Første svangerskapskontroll

Når skal dere på første svangerskapskontroll?
Bruker mannen å være med på dette?

Jeg skal 30.januar, da er jeg 10 uker på vei:Heartbigred
Jeg dro ganske tidlig denne gang, var 5+4. Dro så tidlig siden det var anbefalt å ta kontakt tidlig for henvisning til offentlig tidlig ultralyd her. Sist dro jeg i uke 10 slik som deg. Min mann var ikke med på svangerskapskontroller nå eller forrige svangerskap, men han har vært med på ultralyd :)

Mannen her var med på flere timer hos jordmor med første. Ikke med andre og antageligvis ikke med tredje nå heller.

Syns det kan være greit for partner å være med på noen timer i første svangerskap. Mannen syns i hvert fall at flere av timene han var med på var veldig nyttige. Den om amming, om fødsel, om diverse plager etter fødsel og slikt.

Men syns ikke det er noe vits å ha med partner i flere svangerskap enn den første… Jeg liker den tiden jeg bruker å ha med jordmor alene :) føler meg mer nært barnet av en eller annen grunn.

Skal til jordmor 6. januar. Da er jeg 9+3, de andre svangerskapene har jeg gått annenhver gang til jm og lege, men denne gangen tenkte jeg å holde meg til kun jm om jeg ikke må til lege. Har ikke fastlege for tiden, så orker ikke å bli sendt til ulike vikarer og tenker legekontoret har nok å gjøre. Syns også det er mye koseligere hos jordmor.

Mannen blir ikke med første gangen, men kanskje han blir med en gang litt senere i svangerskapet siden det er hans første.

15 dager til første svangerskapskontroll. Da vil jeg være 8+5 og skal til jordmor :)

Skal dog til legen 6. januar (7+2) for noe annet og skal spørre om han kan kan titte om den er der den skal være med ultralyd på kontoret. Eller sende henvisning til gyn.

Jeg har alt vært og tatt blodprøver og fått henvisning til ultralyd hos fastlege. Første svangerskapskontroll hos jordmor er 6.januar (7+6), mannen blir med. Det er min 2 og hans første, så synes det er fint at han blir med :Heartpink

Jeg var med JM idag. Vet ikke helt hvor ofte jeg blir å gå til jm, men hun da jeg skulle få komme så ofte jeg hadde behov for og skulle bare sende mld til henne.

Da er første svangerskapskontroll med blodprøver gjort hos fastlege, og henvisning til TUL er sendt. Gleder meg til å få time :happy:

Var hos legeb i går for noe andre greier enn svangerskapet. Fortalte han at jeg var gravid og han ønsket meg til første svangerskapskontroll allerede onsdag neste uke, da er jeg 8+0. Han vil ha meg inn igjen rundt uke 12 for de ulike blodprøvene som skal tas. Men trodde de måtte tas før uke 12?

Back
Topp