Første svangerskapskontroll termin Juli

Plutselig en til i magen

Betatt av forumet
I hvilken uke tenker dere og ta første kontroll? Og har dere tenkt og bruke lege eller jordmor? Dette er helt nutt for meg så jeg synes det er litt skummelt, ser kanskje for meg litt mer omsorg i oppfølging fra jordmor. :)
 
Jeg skal til lege i uke 12, og jm i uke 13. Har et godt forhold til legen min, så mulig jeg bruker hun mest. Kommer an på erfaringen jeg får hos jm..
 
Jeg er gravid for første gang og skal på første kontroll hos fastlegen i uke 6 for sjekk og henvisning til gynekolog og senere fosterdiagnostikk og genetiker. Er født med et sjeldent ledd-og muskelsyndrom så de vil få sjekket så mye som mulig så vi kan være best mulig forberedt på fødselen og alt. Veldig mulig jeg tar kontakt med jordmor rett etter første svangerskapskontroll. Har blitt anbefalt det.
 
Satser på å få legetime om to-tre uker, da er jeg åtte-ni uker på vei. Tror jeg holder meg til fastlegen, fikk ikke så mye ut av å gå til jordmor første gang :)
 
Jeg skal til legen 7+4 etter tidlig UL.
 
I hvilken uke tenker dere og ta første kontroll? Og har dere tenkt og bruke lege eller jordmor? Dette er helt nutt for meg så jeg synes det er litt skummelt, ser kanskje for meg litt mer omsorg i oppfølging fra jordmor. :)
Jeg hadde oppfølging med legen sist jeg var gravid, for jordmora jeg hadde likte jeg ikke så godt. Hun var hardhendt og måten hun pratet på hjalp ikke meg. Men har man en god jordmor hadde jeg nok gått ditt, for de kan så mye mere innen svangerskap og fødsel :) jeg er 4+2 i dag, så første kontroll blir hos fastlegen min. Har time der fra før av den 17.november. I dag skal jeg på helsestasjonen med 4-åringen så skal snakke litt ned helsesøster der som er super :D
 
Jeg skal til legen i neste uke fordi jeg ønsker ul i uke 12.
Og jeg skal til jm om tre uker fordi jeg skal sette i kontakt med et sånt psykisk team fordi slutten på fødselen ble litt tøff sist. Jeg vil helst føde normalt, men er redd for å få angst for å trykke, så da fikk jeg anbefalt tidlig oppfølging ved neste graviditet :)
 
Skal ta tidlig UL i uke 8 og første legitime i uke 10 :) Tenkte at dersom det viser seg å være to der inne, så er det fint om legen vet det på første kontroll!
 
Jeg har fått time hos lege om 10 dager, har ny lege så er veldig spent :)
Forrige svangerskap gikk jeg til jordmor, men jeg byttet til en annen jordmor som var så god og snill. Viktig å finne jordmor / lege som man trivdes med.

Jeg fikk alvorlig svangerskap forgiftning så føler at hun reddet livet mitt, så jeg må finne meg en jordmor etterhvert siden jeg har flyttet siden forrige svangerskap.
 
Blir rundt uke 12 hos fastlegen... Det vil si romjulen eller første uken i januar :)
 
Skal ta tidlig UL i uke 8 og første legitime i uke 10 :) Tenkte at dersom det viser seg å være to der inne, så er det fint om legen vet det på første kontroll!
Er det en grunn for at du tror det kan være to? Så utrolig spennende! Jeg har tvillinger i hytt å pine på begge sider av familien, litt nervøs denne (siste) gangen :p hehe!
 
Jeg skal til lege på tirsdag, da er jeg 4+6 :) Mest fordi jeg har en svak nyresykdom og ønsker å sjekke :) men også fordi jeg ikke helt tror på st testen viser sant :D :p
 
Skal til gynekolog på mandag. Regner med jeg er ca 6 uker da. Om alt er som det skal så bestiller jeg jordmor og da tenker jeg det blir i uke 12 :)
 
Jeg skal til legen på mandag. Men det var en time jeg har fått før graviditeten. Så blir ikke noe kontroll på den måten :)

Den 27.11 skal jeg på fertilitetsklinikken i Porsgrunn og ha ultralyd, da er jeg 7+2. Så det blir vel første kontroll sånn sett :)

Så blir det vel første legekontroll mellom uke 10-12?
 
Jeg var hos jordmor onsdag. Da var jeg 5+6. Ganske greit å få komme tidlig siden dette er min første og jeg har null ide om hva jeg har i vente og hvordan ting foregår.
 
Har ikke tatt kontakt med lege eller jordmor enda, tenker å sende mail i neste uka, skal ta en digital test først, i tillegg til teststripsene, sånn at jeg er heelt sikker. (for 10 teststrips er jo ikke nok) :p
 
Greit å tenkte over hehe. Rundt 12 uker burde man vel dra, så det blir bestilt time til oul ogsånn. Burde vel ringe legen å be om en time i slutten av desember, begynnelsen av januar :)
 
Jeg skal til første kontroll hos lege i uke 10 (i starten av desember), så skal jeg bestille time til oppfølging hos jordmor etter jul og frem mot sommeren :)
 
Var hos legen på onsdag, fikk henvisning til tidlig ultralyd og fikk brev i posten idag at ultralyden blir den 17.11, gleder meg til å bli ferdig med den for å se at det faktisk er noe der inni :)
Fikk sykemelding idag ut neste uke(har ikke spist eller drukket noe særlig på tre dager nå, så begynner å bli temmelig ødelagt) Så fikk jeg ny time neste fredag hos legen for å holde kontroll på vekta og at jeg ikke blir for dehydrert.
 
Back
Topp