Førstegangsfødende mai 2015 skremmende eller ei?

Jeg er inne i samme spiral :) fødselen er så utooooolig lenge til, om vi kommer dit. Krysser fingrene for deg MissV! :) oss paranoide må holde sammen :p
Huff ja.. Kjenner jeg er litt- men bare bittelitt, mer avslappet nå enn for noen dager siden. Vet ikke hvorfor, men har kanskje innsett at skal jeg glede meg så må nesten hele graviditeten være en glede.. Men huff så vanskelig. Har ikke hatt noe blødninger eller noe smerter.. Litt ubehag eneste men det hører vel med :)

Ja, det hører med :) greit med litt plager. Det gjør i allefall meg litt tryggere! Skal ringe og bestille UL til uke 7, når det er bekreftet hjertebank så kan jeg slappe av og glede meg :)

Ja, det hører med :) greit med litt plager. Det gjør i allefall meg litt tryggere! Skal ringe og bestille UL til uke 7, når det er bekreftet hjertebank så kan jeg slappe av og glede meg :)
Fikk ikke ultralyd før uke 9 - gyn adde ikke tid før, så skal jeg til jordmor når jeg er 12 uker.. Skal jeg bestille time hos legen før syns dere eller holder det? Gleder meg til å eventuelt å høre hjertelyd.. Er det vanlig at samboer er med da? Kan tenke meg at jeg klarer å slappe litt mer av da..

Hadde ikke bestilt før jeg i allefall, så lenge man vet at du skal :) jeg vet ikke hva som er vanlig - hvis samboeren din vil være med, så hvorfor ikke? Det er jo like mye hans, så de kan vel ikke si noe på det? Jeg vil gjerne ha med min, fin opplevelse hvis alt er positivt og hvis det skulle være noe så er det godt med støtte :)

Hadde ikke bestilt før jeg i allefall, så lenge man vet at du skal :) jeg vet ikke hva som er vanlig - hvis samboeren din vil være med, så hvorfor ikke? Det er jo like mye hans, så de kan vel ikke si noe på det? Jeg vil gjerne ha med min, fin opplevelse hvis alt er positivt og hvis det skulle være noe så er det godt med støtte :)
Jo har jo lyst til at han skal være med, men at han skal stå der mens jeg ligger i stolen med bena ut i været, njjaa.. Det frister ikke sånn kjempe mye.. Hehe men vi får se :) blir spennende, og tror ikke jeg orker å få undersøkelse hos legen i tillegg.. Blir fulgt opp hos gyn uansett :)

Jeg skal gjennom alt det her alene... Takk gud for gode venniner sier jeg bare:Heartblue:Heartbigred:Heartblue Så om samboer vil være med, så ta med:love2 Dere er heldige som har noen å dele det hele med:)

Jeg er også usikker på om jeg skal gjennom dette alene.. Bare en skikkelig forvirrende tid for meg. Alle rundt meg av familie og venner sier de støtter meg uansett hva, men alle hinter til at jeg bør ta abort. Jeg er 22 år, fyller 23 innen fødsel, og barnefaren har en datter fra før av. Jeg har 100% fast stilling og han er student... Finnes det en måte man virkelig finner ut hva som er rett på? Så redd for å ta abort og så angre... Det er jo et lite liv der inne, men jeg og barnefaren er i et veldig turbulent forhold for tiden, og er nettopp flyttet til storby.. Alt jeg allikevel greier å tenke på er å huske å ta folat og D-vitamin og omega-3, ikke drikke kaffe eller spise sjokolade, gjøre knipeøvelser og kjenne etter om den lille har det bra... :( <3

Jeg er også usikker på om jeg skal gjennom dette alene.. Bare en skikkelig forvirrende tid for meg. Alle rundt meg av familie og venner sier de støtter meg uansett hva, men alle hinter til at jeg bør ta abort. Jeg er 22 år, fyller 23 innen fødsel, og barnefaren har en datter fra før av. Jeg har 100% fast stilling og han er student... Finnes det en måte man virkelig finner ut hva som er rett på? Så redd for å ta abort og så angre... Det er jo et lite liv der inne, men jeg og barnefaren er i et veldig turbulent forhold for tiden, og er nettopp flyttet til storby.. Alt jeg allikevel greier å tenke på er å huske å ta folat og D-vitamin og omega-3, ikke drikke kaffe eller spise sjokolade, gjøre knipeøvelser og kjenne etter om den lille har det bra... :( <3

Jeg er ikke i helt samme situasjon som deg, 28 år og veldig stabilt forhold - men graviditeten var (er) et sjokk. Jeg så for meg hvor jeg kunne være om et år - og fant dermed ut at det å da være mor egentlig ikke var så avskrekkende. Spesielt ikke når jeg vet at jeg ikke er eller blir alene om dette.. Tror jeg hadde tenkt annerledes hvis ikke samboeren hadde vært så positiv.

Jeg er ikke i helt samme situasjon som deg, 28 år og veldig stabilt forhold - men graviditeten var (er) et sjokk. Jeg så for meg hvor jeg kunne være om et år - og fant dermed ut at det å da være mor egentlig ikke var så avskrekkende. Spesielt ikke når jeg vet at jeg ikke er eller blir alene om dette.. Tror jeg hadde tenkt annerledes hvis ikke samboeren hadde vært så positiv.

Ja... Men det er en utrolig ekkel følelse å føle seg tvunget til å ta abort fordi han ikke vil ha det, når man så gjerne vil beholde sjøl... Lykke til dere da ihvertfall! :) Høres ut som dere har forutsetningene for å lykkes :)

God nyhet, du kan drikke kaffe ;) Følg med på helsedirektoratets anbefalinger, noe av d man "fryktet" er tatt bort;) men når d er sagt, så høres d ut for meg som du har tatt valget allerede... MEN d er ikke noe riktig/galt her. Ta d valget som passer deg, det du ønsker! Om det er abort, så anbefaler jeg deg å få gjort det så fort som mulig, for den lille cellen blir mer å mer til ett barn for hver dag som går! Følg din egen intuisjon! Lykke til

God nyhet, du kan drikke kaffe ;) Følg med på helsedirektoratets anbefalinger, noe av d man "fryktet" er tatt bort;) men når d er sagt, så høres d ut for meg som du har tatt valget allerede... MEN d er ikke noe riktig/galt her. Ta d valget som passer deg, det du ønsker! Om det er abort, så anbefaler jeg deg å få gjort det så fort som mulig, for den lille cellen blir mer å mer til ett barn for hver dag som går! Følg din egen intuisjon! Lykke til

Du tuller?! Åå lykke!! :D Ja timen for abort ble bestilt med en gang, skal dit på onsdag, så da har jeg egentlig til da å bestemme meg på :)
Håper jeg får henge her til mai! :)

;)
Du tuller?! Åå lykke!! :D Ja timen for abort ble bestilt med en gang, skal dit på onsdag, så da har jeg egentlig til da å bestemme meg på :)
Håper jeg får henge her til mai! :)
Jeg fikk meg ett par glad nyheter hos legen for å si d sånn:p Du trenger sikkert ikke demle koffein.. Men kaffe er lov, og det er jammen meg sushi også:smiley-bounce013 Bare ikke sushi med tunfisk... Og helt sikkert best å lage den selv eller kjøpe den så fersk som overhode mulig, men er ikke på fy fy lista;) Når d gjelder speke mat så kan man spise det også, må bare fryse det først.. Og skal man spise røyka/grava laks, så må den være så fersk som mulig.. Jeg fikk ett hefte med legen min som heter Gravid, som er utgitt av helsedirektoratet! Legen min rådet meg til å følge med der, og kun der når d gjelder kost og ernæringsråd. Dette pga at de er opdatert til en hver tid innen forskning mm:) Lykke til fram til Onsdag da frøken! Men regner med du tar valget ditt før da.. Du er enda ung:) Jeg i min situasjon (litt annerledes enn din) skal ærlig innrømme at som 22åring hadde jeg nok tatt abort om ikke alt var på stell, det er så mye å oppleve og se rundt om i verden... Nå derimot som 30åring er jeg mer redd for konsekvensen d vil få for meg om jeg tar abort, jeg har hus, jobb, studier, har reist mye, festet mye, hatt en lang og fin ungdomstid.. Så greier ikke velge bort barnet... Men lykke til uansett hva du måtte velge, tøft blir det nok uansett, du må bare velge d som føles riktig for deg

Back
Topp