Første time jordmor imorgen uke 11+1.er det mulig å høre liv med dopler da,eller vil de ikke??

tror jeg var ca. så langt når jeg fikk høre hjertelyden med doppøer første gangen.
 
Det kan gå, og det kan være for tidlig. Har inntrykk av at det er store variasjoner i hvor tidlig de er villig til å prøve. Men det skader ikke å spørre :)
 
Jeg lytter ikke før uke 12 på dem som er litt kraftige, for det kam være vanskelig å finne lyden. Noe som kan stresse både meg og kvinnen. Hvis jeg prøver så gir jeg beskjed om at hun ikke må bekymre seg om jeg ikke finner noen lyd. Er kun en gang jeg ikke har funnet den, sp oftest går det helt fint. :)
 
Det variere fra jordmor til jordmor om de tar sjansen. Jeg fikk høre hjertelyd 10+0 utrolig nok :)
 
Jeg lytter ikke før uke 12 på dem som er litt kraftige, for det kam være vanskelig å finne lyden. Noe som kan stresse både meg og kvinnen. Hvis jeg prøver så gir jeg beskjed om at hun ikke må bekymre seg om jeg ikke finner noen lyd. Er kun en gang jeg ikke har funnet den, sp oftest går det helt fint. :)
Hm oki er ikke radmager men...ikke masse magefett heller.får vel bare høre hva hun mener,men da er det ikke noe alle gjør mellom uke 11-12?
 
Jordmoren jeg går til gjorde det ikke i uke 12, hun sa det var for tidlig.. det er tydeligvis forskjell når de gjør det
 
Hm oki er ikke radmager men...ikke masse magefett heller.får vel bare høre hva hun mener,men da er det ikke noe alle gjør mellom uke 11-12?
Det kommer sikkert an på hva slags erfaring de har med det fra tidligere. Om de har opplevd flere ganger å ikke finne hjertelyd og skape masse unødvendig uro for den gravide så skjønner jeg om de ikke vil gjøre det så tidlig. :)
 
Min jordmor prøvde, jeg var da 12+3, og hun streifet den så vidt, men klarte ikke å finne den lenge av gangen. Hun sa ettertrykkelig først at hun bare prøvde hvis jeg var innforstått med at det ikke var sikkert hun klarte det.
Har ny time i uke 16, og hører den mest sannsynligvis da.;)
 
Som de over skriver her, d er veldig forskjellig praksis rundt om på både leger og jordmødre. Legen min ville ikke høre når jeg var 13 uker. Hun hadde satt 16 uker pga dårlige erfaringer med å ikke finne.
 
Jeg lytter ikke før uke 12 på dem som er litt kraftige, for det kam være vanskelig å finne lyden. Noe som kan stresse både meg og kvinnen. Hvis jeg prøver så gir jeg beskjed om at hun ikke må bekymre seg om jeg ikke finner noen lyd. Er kun en gang jeg ikke har funnet den, sp oftest går det helt fint. :)
Er du jordmor/lege e.l.? :)
 
Fikk høre i uke 9 med eldste. Men hadde da time pga smerter hos en annen en fastlegen min, han var kirurg og ultralyd ekspert før han ble fastlege på legesenteret her. Med nr 2 så ble det i uke 12 eller senere. Spent på denne nå.
 
Hm oki er ikke radmager men...ikke masse magefett heller.får vel bare høre hva hun mener,men da er det ikke noe alle gjør mellom uke 11-12?

Det spørs vel litt hvor god man føler man er. Man vil jo ikke unødig bekymre den gravide ved å ikke finne lyden. Jeg har lyttet ned i uke 10 og funnet lyden. Men så tidlig vet man feks ikke om morkaken ligget foran og kamuflerer lyden, eller om fosteret ligger på en slik måte at det er vanskelig å finne en god posisjon for doppleren eller om man har en del fett på magen som kam begrense lyden feks. Så man kan være uheldig å ikke finne den uten at det er noe som helst galt :)
 
Det spørs vel litt hvor god man føler man er. Man vil jo ikke unødig bekymre den gravide ved å ikke finne lyden. Jeg har lyttet ned i uke 10 og funnet lyden. Men så tidlig vet man feks ikke om morkaken ligget foran og kamuflerer lyden, eller om fosteret ligger på en slik måte at det er vanskelig å finne en god posisjon for doppleren eller om man har en del fett på magen som kam begrense lyden feks. Så man kan være uheldig å ikke finne den uten at det er noe som helst galt :)
Blæ...kjedelig jordmora i denne kommunen sa at de ikke lytta etter hjertet før uke 15...d var da veldig seint:confused:
 
Back
Topp