Første svangerskapskontroll

MHV

Blir kjent med forumet
Hei,

Har noen bestilt første svangerskapskontroll hos lege/jordmor enda? Når er det vanlig å ha dette?:confused004

Jeg er i uke 6+1 i dag og har en SA og en MA bak meg det siste året. Bør kanskje bestille time snart og spørre om det er mulig med ekstra oppfølging på grunn av historikk?:)
 
Jeg har bestilt time til TUL 7+1 og legetime 8+1. :smiley-bounce012 Håper tiden går fort!
 
Jeg har diabetes type 1 så jeg får ekstra oppfølging på sykehus med kontroller hver måned. Sist fikk jeg TUL i uke 7 som en del av denne oppfølgingen. Så fastlege er kontaktet og skal ta blodprøver hos han i morgen. Henvisning til sykehuset ble sendt på fredag.

Jeg tenker å bestille TUL privat rundt uke 12-13 for å se kjønnet.
 
Jeg skal til legen på torsdag. Er vel ca 6+3 da tror jeg..jm time venter jeg nok litt med, om ikke legen anbefaler meg noe annet.
 
Jeg skal til jordmor rett før jeg er uke 8.
 
Hei,

Har noen bestilt første svangerskapskontroll hos lege/jordmor enda? Når er det vanlig å ha dette?:confused004

Jeg er i uke 6+1 i dag og har en SA og en MA bak meg det siste året. Bør kanskje bestille time snart og spørre om det er mulig med ekstra oppfølging på grunn av historikk?:)
Jeg fikk beskjed av legen om uke 9.. selvom jeg hadde utenfor livmoren og operasjon aist, samt sa bak meg..
Men til gjengjeld har han Sendt henvisning til TUL for meg da jeg er engstelig og han mente jeg hadde krav på det:happy:
Kanskje du skulle hørt med legen om du er bekymret?
jeg hadde uansett gledelig betalt for TUL om ikke fikk det:happy:
 
:knegg:
Jeg har diabetes type 1 så jeg får ekstra oppfølging på sykehus med kontroller hver måned. Sist fikk jeg TUL i uke 7 som en del av denne oppfølgingen. Så fastlege er kontaktet og skal ta blodprøver hos han i morgen. Henvisning til sykehuset ble sendt på fredag.

Jeg tenker å bestille TUL privat rundt uke 12-13 for å se kjønnet.
Jeg åååå:wideyed::happy:
Her fikk jeg vite med gutta allerede 12 uker!:Heartblue:Heartblue
Å det er 9 og 12 år sia liksom! Helt sykt at de kan se det så tidlig :love7
Jeg er altfor nysgjerrig!!
 
:knegg:
Jeg åååå:wideyed::happy:
Her fikk jeg vite med gutta allerede 12 uker!:Heartblue:Heartblue
Å det er 9 og 12 år sia liksom! Helt sykt at de kan se det så tidlig :love7
Jeg er altfor nysgjerrig!!
Ja jeg er den minst tålmodige personen jeg kjenner. Og ikke fordi det er så viktig med hva vi får, men jeg liker å "kjenne på identiteten" og kalle ungen med navn. Og selvfølgelig dette med klær og farger.
 
Ja jeg er den minst tålmodige personen jeg kjenner. Og ikke fordi det er så viktig med hva vi får, men jeg liker å "kjenne på identiteten" og kalle ungen med navn. Og selvfølgelig dette med klær og farger.
Jeg syns det var så gøy når vi ikke visste sist, alle stresset sånn med klær og farger og jeg skjønte ikke hvorfor.
 
Jeg fikk beskjed av legen om uke 9.. selvom jeg hadde utenfor livmoren og operasjon aist, samt sa bak meg..
Men til gjengjeld har han Sendt henvisning til TUL for meg da jeg er engstelig og han mente jeg hadde krav på det:happy:
Kanskje du skulle hørt med legen om du er bekymret?
jeg hadde uansett gledelig betalt for TUL om ikke fikk det:happy:

Så bra det er sendt henvisning for deg:)

Ja, jeg er naturlig nok ganske bekymret denne gangen, selv om alt virker normalt hittil. Har sendt forespørsel til fastlegen nå om det er mulig å få henvisning til TUL på sykehuset i løpet av noen uker. Også booket jeg samtidig legetime til når jeg er 8+5:)
 
Så bra det er sendt henvisning for deg:)

Ja, jeg er naturlig nok ganske bekymret denne gangen, selv om alt virker normalt hittil. Har sendt forespørsel til fastlegen nå om det er mulig å få henvisning til TUL på sykehuset i løpet av noen uker. Også booket jeg samtidig legetime til når jeg er 8+5:)
Det er lov å være bekymra!:happy: Alt annet hadde vært rart syns jeg:Heartred
 
Hei, jeg er uke 5+6 i dag skal på min første ultralyd kontroll hos legen i uke 6. Veldig spent☺️
 
Jeg er 5+3, har ikke kontaktet legen enda og vet ikke helt når jeg skal gjøre det, men blir nok til uka! Har veldig lyst til å bestille tidlig ultralyd så snart som mulig for klarer ikke vente med å vite om alt står bra til ❤️
 
Back
Topp