Første svangerskapskontroll

Hadde første kontroll hos jordmor i dag. Ny jordmor siden sist, men en veldig fin opplevelse :) ble henvist toul og nipt, og fikk innkallingsbrev med dato rett etterpå.

Hadde første kontroll hos jordmor i dag. Ny jordmor siden sist, men en veldig fin opplevelse :) ble henvist toul og nipt, og fikk innkallingsbrev med dato rett etterpå.
Hvor langt er du på vei? Her er det så lang ventetid på jordmor, og fikk presset meg inn i uke 11!

Her har lege null kontroll på sv.skap, så må til jordmor. Vurderer å ringe på torsdag for å spørre om tid til ul og evt ta opp det med nipt. Er jo ikke mye annet de får sjekket enda uansett, så resten stresser jeg ikke med :laughing002

Ska til FL mandag og JM Fredag neste uke. Så blir godt å få startet opp. Hadde en del ekstra oppfølging sist.. Skal også ha oppfølging av bedriftshelsetjenesten :)

Jeg sa til legen når jeg hadde mensen sist, også var det legen som ga meg en dato til time. Så fikk time når jeg er i uke 7:happy:
Er det legen som sender deg videre til jordmor, eller må man ta kontakt med noen selv? (Førstegangs og vet ingenting :laughing002)

Jeg sa til legen når jeg hadde mensen sist, også var det legen som ga meg en dato til time. Så fikk time når jeg er i uke 7:happy:
Er det legen som sender deg videre til jordmor, eller må man ta kontakt med noen selv? (Førstegangs og vet ingenting :laughing002)
Forrige svangerskap hadde jeg første kontroll hos fastlege og fikk da informasjon om hvordan jeg kontaktet jordmor hvis jeg ønsket videre oppfølging der:) Denne gangen tok jeg direkte kontakt med jordmor.

Man tar kontakt med jordmortjenesten i kommunen selv

Nå har timen min blitt flyttet til 10 desember. Da har vi akkurat rukket å komme frem til ny hjemsted etter 3 dagers biltur.

Hvordan er det med tidlig ultralyd når man er i 11+0 til 13+6 over juleferien? Får man den tidligere? Ser ikke for meg at ultralyd på st. Olavs er åpen i romjula.

Hvordan er det med tidlig ultralyd når man er i 11+0 til 13+6 over juleferien? Får man den tidligere? Ser ikke for meg at ultralyd på st. Olavs er åpen i romjula.
Mest trolig er de åpne i romjula med unntak av de røde dagene :) Kalnes er iallefall det :)

Skal ordne time til jordmor på mandag, er 4+6 i dag. Ønsker tidlig ul i uke 7-9, livredd for MA. Vil også vite at det bare er en der inne:) Så hjelper det på motivasjonen når hyperemesis slår ut for fullt når man har sett et bankende hjerte med egne øyne.
Vil også ta nipt test, selv om jeg ikke er 35 ennå.
Vet at ting kan ta tid så vil ha henvisning så tidlig som mulig:happy:

Jeg ordnet time til fastlegen neste torsdag, skal dit når jeg er 7+1. Jeg har en fantastisk lege som er både faglig dyktig og hyggelig, så jeg kommer til å veksle mellom å gå til henne og jordmor slik jeg har gjort det i de to forrige vellykkede svangerskapene også.

Jeg har vært med lege da jeg var kanskje 11 dager dpo, og har vært på tidlig ultralyd. Fikk innkalling til otu i posten i dag, der var det et skjema jeg skulle fylle ut å sende tilbake. Hos fastlegen gjorde jeg ingenting ifht graviditeten, annet enn at jeg fikk resept på kvalmestillende. Ivf klinikken har henvist til gynekolog. Skal jeg i tillegg ta kontakt med jordmor før uke 12? Trenger jeg det helsekortet før ultralyden? Er sikkert teit, men føler liksom jeg må over den ultralyden i uke 12 før jeg virkelig tør å glede meg, selv om det så bra ut i uke 7…

Jeg har vært med lege da jeg var kanskje 11 dager dpo, og har vært på tidlig ultralyd. Fikk innkalling til otu i posten i dag, der var det et skjema jeg skulle fylle ut å sende tilbake. Hos fastlegen gjorde jeg ingenting ifht graviditeten, annet enn at jeg fikk resept på kvalmestillende. Ivf klinikken har henvist til gynekolog. Skal jeg i tillegg ta kontakt med jordmor før uke 12? Trenger jeg det helsekortet før ultralyden? Er sikkert teit, men føler liksom jeg må over den ultralyden i uke 12 før jeg virkelig tør å glede meg, selv om det så bra ut i uke 7…
Greit å ta kontakt å få en time hos JM I kommunen ja hvis du skal bruke det å ikke bare fastlegen :) kan hende det tar litt tid å få time :)

Jeg skal til fastlegen 5 desember, da er jeg 8+5. Også lurer jeg på om jeg skal avvente med jordmor til over nyttår. Usikker.

Back
Topp