noe...
 
Jeg er 15+6 uker og lurer på om jeg kjente noe i dag for første gang.. Det var en ny, merkelig følelse på høyre side i nedre del av magen.. en slags strykende følelse som er veldig vanskelig å forklare. Men dette er mitt første svangerskap, så er ikke sikker.
 
14+0 har ikke kjent noe, har morkake foran å hørt det tar lengre tid før man kjenner :hungover::p
 
Er førstegangs og 15+5 i dag. Tror jeg kjente noe da jeg var 13+6, men var såpass svakt så ganske usikker. Men kjente definitivt noe da jeg var 14+5, har ikke kjent noe siden da men en helt fantastisk følelse! Gleder meg til å kjenne mere til mini:love017
 
Første gang kjente jeg et tydelig spark eller slag 16+4, det var ikke til å ta feil av og jeg skvatt skikkelig. Nå er jeg 13+4 og har ikke merket noe enda :)
 
16+4 førstegangsfødende og venter spent. Var hos jordmor og hørte hjerteslag idag.❤ Men har ikke kjent noen form for bevegelse enda. Morkaken lå foran på TUL, så ikke så rart at jeg ikke har merket noe enda, kanskje. (Kan morkaken flytte på seg iløpet av svangerskapet? Noen som vet?).
 
17+6 i dag og kjent spark siste 2 ukene:) er andregangs. Med første var jeg helt sikker uke 20 (men kjente sommerfugler en stund før dette..)
 
16+4 førstegangsfødende og venter spent. Var hos jordmor og hørte hjerteslag idag.❤ Men har ikke kjent noen form for bevegelse enda. Morkaken lå foran på TUL, så ikke så rart at jeg ikke har merket noe enda, kanskje. (Kan morkaken flytte på seg iløpet av svangerskapet? Noen som vet?).
Morkaken flytter seg ikke. Den har på en måte grodd seg fast i livmoren. Men dersom morkaken er foran mormunnen kan den trekke deg oppover i løpet av svangerskapet når livmora vokser. Du vil uansett fremdeles ha livmoren på fremsiden :) Fikk vite i dag at min også er foran, samme som forrige svangerskap. Da kjente jeg liv 17+6, men hadde vært i litt i tvil om jeg hadde kjent noe en ukes tid. 17+6 var jeg sikker på at det var babyen da det gjentok seg noen flere ganger etter hverandre og jeg lå helt i ro og kjente etter. Denne gangen har jeg kjent fra slutten av uke 15, men veldig sporadisk og kjenner jeg noe så er det bare en liten bevegelse og så kommer følelsen ikke igjen. Er i dag 16+6 og regner med at det snart blir mer merkbart!
 
Jeg kjenner litt bevegelse om kveldene nesten hver kveld, når jeg ligger\sitter på sofaen og slapper av før leggetid. Sist visste jeg ikke hva jeg kjente, men kjente at det var noe der fra uke 15-16 uten å kunne helt konkretisere det. Denne gangen kjenner jeg igjen følelsen, babyene mine har hatt samme favoritt-stilling (å tvers!) så jeg vet hvor jeg skal kjenne etter bevegelser.
 
19+2, har kjent velting i magen de siste dagene! Det er heelt garantert at det er en fest inni der, føler jeg kjenner det bedre og bedre. Spent på når første skikkelige spark vil komme! Er førstegangs.
 
Kjente i uke 20 med første barn, sommerfuglbevelser, morkaka foran.
 
Back
Topp