Første svangerskapskontroll.

Har vært hos legen to ganger og på tul. Tenkte å ringe for å få time til jordmor nå som vi vent at alt er ok med fosteret. Hadde mye problemer i løpet av svangerskapet sist og komplikasjoner med fødsel så blir vel tett oppfølging dette svangerskapet.

Skal 13. november, skal til TUL samme dagen. Da er jeg 11+5.

Var på første kontroll i dag. Egentlig ikke så mye vits å dra før uke 12, siden jeg ikke kunne ta blodprøver før. Men fikk da registrert og sendt info til fødested om ul osv. Fikk også henvisning til tul, noe som egentlig var grunnen til at jeg ønsket en tidlig time.

Hvor mye må du betale når du blir henvist til TUL av legen ?

Jeg var hos jordmor på onsdag, da var jeg 7+3. Skal til tul i tidlig november og til legen i slutten av november, da er jeg 13 veker på vei. Jordmor ville jeg skulle vente til veke 13 da vi mistet i MA i veke 11 sist graviditet. For å være sikker på at jeg ennå var gravid.

Legen min fortalte at han alltid hadde fleste svangerskapskontroll ved 8 fullgåtte uker, så han satte opp meg på onsdag[emoji4] da er jeg 8+0

Uke 12, tenkte jeg. Er i uke 6 nå og har ikke bestilt time ennå. Ringer vel ned til uka. Etter det blir det å ta den forferdelige "drikkerprøven" (husker ikke hva den heter, men må ta den siden mamma har arvelig diabetes), og så tenker jeg å gå til jordmor resten av graviditeten:) de pleier å sette opp første time der i uke 16:)

Bestiller time når jeg har vært på ultralyd hvis ALT er OK :)

Last edited:
Var på første igår, fylte ut helsekort, bestilte blodprøver og glulosebelastning til uke 12. Skal også ta blodprøver til mandag, da jeg fikk positivt utslag på lupus antikoagulant forrige gang, og har fått Albyl-E som forebyggende denne gangen også. Skal tilbake 23 november, ca uke 13 [emoji4]

Fikk bestilt time istad, første kontroll blir på fredag. Da er jeg 5+6 etter menstermin.
Jeg har hatt hyperemesis i begge mine tidligere svangerskap og kvalmen har begynt forsiktig allerede. Så må begynne å ta tabletter for å forebygge.
Håper virkelig at dette svangerskapet blir bedre!

Back
Topp