Første UL (tidlig)

Virker som det er litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Jeg var på St.Olav. De er skikkelig kjipe. Der koster det 70 kr for et bilde. Rått synes jeg!! Ei venninne av meg var på et av sykehusene på Østlandet. Hun fikk bilde, men egentlig måtte hun betale, men der kostet det bare 15 kr eller noe. Hvis du skal til et kjipt sykehus kan det jo allekevel godt hende du får filme/bilde siden far ikke kan være med. Håper iallefall det!! Lykke til!! :D

St. Olavs i Trondheim?
Jeg var på 3 UL'er der i forrige svangerskap (i 2012) og fikk med bilder hjem alle gangene uten å måtte betale.
Ny praksis?

Virker som det er litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Jeg var på St.Olav. De er skikkelig kjipe. Der koster det 70 kr for et bilde. Rått synes jeg!! Ei venninne av meg var på et av sykehusene på Østlandet. Hun fikk bilde, men egentlig måtte hun betale, men der kostet det bare 15 kr eller noe. Hvis du skal til et kjipt sykehus kan det jo allekevel godt hende du får filme/bilde siden far ikke kan være med. Håper iallefall det!! Lykke til!! :D

Hadde visst oversett denne meldingen. Beklager! Takk forresten :)
Fikk gratis bilder, så forskjell er det. Var på sykehuset telemark avd. Porsgrunn.

Jeg var på tidlig ul i Kristiansund. Det første gyn sa, var at han ikke kunne skrive ut bilder. Men bildene ble sendt til sykehuset i Molde (hvor jeg skal bli fulgt opp), så kunne få utskrift der.
Tror ikke jeg kommer til å be om bildene fra første ul.
Vil heller ha bilder når man ser at det er en baby :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg var på tidlig ul i Kristiansund. Det første gyn sa, var at han ikke kunne skrive ut bilder. Men bildene ble sendt til sykehuset i Molde (hvor jeg skal bli fulgt opp), så kunne få utskrift der.
Tror ikke jeg kommer til å be om bildene fra første ul.
Vil heller ha bilder når man ser at det er en baby :)

Hvor langt var du på tidlig ultralyd? Skjønner jeg du vil vente.
Er vel kanskje enklere å få bilder på sykehus(?)
Var faktisk fine og tydelig bilder jeg fikk :) Blir nok å bruke det ene som avatar her inne ;)

Hvor langt var du på tidlig ultralyd? Skjønner jeg du vil vente.
Er vel kanskje enklere å få bilder på sykehus(?)
Var faktisk fine og tydelig bilder jeg fikk :) Blir nok å bruke det ene som avatar her inne ;)
Var på sykehus.
Ifølge meg var jeg 8+6, ifølge gyn var jeg 9+0 og ifølge jordmor var jeg 9+1 :)

Ikke noe galt med bildene, men vil heller ha minne når det er en baby å se. Nå var alt bare rolig, men hjertet slo.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

St. Olavs i Trondheim?
Jeg var på 3 UL'er der i forrige svangerskap (i 2012) og fikk med bilder hjem alle gangene uten å måtte betale.
Ny praksis?
I Trondheim ja. Jeg spurte ikke om bilde da jeg var kun 6+3 da jeg var der så var liksom ikke så mye å ha bilde av, men i brevet jeg fikk fra dem stod det at de ikke ønsket filming og at bilder koster 70kr. Mulig dette er det offisielle og at praksisen er litt snillere da ;) Håper det!! Kommer til å be om bilder neste ul uansett! :)

Gratulerer så mye. Kjempe koselig å høre at alt gikk fint:)
Og at du fikk med bilder dere kan se på:):)
Fikk du en ny termin dato?

Var på sykehus.
Ifølge meg var jeg 8+6, ifølge gyn var jeg 9+0 og ifølge jordmor var jeg 9+1 :)

Ikke noe galt med bildene, men vil heller ha minne når det er en baby å se. Nå var alt bare rolig, men hjertet slo.

Ok. Ganske jevnt det :) Som sagt, så skjønner jeg du vil vente til fosteret er større ;)

Gratulerer så mye. Kjempe koselig å høre at alt gikk fint:)
Og at du fikk med bilder dere kan se på:):)
Fikk du en ny termin dato?

Tusen takk, Ponny :)
Gikk fra månedskifte feb-mars til midten av mars. Så er ca 2 uker mindre enn jeg og lege trodde i første omgang. Så var kjekt å få ultralyden og få ca termin. Får vite mer nøyaktig neste UL, 2 oktober :)

I Trondheim ja. Jeg spurte ikke om bilde da jeg var kun 6+3 da jeg var der så var liksom ikke så mye å ha bilde av, men i brevet jeg fikk fra dem stod det at de ikke ønsket filming og at bilder koster 70kr. Mulig dette er det offisielle og at praksisen er litt snillere da ;) Håper det!! Kommer til å be om bilder neste ul uansett! :)

Når du sier det, så mener jeg på at det sto noe om det i brevet vi fikk om innkalling i 2012 også, men vi fikk bilder alle gangene. Den første gangen var vi med på sånn forskningsprosjekt, så da kan det hende det var annen praksis der. Men var på 2 OUL med 2 ukers mellomrom (fordi de ikke fikk alle målene du skulle på første OUL), og fikk bilder begge gangene :)
Ingen spørsmål om betaling, så krysser fingra for at det går bra denne gangen også.. men kanskje greit å ta med litt cash i tilfelle ;)

Back
Topp