Første svangerskapskontroll

Velger man jordmor som man vil, eller hvordan vet man hvilken helsestasjon man hører til?
 
Velger man jordmor som man vil, eller hvordan vet man hvilken helsestasjon man hører til?
Ring helsestasjon i din kommune. Er det flere ringer du nærmeste/din bydel. Så svarer de på hvordan du skal gå frem. Noen steder er det veldig rift så kan være ventetid.
 
Jeg skal i samtale med legen i dag er 4+6 men er pga blodtrykkstab om de kan brukes eller om æ må start på nye
 
Har første kontroll i uke 9 :)
 
Første i uke 13 her
 
Last edited:
Har prøvd å bestilt time tim jordmor for må ha henvisning til TUL da jeg ikke aner eksakt lengde på svangerskapet.. er en plass mellom 5 og 8 uker vet jeg, men kjekt å vite eksakt så man ikke kommer til OUL med at man tror man er 18-19 uker så er man 22 uler pg det er forseint med diverse målinger…

men får ikke svar av jordmor (sto at timer ønsket de mail bestillinger på) så vurderer å ringe legekontoret for å få fastlegen tiø å henvise, men hadde liksom en plan om å unngå fastlegen denne runden av diverse årsaker :smiley-ashamed008
 
Da har jeg vært på min første kontroll hos legen. Fått helsekort for gravide, nå ble det liksom enda mer virkelig. Håper sånn dette går hele veien :love7
 
Back
Topp