første svangerskapskontroll?

Bestiller når jeg nærmer meg 12 uker. Første gangen bestilte jeg til uke 7, for jeg tenkte det var greit å gjøre før jeg dro på ferie. Da virket legen egentlig litt irritert over at jeg var der så tidlig, men hun tok en g-test og begynte å fylle ut det skjemaet man skal ha.
 
Tenkte å bestille en til uke 10-12 :) føler liksom at jeg vil være "ganske sikker" før jeg kommer på den kontrollen.
 
Bestiller når jeg nærmer meg 12 uker. Første gangen bestilte jeg til uke 7, for jeg tenkte det var greit å gjøre før jeg dro på ferie. Da virket legen egentlig litt irritert over at jeg var der så tidlig, men hun tok en g-test og begynte å fylle ut det skjemaet man skal ha.

Lurt å gjøre det men skjønner ikke hvorfor hun/han skulle være irrirter du skal jo reise bedre å være på den trygge siden. Lurt å bestille i uke 12
 
Jeg bestiller tid etter tidlig UL, syns det er litt tidlig enda. Får ikke svangerskapspapirene så tidlig og det er heller ikke noe symfyse-fundus å måle heller. Skal nok ha lege-jordmor annahver gang som sist.
 
Jeg bestilte via melding på tlf der jeg skrev at jeg var gravid i ca uke 5 og at jeg ville bestille time til 1. Svangerskapskontroll. Hun bestemte bare tidspunkt for meg så da ble den første kontrollen i uke 8 for meg. :)
 
I min kommune blir gravide bedt om å bestille time til første svangerskapskontroll mellom veke 8 og 12. Sist gang var eg i veke 12.
Denne gangen tenkte eg at eg ville ringe litt tidlegare, sidan det er såpass fullt hos fastlegen min.
 
Jeg ringte til legen men fikk ikke komme inn til kontroll før i uke 12. Det hadde visst noe med noen blodprøver av blodtype..
 
Jeg bare sendte epost til legen om at jeg var gravid ca så og så langt. Fikk da time 30. Juni. Er da 12+4 uker. Er så leeenge til
 
Skal 23 juni, er da 12+3. Når eg gikk gravid i 2014 var eg på første 8+4, men nå var det vist ikke før etter uke 12 de tok gravide inn på kontroll. Samme lege som sist, men hun maste om at det var nye regler. Har allerede vært på tidlig ul når eg var 6+4 og sett et bankende hjerte <3
 
Jeg har ikke turt å bestille enda, tilfelle det ikke går så bra. Har ikke lyst å ringe å bestille, så avbestille for jeg har hatt sa eller noe, tror jeg skal ringe å bestille når jeg er rundt 10 uker på vei om alt går bra frem til da ;)
 
Vil gjerne dra før ferien. Da er jeg 8+5 hvis jeg får time den dagen jeg vil :p Ellers blir det når jeg er 11 uker på vei.
 
Lurt å gjøre det men skjønner ikke hvorfor hun/han skulle være irrirter du skal jo reise bedre å være på den trygge siden. Lurt å bestille i uke 12

Var bare en innenlandstur og jeg var jo hjemme igjen før uke 12. Var egentlig lite å gjøre på den kontrollen siden det var så tidlig, så jeg fikk inntrykk av at legen syns det var bortkastet tid.
 
Har allerede vært på en uoffisiell kontroll, men det er pga jeg har risikosvangerskap. Skal på første ordinære legekontroll uke uke 9-10 mener jeg det var :)
 
Har bestillt første svangerskapskontroll 17. Juni og er da 11+6 :) fikk beskjed med legen om å bestille til etter uke 12 grunnet blodprøver ikke tas før. Regner med 11+6 er innenfor da uken senere ikke passer for samboer :)
 
Kommer til å ringe når det nærmer seg :)
 
Back
Topp