Førstegangsfødende mai 2015 skremmende eller ei?

Mom2beMai

Forelsket i forumet
Jeg er interesert i å snakke med andre som er like langt-/kort på vei som meg... Dette var ikke en planlagt baby, men like velkommen av den grunn Hvordan har dere det? Merker dere noe til graviditeten? Planlagt eller ikke? Har dere fortalt det til noen?

Litt skremmende men så utrolig ønsket! Fortalt det til to venninner, det er det eneste! Og denne var planlagt! :-)

Første gang :) vi prøvde og fikk det til, og er veldig velkommen :) skremmende, spennende, skummelt, mange blandede følelser og mange tanker som svirrer i hodet. Ellers lite symptomer, veldig oppegående :)

Vår er ikke planlagt. Jeg er fortsatt litt i sjokk, snart 4 uker etter positiv test. Mye som er skremmende nå, alt er jo veldig nytt!

Bortsett fra oss er det bare ei av mine beste veninner som vet det, og jeg fortalte det til henne fordi jeg trengte en alliert på en fest jeg måtte på ;) Vil vente lengst mulig med å fortelle det videre!

Spiren her var heller ikke planlagt, men så landet den jo fordet.:cool: Og det er jeg veldig glad for. :) Merker litt av symptomene, men ikke så mye plager nå i ryggen som i uke 4. Viktig å holde seg positiv:D;) Du kan jo også lese litt om svangerskap og fødsel allerede nå om du er nervøs for hva du har i vente, det hjalp med meg i hvertfall. :)

Planlagt, men likevel et lite sjokk etter tre år med prøving ! :) lite symptomer utenom ømme bryster og trøtthet - kvalmen har heldigvis ikke kommet enda ! Krysser fingrene for at jeg slipper unna. Venter nå på tidlig UL, gleder meg masse :)

Jeg er veldig i sjokk.. Men valget er tatt... Er for gammel til å ta abort, hadde vært noe annet hadde jeg vært 20, men som 30åring er jeg redd for etter reaksjoner mentalt... Selvfølgelig gleder jeg meg. Ett barn... Mitt barn... Veldig skremmende, jeg blir alenemor... Med en far som bor 60-80mil unna.. Har gitt han ett valg, keg hadde mitt valg, nå får han velge om han vil ta del i barnet eller ei.. P-pille +hoppa av i svingen, så dette barnet har livets rett tenker jeg... Han har barn fra før.. Det har ikke jeg, så respekterer hans valg uansett.. Selv om jeg håper... Jeg har fortalt det til mine 4bestevenniner, rett å slett fordi jeg trenger noen å snakke med, siden jeg ikke har en mann å dele d med... Har ingen plager enda (tvitvi), håper jeg slipper unna... men har hatt halsbrann 3 ganger siste 14-dagene, og d vittige er at jeg for 4uler siden satt å snakket med tanta mi om at keg ALDRI hadde hatt d, hun fikk d som gravid sa hun, å ble aldri kvitt d...

Jeg er veldig i sjokk.. Men valget er tatt... Er for gammel til å ta abort, hadde vært noe annet hadde jeg vært 20, men som 30åring er jeg redd for etter reaksjoner mentalt... Selvfølgelig gleder jeg meg. Ett barn... Mitt barn... Veldig skremmende, jeg blir alenemor... Med en far som bor 60-80mil unna.. Har gitt han ett valg, keg hadde mitt valg, nå får han velge om han vil ta del i barnet eller ei.. P-pille +hoppa av i svingen, så dette barnet har livets rett tenker jeg... Han har barn fra før.. Det har ikke jeg, så respekterer hans valg uansett.. Selv om jeg håper... Jeg har fortalt det til mine 4bestevenniner, rett å slett fordi jeg trenger noen å snakke med, siden jeg ikke har en mann å dele d med... Har ingen plager enda (tvitvi), håper jeg slipper unna... men har hatt halsbrann 3 ganger siste 14-dagene, og d vittige er at jeg for 4uler siden satt å snakket med tanta mi om at keg ALDRI hadde hatt d, hun fikk d som gravid sa hun, å ble aldri kvitt d...

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men jeg satt/sitter med de samme tankene. Er i fast forhold da, vi er snart 30, begge har fast jobb - min første tanke var "dette passer ikke nå". Nå er jeg livredd for å miste, selv om jeg fortsatt er i sjokk.

Du har tatt et tøft valg, og jeg syns du tenker fornuftig. Tror du faren kommer til å ville stille opp?

Jeg vet ikke om det er noen trøst, men jeg satt/sitter med de samme tankene. Er i fast forhold da, vi er snart 30, begge har fast jobb - min første tanke var "dette passer ikke nå". Nå er jeg livredd for å miste, selv om jeg fortsatt er i sjokk.

Du har tatt et tøft valg, og jeg syns du tenker fornuftig. Tror du faren kommer til å ville stille opp?
Aner ikke... Han bor veldig langt unna... Kom som ett sjokk på han også.. Og han har 2planlagte og 1 (lurt på han av ei som ville bli sammen med han) fra før.. Så dette blir nr4.. Skjønner at dette kom brått på, og ikke spes ønsket... Håper han vil ta del i d, men som sagt; krever ingenting.. Er veldig gla i han, betyr mye for meg, og vet han er gla i meg, men dette passet dårlig.. Hadde vært noe annet hadde vi vært sammen.. Men vi er gode venner, så dette ble ett slag i tryne på oss begge Men jeg har nå bestemt meg, og må faktisk innrømme at jeg er nervøs for å miste jeg er jo ikke langt på vei...

Aner ikke... Han bor veldig langt unna... Kom som ett sjokk på han også.. Og han har 2planlagte og 1 (lurt på han av ei som ville bli sammen med han) fra før.. Så dette blir nr4.. Skjønner at dette kom brått på, og ikke spes ønsket... Håper han vil ta del i d, men som sagt; krever ingenting.. Er veldig gla i han, betyr mye for meg, og vet han er gla i meg, men dette passet dårlig.. Hadde vært noe annet hadde vi vært sammen.. Men vi er gode venner, så dette ble ett slag i tryne på oss begge Men jeg har nå bestemt meg, og må faktisk innrømme at jeg er nervøs for å miste jeg er jo ikke langt på vei...

Jeg synes du fortjener masse creds som velger å beholde uansett hva som skjer! :smiley-bounce012

Heller ikke planlagt. Dro til legen fordi jeg hadde hatt så oppblåst mage og smerter. Og med det hadde jeg mistanke om matallergi. Legen sendte meg derfor på ultralyd for å undersøke galleveiene. Men det man kom frem til var at jeg er gravid. Så litt av en matallergi det går ihvertfall over om en liten stund, så det er positivt. Så det kom som et sjokk på oss også

Førstegangsfødende jeg også :)
Planlagt spire som kom på første forsøk! Gleder oss kjempemasse :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Planlagt her også, men kom fortere enn vi hadde planlagt :p Så nå må alle de tingene som vi "hadde god tid til" begynne å falle litt mer på plass! :D Gleder oss veldig! Nesten så jeg nyter hver eneste krampe i magen :) En plass mellom 4, og 5 uker her. Veeeldig tidlig enda :)

Vi prøvde, ikke veldig aktivt, men vi prøvde. Og fikk det til tre sykluser etter at jeg fjernet hormonspiralen min. Så vi ble overrasket i går da testen var positiv. ;-)
Han hadde nok sett for seg at det skulle ta lenger tid...

Jeg er ikke redd for fødsel i det hele tatt. Har et åpent sinn i forhold til det. :-)

Mm. Gratulerer til alle vorende mødre og flerbarnsmødre. :-)

Fødselen har jeg ikke sjenket en tanke engang, men det er fordi jeg er så redd for å miste.. Venter nesten at det skal skje, men prøver å glede meg over det som skjer :)

Fødselen har jeg ikke sjenket en tanke engang, men det er fordi jeg er så redd for å miste.. Venter nesten at det skal skje, men prøver å glede meg over det som skjer :)

Jeg er inne i samme spiral :) fødselen er så utooooolig lenge til, om vi kommer dit. Krysser fingrene for deg MissV! :) oss paranoide må holde sammen :p

Back
Topp