Første time jordmor imorgen uke 11+1.er det mulig å høre liv med dopler da,eller vil de ikke??

Jeg var på svangerskapskontroll idag.. da fant de ikke hjertelyden til den lille for jeg er så forstoppet. Fant nesten ikke min egen puls en gang
 
Var hos jm i går, trodde jeg var 8 uker på vei, men vi hørte hjertet, så jm tippa jeg var 10 og en halv til 11 uker på vei. I forhold til den siste mens vi da har tatt utgangspunkt i er jeg 12+0 idag :Heartred
 
Uke 12 her i dag,og fikk jordmor til å høre hjertelyden i dag! Sa at jeg vet det er tidlig og ikke sikkert hun finner noe,men at jeg ikke ville bli redd hvis hun ikke fant noe,men glad hvis hun fant. Så da så hun det var greit siden det var meg, for hadde henne som jordmor på sønnen min også. Hun kjenner meg litt. Men hun sa at de nøler så tidlig fordi de er redde å stresse mora hvis de ikke finner noe.

Det var utrolig godt å høre det lille hjertet!
 
Så heldige dere er som har en jordmor. Jeg får ikke hørt hjertelyd og må vente til oul hvis ikke jeg finner den selv med doppler. Fastlegen min tør ikke å lete etter lyd/ kan det ikke. Jordmoren her er som vanlig sykmeldt og de setter ikke inn ny. Er to i kommunen men på forskjeller helsestasjoner så den andre har såpass lang ventetid at de som ringer nå får beskjed om å holde seg mest mulig til legen, hvis ikke er ventetiden over 1 mnd.
 
Så heldige dere er som har en jordmor. Jeg får ikke hørt hjertelyd og må vente til oul hvis ikke jeg finner den selv med doppler. Fastlegen min tør ikke å lete etter lyd/ kan det ikke. Jordmoren her er som vanlig sykmeldt og de setter ikke inn ny. Er to i kommunen men på forskjeller helsestasjoner så den andre har såpass lang ventetid at de som ringer nå får beskjed om å holde seg mest mulig til legen, hvis ikke er ventetiden over 1 mnd.
Jordmor er gull. Så synd at ikke alle har det tilbudet. Hadde jeg ikke hatt med første hadde jeg kanskje ikke visst hva jeg gikk glipp av,men nå føler jeg virkelig at jeg vil ha jordmor. Gleder meg til de kontrollene, for hun er så grei og rett frem.
 
Jordmor er gull. Så synd at ikke alle har det tilbudet. Hadde jeg ikke hatt med første hadde jeg kanskje ikke visst hva jeg gikk glipp av,men nå føler jeg virkelig at jeg vil ha jordmor. Gleder meg til de kontrollene, for hun er så grei og rett frem.
Ja jeg savner det. Jordmoren var frisk når jeg var gravid med eldste, men dette var i 2013. I 2016 med nr 2 var hu også sykmeldt. Så synes kommunen burde satt inn en vikar siden hu er syk så ofte. I 2016 var hu syk ca annenhver mnd og vært sånn siden, utrolig slitsomt for oss gravide.
 
Back
Topp