Første svangerskapskontroll

Frida97

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Når skal dere på første svangerskapskontroll?
Bruker mannen å være med på dette?

Jeg skal 30.januar, da er jeg 10 uker på vei:Heartbigred

10 januar, er da rundt 10 uker :)
Mannen blir ikke med her, tror han var med 1 gang forrige svangerskap fordi jordmor ville bli kjent med han også snakka vi om fødsel tror jeg, men det er helt opp til deg/dere hva dere ønsker!

Har dere første svangerskapskontroll med lege eller jordmor?

Jordmor her :happy: men skal også til lege 13 januar, da for blodprøver! Ellers blir jeg å gå til jm for kontroller, men ha kontakt med lege for sykmelding osv.

Skal ha første i midten av januar, er da i uke 9. Kommer til å gå til jordmor med mindre noe tilsier at jeg må til lege :) Både pga jeg ikke er så stor fan av legen min og at helsestasjonen er nærmere. Tenker i utg.punktet at samboer kan bli med når det blir naturlig å begynne å prate om fødsel/barseltiden :)

Jeg har allerede vært med lege. Så har tatt blodprøver og antistoff screening. Så skal jeg til JM 04.januar. jeg hadde egentlig ikke tenkt at jeg måtte til jm siden jeg har hatt samtale med henne på tlf. Men tror hun vil ha meg inn relativt ofte for å passe på at jeg ikke blir deprimert eller får angst pga tidligere opplevelser.

Ps, jeg er ikke redd for å snakke om det om noen lurer. Så må dere bare spørre :cool14

Jeg skal 5 januar, hos jordmor:) da er jeg litt over 8 uker! Hu mente vi skulle sette den såpass tidlig for å søke om tildig ul og nipt test samt «søke» om planlagt Ks..

Jeg har time til lege for blodprøver og henvisning til TUL neste uke, da er jeg 7+3, litt usikker på når jeg skal ordne time til jordmor

Har første svangerskapskontroll hos jordmor i begynnelsen av januar, da er jeg 7+4. Samboer fikk ikke delta på en eneste kontroll ved forrige svangerskap (pga. pandemien), så han har veldig lyst til å bli med denne gangen:love017 Han blir nok ikke med hver gang, men hvertfall mot slutten regner jeg med:happy:

Jeg har time hos jordmor 16. januar, da er jeg 8+5. Men har en time for noe annet hos fastlegen 6. januar (7+2) og vet ikke om man kan ta de blodprøvene man trenger så tidlig? For da ville jeg ha gjort det i samme slengen for å få det gjort.

Jeg skal ivei allerede 9 januar :) litt usikker på hvor langt jeg er på vei da, men rundt uke 9 ish.

Skal til jordmor 5. januar, da er 10+3. Aner ikke hva det går i. Første gangen jeg er gravid. Og er alene. Så blir jo bare meg som drar, siden barnet ikke har noen far. :p
Var hos legen for noe annet i desember nå, og sa jeg var gravid. Så tok da blodprøver og fikk influensavaksine.

Jeg har ikke kontaktet dem enda. Kjenner at jeg avventer litt resultatet fra TUL. Jeg klaffet ikke så godt med jm sist, så tenker jeg tar mesteparten hos fastlegen.

Jeg tok kontakt med jm for å få henvisning til ultralyd, fikk time til begge ultralydene men hun satt ikke opp noe time hos henne. Jeg stresser heller ikke, er nr 3 og har vert på ultralyd i uke 6. med 1 og 2 var jeg hos jordmor rundt uke 10 å hørte hjertelyd☺️

Jeg har bestilt time hos fastlegen når jeg er i uke 10. Resten av kontrollene tar jeg hos jordmor :)

Her blir det jordmor 2. januar (10+0) og samboer blir med :) Jeg tror det er en fin måte for han og få være med på hele prosessen og tror nok han lurer på like mye (om ikke mer). Ingen krav fra min side, men synes det er fint at han er så engasjert. ❤️

5. januar hos lege. Har ikke kontaktet jordmor enda. Kan lege også henvise til ultralyd eller bør jeg kontakte jordmor nå?

Back
Topp