Førstegangsfødende

Klister

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Mange av dere har barn fra før.
Jeg får ofte høre at siden jeg er førstegangsfødende blir jeg å gå over termin.
Gjorde dere det med første? :-)

Jeg gjorde ikke det :-) fikk i uke 39+2 tror jeg! Med ble strippet av jordmor dagen før, så vet ikke om han hadde ventet med å komme om ikke vi fikk litt start hjelp :-)

Bare tull ;) min første kom helt plutselig og overraskende i uke 37+0, og nr 2 kom uke 40+0 ;) så det har nok ikke så mye å si ;)

Dem sier jo at de aller fleste førstegangsfødende går over tiden :)
Men det er ingen garanti for noen ting og man vet aldri!! Baby bestemmer! ;)

Lurer på det samme - men også om dere som fikk før termin hadde mødre som gjorde det samme? Min mor gikk nemmelig over og måtte bli satt igang med både meg og broren min..

Fikk høre da jeg gikk med førstemann at jeg bare måtte belage meg på å gå over tiden! Men neida, riene kom kasta på meg og han ble født i uke 38+2 ;)

Last edited:
Min første kom 4 dager før ultermin, men kom på menstermin :)

Det er nok ikke noe fasit på dette ...
Neinei.. skjønner jo det :-) er jo også litt bekymret for stort barn og hodeomkrets pga arv, men jordmor sier han ikke er noe stor når hun kjenner på ham, og symfysemålene ligger midt i normalområdet...

Dem sier jo at de aller fleste førstegangsfødende går over tiden :)
Men det er ingen garanti for noen ting og man vet aldri!! Baby bestemmer! ;)

Jeg er ikke ute etter en fasit på når ungen kommer, jeg bare lurte på om det lå noe i det de sier? :-)

Neinei.. skjønner jo det :-) er jo også litt bekymret for stort barn og hodeomkrets pga arv, men jordmor sier han ikke er noe stor når hun kjenner på ham, og symfysemålene ligger midt i normalområdet...
Da tror jeg du skal høre på jordmoren din ;) hadde hun merket noe unormalt ville hun nok henvist deg videre til sykehuset ! :)

Jeg fikk førstemann 8 dager før termin. Vannet gikk 9 dager før.

Jeg fikk førstemann 8 dager før termin. Vannet gikk 9 dager før.

Oi, så lenge før? Trodde man ble satt i gang etter en viss tid etter vannet var gått fordi det var fare for infeksjoner om man gikk så lenge etter at vannet har gått? (Vet ikke helt hvor jeg har hørt det, men det er nå noe jeg har fått for meg iallfall :-) )

Lurer på det samme - men også om dere som fikk før termin hadde mødre som gjorde det samme? Min mor gikk nemmelig over og måtte bli satt igang med både meg og broren min..

Husker ikke helt hva mamma har sagt, men vi er fem søsken og vi kom flere og flere dager etter termin. :P Min lillesøster var altså den seneste og kom nesten tre uker etter termin.

Da tror jeg du skal høre på jordmoren din ;) hadde hun merket noe unormalt ville hun nok henvist deg videre til sykehuset ! :)
Jeg vet det :-) prøver så godt jeg kan! Har bare ikke lyst på å føde en gutt med 40 i hodeomkr ;-)

Husker ikke helt hva mamma har sagt, men vi er fem søsken og vi kom flere og flere dager etter termin. :P Min lillesøster var altså den seneste og kom nesten tre uker etter termin.
Skjønner.. brodern kom 13 dager over og jeg 15 dager over..

Fødte 40+0 :) Riene startet to dager før :)

Back
Topp