første svangerskapskontroll?

Jeg skal til legen i morra, da er jeg 6+6.
Legebesøket i morra er i utgangspunktet for å lese av røntgen bilder jeg har tatt. Men jeg har informert legen om graviditeten pga medisiner jeg går på, og usikkerhet rundt disse.

Så usikker på hva som skjer i morra egentlig. Misstenker at det kun blir avlesing og lite babysnakk

Jeg hadde første kontroll i går 5+5. Bare fylle ut skjemaet, sendte henvisning til ultralyd, målte blodtrykk og urinprøve. Blodprøver tar de ikke før i uke 12, nye regler visstnok :-)

Var på akutt time her om dagen for å få afipran så da satte hun meg opp på 1 svangerskap kontroll 8 juni. Da er jeg vel 11+ uker eller noe slikt.

Har første svangerskapskontroll 4. Juli, da er jeg 11+1. Hadde en kort legetime i går for å avklare B12 injeksjoner da jeg ikke tar opp B12 og fikk også henvisning til tidlig ultralyd som jeg skal på rundt uke 7-8 pga muskelknute i livmoren.

Jeg bestilte time da jeg var rundt 5 uker og fikk time da jeg er 8+3. Var visst vanlig å få mellom uke 6 og 8 her, syns egentlig det var litt vel tidlig, men da slipper jeg hvertfall å vente så veldig lenge :)

Fikk faktisk time til ultralyd allerede imorgen (de hadde hatt en avbestilling), da er jeg 4+6, men ser vel ikke så mye, men greit og kunne følge med på muskelknuten fra tidlig stadie.

Har allerede vært på en uoffisiell kontroll, men det er pga jeg har risikosvangerskap. Skal på første ordinære legekontroll uke uke 9-10 mener jeg det var :)

Hvilken type risiko? Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist :( redd for å få det nå også

Hvilken type risiko? Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist :( redd for å få det nå også
Ja det skjønner jeg godt. er vel en viss fare for det vist du hadde det sist. Fått beskjed om oppfølging?
Jeg har høyrisiko av flere grunner fra forrige svangerskap, blant annet blodpropp i morkaka, alvorlig vekstavvik hos babyen og fare for prematur fødsel pga plagsomme kynnere.

Ringte i dag. Da 12 uker blir i ferien... Måtte forhøre meg når legen min var der... Så da satte hun meg opp på time med en gang legen var tilbake. Siden det nok blir litt trøkk på henne da rett etter ferien...

Skal allerede neste uke, bare litt over fem uker. Men blir nok ingen vanlig kontroll, bare at jeg trenger medisiner når jeg er gravid samt sikkert en henvisning pga risikosvangerskap :-)
Da jeg var inne og tok ut spiralen nevnte legen at jeg skulle ta alle kontroller på sykehuset, men håper jeg kan gå litt til jm også, litt mindre stress :-)

jeg skal i starten av juli. da er jeg 7 uker :) har vært rundt da de to andre graviditetene også :)

Jeg var jo en tur hos legen i dag. Vi gikk igjennom litt, han målte blodtrykk og veide meg, hjelpes!

Ellers satt han opp ny time i uke 11+5. Han ville ikke ta blodprøve før dette, eller lage helsekort. Også ba han meg bare ta kontakt med jordmor for å bestille time selv. Behøver vistnok ikke henvisning

Ringte legen når jeg fikk en positiv test. Har en jobb som på sikt ikke er forenelig med å være gravid, så måtte få søkt om svangerskapspenger snarest. Var derfor på første "kontroll" 5+2 og skal igjen i uke 10. :)

Ska til første time hos lege på mandag. Kommer da til å vere 8+1 :-) mulig henvises til tul, på grunn av høyrisikosvangerskap :-)

Var i går akutt time Pga mage smerter , 5+4 . Legen tok tidlig ultralyd , Til å med klarte å se lille på 2 mm og hjerteaktivitet :)

Har bestilt både hos lege og jm. Er rh- så må ta blodprøver uansett. Jm fordi de vil ha kontroll på meg fra starten av

Ringte jm da jeg var 5+1 og fikk time den 30.05 skal være 8+0
Fikk også time hos fastlegge dagen etter på grunn av jobben. Skal høre hva han tenke om det.

Back
Topp