Første svangerskapskontroll

Har heller ikkje første time før uke 12, e vell vanlig å få mellom uke 10-12 vist du ikkje har ekstra oppfølging av en eller anna grunn.
 
Jeg ringte når jeg var 8+2, og fikk ikke time før 12+3! Angret på at eg ventet så lenge.. Var pga mye fridager i mai og at jeg må ha dobbelttime siden første kontroll..
 
Jeg hadde første time 30 mai og var da 8+4
 
jeg ringte nå jeg pga den tråden her, og hu satte meg opp til time allerede til tirsdagen, haha, ikke noe å bekymre seg for ift lang ventetid her gitt ;) :p Jeg er da 8+4, jaja, greit å komme i gang egentlig, da blir det liksom litt mer virkelig for min del :)
 
jeg ringte nå jeg pga den tråden her, og hu satte meg opp til time allerede til tirsdagen, haha, ikke noe å bekymre seg for ift lang ventetid her gitt ;) :p Jeg er da 8+4, jaja, greit å komme i gang egentlig, da blir det liksom litt mer virkelig for min del :)

Heldig du:) Til meg sa de bare at det ikke var vanlig å få time før 12. uke.. :/
 
Første svangerskapskontroll er vanlig å ha en gang mellom uke 8 og uke 12. Praksisen varierer på de forskjellige legekontorene. :)
 
første kontroll 9+4 ca :) også ville legen ha meg tilbake 11+3 ca for å diskutere blodprøvene, sa han i hvertfall..
 
Jeg var på første kontroll 9+1, og skal tilbake 13+5 for å gå gjennom blodprøvesvarene :)
 
Hos oss vil ikke sykehuset ha blodprøvene før etter uke 12, så jeg har ikke giddet å ringe legen engang... Men skal på ul igjen 21. mai da, og hvis alt ser fint ut da får jeg vel bestille en time..
 
Jeg var til 1. Kontroll i dag. Vet ikke helt hvor langt jeg er pga veldig uregelmessig syklus. Jeg ble møtt av en vikar som ikke kunne nok norsk til å forstå hva jeg sa. Det var skikkelig mislykka, og jeg var fortvilet da jeg gikk derfra. Jeg gikk til helsestasjonen for å høre når jeg kunne begynne å gå til jordmor, og fikk faktisk komme der og da. Det viste seg at helsekortet var fylt ut helt feil, så hun måtte gjøre det på nytt. Hun var veldig imøtekommende, tok seg tid til meg og ga meg masse brosjyrer og informasjon. Dette savnet jeg veldig da jeg ventet nummer 1. Så nå har jeg bestemt meg for å droppe lege, og bare gå til jordmor. Jeg har vært veldig usikker, og hadde egentlig tenkt å gå annenhver gang til lege og jordmor, men nå har jeg mistet tilliten til fastlegekontoret. (det er ikke bare denne episoden, jeg må nok bytte lege....) Jeg ble henvist til t.u. av jordmor, legen skjønte ikke hva jeg snakket om... helsestasjonen vendte det som føltes ut som en katastrofe (hormoner, hormoner) til en solskinnsdag. Puh, der fikk jeg sagt det! Kjenner at jeg har veldig behov for å snakke om alt som skjer, fint å ha et forum, så kan folk velge om de vil høre på sytinga mi eller ikke!
 
Var hos legen i dag. Skulle hatt første kontroll til uka men det blir om to uker til i slutten Av mai . Er da 10+3
 
Jeg er litt over 10 uker, burde kanskje bestille time vi da :)
 
Er vanlig å få time fra uke 12 hos jordmor, men veldig forskjellig. Her må man ha vært hos legen 1 gang før jordmor. Med de andre var jeg hos legen i uke 8, så jordmor fra uke 12. Denne gangen er planen ul i uke 11, så bestille time hos jordmor etter det. Tror jeg skal en tur til legen i morgen og høre.org sykemelding. Er helt i kjellerne nå, håper å få 2 uker jeg kan hvile ut og få igjen litt energi. Men, spørs hva legen sier da.
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp