Første svangerskapskontroll i uke 10?

Martamus

Andre møte med forumet
Hei!
I utgangspunktet skal man vel ta første kontroll rundt uke 12, det var det jeg gjorde i forrige svangerskap.
Nå har det seg sånn at jeg begynner å jobbe igjen 20.4, og vil gjerne ha en prat med legen min før dette. Tenkte jeg kanskje kunne få tatt blodprøvene samtidig, så jeg slipper å dra flere ganger på legekontoret i disse tider. Jeg vil da være i uke 10 i uken som kommer.
Hva tenker dere? Tror dere jeg får ttt blodprøvene da, eller om jeg må vente til uke 12?o_O
 
Når æ va gravid i høst tok jeg første kontroll i uke 6, dette er vanlig i min kommune å komme tidlig inn til svangerskapskontroll. Denne gang venter jeg til etter tul (som er i morgen) med å bestille time til kontroll.
 
Jeg tok hele kontrollen i uke 9 forrige gang så det tror jeg ikke er noe problem:)
 
Tror det skal gå helt fint å få tatt blodprøvene da Jeg er i uke 11 når jeg skal ha første svangerskapskontroll og ta blodprøver :)
 
Eg hadde kontroll i veke 6. Skal inn til neste kontroll på torsdag (11+6) og så tar eg blodprøvene på fredag.
 
Jeg har tidligere tatt alle blodprøver i uke 7, så det går så fint så :)
 
Fikk ikke lov å ta blodprøvene før etter 12+0 forrige graviditet, så tenker vente til da denne gangen også, men har jo allerede vært mange ganger både hos fastlege og på sykehuset pga ekstrem kløe denne graviditeten!
 
Jeg bestilte time til jordmor idag, fikk på torsdag er da 9 uker og skulle ta blodprøver:)
 
Sniker fra august.

Jeg måtte vente til uke 12 for å ta blodprøver. Hadde faktisk bestilt legetime en uke for tidlig (hadde misforstått legen), så måtte ha ny time en uke etterpå.
Men jeg hadde samtale med fastlegen min tidlig i graviditeten. Så en samtale, enten med lege eller jordmor, kan du ha når som helst. :)
 
Sist var jeg hos jm rundt uke 10. Blodprøvene tok jeg bare kjapt en annen gang :) Du må ikke på kontroll for å ta blodprøve, selv om det selvsagt er mest gunstig ;-)
 
Sniker

Min lege ønsket meg inn på første svangerskapskontroll mellom uke 8-10. Siden det var midt i jul og nyttår hadde jeg legetime 8+0 på lillejulaften :D
 
Back
Topp