Førstegangsfødende

Det tror jeg kanskje jeg ville gjort, men jeg ble satt i gang 6 dager før termin pga. mistanke om svangerskapsforgiftning. Gutten ble født 3 dager før termin og det virket som at grunnen til at det tok tid var at jeg ikke var moden nok.

Første ble jeg satt igang med på termindatoen pga svangerskapsforgiftning, andre kom noen dager før termindatoen ;-)

Min første kom 38+2, så slapp å gå over med han.

Min første ble født 3 dager på overtid, og nesten 4 kilo. Jeg selv ble født en uke på overtid og var 4,5 kilo! Så er litt spent nå

Jeg fødte ni uker for tidlig, men det var tvillinger da. Ingen av mine venner med barn har gått over termin. De fleste har bare ett barn enda og de kom alt fra fire uker før til rett før termin, men ingen over.

Kursleder på Ullevål sa at 70% føder etter termin, så blir spennende og se om man blir blant de fleste, eller føder før. Kjenner jeg mentalt må forberede meg på mange dager over, så ikke ventingen skal bli så tung ;)

Min første kom tre dager før termin. Var mentalt forberedt på å gå over, så fødselen kom litt brått på meg!

Mange av dere har barn fra før.
Jeg får ofte høre at siden jeg er førstegangsfødende blir jeg å gå over termin.
Gjorde dere det med første? :)
Nei. Min første kom i uke 37.
Hodet var festet i uke 35.

Med nummer to gikk jeg til dagen før termin.
Hodet festet like før.
Føltes som jeg gikk overtid med nummer to, siden alle mente jeg kom til å føde tidlig den gangen også. ;-)

Takk for svar alle dere som har svart :-)
Det har vært gøy å se hvordan det har vært fordelt.
Uten at jeg har sett så nøye på det, så syns jeg det virker som om de fleste faktisk fikk før termin?
Da er man kanskje ikke "dømt" til å gå så lenge over termin likevel :D
Så da får man bare vente å se :-)
Syns det er så spennende nå, hun kan jo komme når som helst egentlig, selv om jeg helst ser at hun er noen uker til. :-) (33uker idag)

Takk for svar alle dere som har svart :-)
Det har vært gøy å se hvordan det har vært fordelt.
Uten at jeg har sett så nøye på det, så syns jeg det virker som om de fleste faktisk fikk før termin?
Da er man kanskje ikke "dømt" til å gå så lenge over termin likevel :D
Så da får man bare vente å se :-)
Syns det er så spennende nå, hun kan jo komme når som helst egentlig, selv om jeg helst ser at hun er noen uker til. :-) (33uker idag)
Førstegangs her også, og jeg håper sååå at min kommer litt før tiden. Alt etter uke 37 er ok :p

Førstegangs her også, og jeg håper sååå at min kommer litt før tiden. Alt etter uke 37 er ok :p

Jeg for min del går ikke rundt å håper på at hun skal komme før tida, men enkelte i familien blandt annet har "dømt" meg til å gå over tida bare fordi jeg er førstegangsfødende og det liker jeg ikke :P
Jeg liker ikke bli forhåndsdømt uansett hva det gjelder :P
Altså selv om det begynner å bli ganske tungt nå så koser jeg meg med å ha en huleboer i magen ❤️
Pluss jeg vil være mentalt forberedt på at det kan skje når som helst. :-)

Jeg for min del går ikke rundt å håper på at hun skal komme før tida, men enkelte i familien blandt annet har "dømt" meg til å gå over tida bare fordi jeg er førstegangsfødende og det liker jeg ikke :P
Jeg liker ikke bli forhåndsdømt uansett hva det gjelder :P
Altså selv om det begynner å bli ganske tungt nå så koser jeg meg med å ha en huleboer i magen ❤️
Pluss jeg vil være mentalt forberedt på at det kan skje når som helst. :-)
Nei, det forstår jeg!! Kjedelig med mye mas om alt en må forberede seg på som førstegangs! "Ååå, bare vent du til ..."

Back
Topp