Førstegangsgravid og skal til Spania, hva bør jeg huske/pakke?

Nyperose

Betatt av forumet
Utmarsj 2024
Reiser til Spania 26. september (vil være 15+0). Jordmor anbefalte støttestrømper på flyet, noe som ikke hadde fallt meg inn i det hele tatt. Er det andre ting jeg bør pakke/huske på/være obs på?
 
Sniker. Ta med helsekortet i tilfelle du må oppsøke legehjelp - ellers skal det ikke være noe spesielt du MÅ huske. Jeg reiste en del under graviditeten, siste gang i uke 34, og det var kun den siste gangen jeg brukte støttestrømper. Man bør nok bruke det, men med mindre du har høyt blodtrykk og/eller ødemer allerede, så er det nok ikke krise å glemme det så tidlig.

Ellers ville jeg vært særlig obs på mat og vært veldig streng på å følge kostholdsrådene for gravide. Jeg ville holdt meg unna alt som ikke er varmebehandlet.
 
Ville hatt et europeisk helsekort også om du ikke allerede har det, man får det fra helsenorge tror jeg :happy: Ellers var det mange gode råd ovenfor her jeg ville fulgt:woot:
 
Solkrem med høy faktor mtp pigmentflekker :)
 
jeg hadde med medisin mot forstoppelse :laughing001 støttestrømper til flyreise.

tenk over mat, spessielt buffeter, salater (hvilket vann de er vasket i), spør etter flaske i stede for glass med isbeter, isdisker som står ute i varmen, pastirisert melk/yoghurt/ost etc. husk å drikk mye vann/væske og kjøl deg ned
 
jeg hadde med medisin mot forstoppelse :laughing001 støttestrømper til flyreise.

tenk over mat, spessielt buffeter, salater (hvilket vann de er vasket i), spør etter flaske i stede for glass med isbeter, isdisker som står ute i varmen, pastirisert melk/yoghurt/ost etc. husk å drikk mye vann/væske og kjøl deg ned
Har slitt litt med forstoppelse, så det er nok kanskje ikke så dumt:smiley-ashamed004
 
Back
Topp