Første trilletur

Hvor lange turer drar dere på med babyer under 1 mnd da? Jeg har så lyst til å dra på lengre turer, men holder pusten fordi jeg er redd for at baby skal begynne å grine

har riktignok bært i bæresele, men kunne lett gå en time eller to også når han var så liten, pleide å gå en god tur etter levering av storebror i barnehagen. Begynte han å gråte ammet vi bare, enten satte oss et sted eller ammet i bæresela :)
 
Hvor lange turer drar dere på med babyer under 1 mnd da? Jeg har så lyst til å dra på lengre turer, men holder pusten fordi jeg er redd for at baby skal begynne å grine

Kommer helt an på hvor stabilt babyen sover i vogn. Dersom jeg var usikker på om han kunne våkne og skrike gikk vi ikke så langt, i og med at min ble født i januar et år de5 var kaldt og mye snø.
Akkurat det er litt styrete med nyfødte utenom sommerstid, hvor man kan amme hvor som helst ute omtrent. Derfor er det ikke så stress om babyen må ut av vogna midt i turen.

Jeg pleide å trille en tur på 30 min, da var vi på et senter og vi kunne rusle litt rundt der før han fikk påfyll av pupp og ny bleie.
Men alle babyer er ulike, min sov kjempegodt og lenge som nyfødt om vi var ute og trilla (sov bedre der enn om vogna var innendørs).
 
har riktignok bært i bæresele, men kunne lett gå en time eller to også når han var så liten, pleide å gå en god tur etter levering av storebror i barnehagen. Begynte han å gråte ammet vi bare, enten satte oss et sted eller ammet i bæresela :)

Dette er fordelen med å føde på sommeren ass :hilarious: ikke så lett å bare ammet overalt med 5 minus og 5 meter snø ute :joyful:
 
Dette er fordelen med å føde på sommeren ass :hilarious: ikke så lett å bare ammet overalt med 5 minus og 5 meter snø ute :joyful:

har gjort det og jeg (med større baby da, har av åpenbare grunner ikke hatt nyfødt på vinteren) :p Men da med å amme gående i bæresela da, ammeullgenser slik at det bare er å vippe ut nipplen også ha god jakke (gjerne bærejakke) til å skjerme rundt, anbefaler også et godt og varmt skjerf eller buff, for blir åpent i halsen akkurat mens man ammer :) Vet mange som bruker vogn ammer mens mini er i vognposen, men det har jeg ikke testet da mine ikke liker vogn :p
 
har gjort det og jeg (med større baby da, har av åpenbare grunner ikke hatt nyfødt på vinteren) :p Men da med å amme gående i bæresela da, ammeullgenser slik at det bare er å vippe ut nipplen også ha god jakke (gjerne bærejakke) til å skjerme rundt, anbefaler også et godt og varmt skjerf eller buff, for blir åpent i halsen akkurat mens man ammer :) Vet mange som bruker vogn ammer mens mini er i vognposen, men det har jeg ikke testet da mine ikke liker vogn :p

Ja, sikkert mulig å få til på vinter også. Har sett det går an å slenge puppen nedi vogna, hehe :p . Vi Hadde så store problemer med skjold og plastsprøyte for å suge ut brystknoppen at jeg ikke kunne improvisert sånn på farten :hilarious:
Om man kunne bestemt selv, ville jeg prøvd å få vårbaby neste gang for at det skulle være mildt og varmt i fullammeperioden :p
 
Ja, sikkert mulig å få til på vinter også. Har sett det går an å slenge puppen nedi vogna, hehe :p . Vi Hadde så store problemer med skjold og plastsprøyte for å suge ut brystknoppen at jeg ikke kunne improvisert sånn på farten :hilarious:
Om man kunne bestemt selv, ville jeg prøvd å få vårbaby neste gang for at det skulle være mildt og varmt i fullammeperioden :p

den er mer komplisert ja :p Har liksom bare prøvd vår og sommerbarn, men kan love at hetebølgen i sommer ikke var noen spøk med nyfødt heller. Puh, alle årstider har sine fordeler og ulemper med baby!
 
den er mer komplisert ja :p Har liksom bare prøvd vår og sommerbarn, men kan love at hetebølgen i sommer ikke var noen spøk med nyfødt heller. Puh, alle årstider har sine fordeler og ulemper med baby!

Ser for meg at jeg står midt på gata med den sprøyta for å suge ut puppen mens babyen hyler som besatt nedi vogna :hilarious:
Nei vet du, det kan jeg tenke meg at det absolutt ikke var. Holdt på å koke selv det året min var 6 mnd og der var hetebølge, men er litt lettere å bade dem ute i balje og regulere tempen når de er hakket over nyfødt.
Er fordeler og ulemper med alt ja.
 
10-12 dager, husker ikke helt. Det var sprengkulde den første tiden så ville ikke gå ut med en gang.
 
Hun var 51 dager, dagen etter vi kom hjem :) Eller 34+5 ;)
 
Var ute en trilletur mellom 7 og 10 dager, men så havnet vi på sykehuset igjen en uke. Men den uka fikk han de første snø kornene på nesa. Men har blitt lite trilleturer her siden denne vinteren har bydd på mye vind eller hard kulde. Men satser på at når det blir litt mildere og vinden spakner litt av så skal vi nok komme oss ut litt oftere. I går så jeg sola for første gang, å da kjente man jo veldig på hvor godt det blir å kunne trille tur snart
 
Tror hun var 2 eller 3 dager, vi fikk låne vogn på barselhotellet på sykehuset, og trillet oss en tur rundt sykehus og til butikken. Ikke en alt for lang tur, det var ubehagelig å gå :hello
 
5 dager, altså dagen etter vi kom hjem fra sykehuset.
 
Hvor lange turer drar dere på med babyer under 1 mnd da? Jeg har så lyst til å dra på lengre turer, men holder pusten fordi jeg er redd for at baby skal begynne å grine

jeg har gått 2 timers turer med mine fra de har vært 1 mnd, har gått veldig fint da mine spiste hver 3 time på det tidspunktet, men hvis de er vandt til/behov for mat oftere så blir turene kortere (hvis du ikke gir mat på veien :)).
 
Vi var på første trilletur under ett døgn etter fødsel. Fødte kl 02 på natten. Var ute å trilla en times tid på kirkegården ved Ullevål kl 12 samme dag. Fikk kjeft da vi kom inn for vi var ikke klarert for trilling av legen enda. Visste ikke at vi måtte det - han var jo en helt frisk og fin baby.
 
Back
Topp