Førstegangs

Lillemy.

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Sensommerbarna 2019
Lurer på mye...
Blant annet var til tannlegen idag fikk bedøvelse. å testet positivt når jeg kom hjem. Er det farlig?
Når bestilte du/dere legetime?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gratulerer med spiren :)

Eg fikk en alternativ bedøvelse da eg sa eg var gravid. Men eg vet dessverre ikke noe om det er farlig med den "vanlige". Da eg googlet igår, fikk eg ikke inntrykk av at det var noe farer.

Om du er veldig usikker og redd, ville eg ringt tannlegen og spurt.

Gratulerer med spiren :)

Eg fikk en alternativ bedøvelse da eg sa eg var gravid. Men eg vet dessverre ikke noe om det er farlig med den "vanlige". Da eg googlet igår, fikk eg ikke inntrykk av at det var noe farer.

Om du er veldig usikker og redd, ville eg ringt tannlegen og spurt.
Huff:(((

Lurer også på når man regner ut termin skal man gå ut ifra mensen slutt eller start?

okei. da ble det endringer.. litt å sette seg inn i:)

Lurer på mye...
Blant annet var til tannlegen idag fikk bedøvelse. å testet positivt når jeg kom hjem. Er det farlig?
Når bestilte du/dere legetime?

Gratulerer :-)

Ja det er mye å sette seg inn i, men vi kommer nok inn i alt til slutt :-)

❤️Venter vår første i desember ❤️

Om du gjerne vil ha en tidligkontroll er det bare å ringe å få time hos legen:) da kan du få svar på alt du lurer på og svangerskapsboken som er til god hjelp!

Det er ifølge min tannlege ikke farlig med bedøvelse :) Går til spesialist :)

En annen ting, blir store spørsmålsrunden her? hva med mengder kaffe? er veldig glad i kaffe, men skjønner det må begrenses utrolig. (kan faktisk drikke en kanne kaffe på en dag kanskje mer en gang i blant å:o ) Hva spiser dere ikke?

En annen ting, blir store spørsmålsrunden her? hva med mengder kaffe? er veldig glad i kaffe, men skjønner det må begrenses utrolig. (kan faktisk drikke en kanne kaffe på en dag kanskje mer en gang i blant å:o ) Hva spiser dere ikke?
Jeg har satt max på en kopp kaffe per dag foreløpig, men husker fra forrige svangerskap at jeg etterhvert mistet lysten på kaffe! Akkurat som kroppen sa ifra at den ikke ville ha mer :)

Gratulerer så mye, svarer på det siste spurte spørsmålet istedet for å svare på det du allerede har svar på, hehe. Her kuttes koffein helt ut, kommer ikke til å drikke te, iste eller noe med mindre det er grønn te. Svart te inneholder koffein. Spekemat som salami, skinke osv, bør være kokt eller stekt (varmebehandlet) før vi spiser det. Ellers finnes det fine lister på nettet over hva som kan være farlig å få i seg, men vil ikke ta alt så 100% strengt da det kan føre til bekymring og hysteri. Spis normalt og heller kutt ut ting du er skeptisk på eller kan være skadelige bakterier i. Føl deg frem, bare du vet hva som er riktig for deg og det voksende barnet i magen :D

Gratulerer så mye, svarer på det siste spurte spørsmålet istedet for å svare på det du allerede har svar på, hehe. Her kuttes koffein helt ut, kommer ikke til å drikke te, iste eller noe med mindre det er grønn te. Svart te inneholder koffein. Spekemat som salami, skinke osv, bør være kokt eller stekt (varmebehandlet) før vi spiser det. Ellers finnes det fine lister på nettet over hva som kan være farlig å få i seg, men vil ikke ta alt så 100% strengt da det kan føre til bekymring og hysteri. Spis normalt og heller kutt ut ting du er skeptisk på eller kan være skadelige bakterier i. Føl deg frem, bare du vet hva som er riktig for deg og det voksende barnet i magen :D
Tror ikke det er sunt å overdrive heller. Tenker å spørre litt når jeg skal til legen.

Det er anbefalt å drikke maks 2 kopper kaffe om dagen, ettersom det er funnet sammenheng mellom spontanabort og koffein, og sjangsen for å få ett mindre barn er også større. Spekemat er viktig å holde seg unna ettersom det kan inneholde bakterie som er skadelig for barnet. Man kan derimot spise spekemat hvis den er varmebehandlet, eks pepperoni på toppen av osten på pizzaen. Du kan heller ikke spise ost som er upastauriserte oster, ettersom disse kan inneholde listeria bakterien, som. Er skadelig for fosteret. De flese oster kan du spise heldigvis;)

Er ikke så mye man ikke kan spise/drikke og det er absolutt verdt det:):) jeg var koffein avhenging før.(drakk flere liten colazero og minst to kopper kaffe om dagen) men har mistet helt smaken på det, cola drikker jeg litt av da;) men ikke mye:):)

Håper du ble litt klokere;k)

Får en liten en i julegave <3 termin 04.des.

Back
Topp