Første strekkmerke..

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Da har jeg fått mitt første strekkmerke på magen :-( 37+0.. jeg som hadde håpet å slippe unna.. nå eksploderer det vel straks :-(

Vet at mange mener det er verdt det asså - er ikke noe hysteri rundt det hos meg - bare at magen er det eneste jeg har vært fornøyd med med kroppen min.. lei meg for å miste den..!

Føler med deg..
jeg har fått maaaaasse nye på rompa/skinka.. men alle utenom ett skjuler seg under trusa :')
- håper de ikke kryper seg til magen.. men holder seg der som ingen ser di!

Jeg trodde jeg skulle slippe unna siden jeg ikke fikk noe med førstemann, men neida, begynte i det små. Nå er snart hele nedre magen dekt;/ og har begynt å få på oversiden av navelen jeg liker det ikke, men gjort er gjort. Må lære å leve med de og...som de andre skavankene:p

Bilde fra en uke siden... Mer er det blitt...
ImageUploadedByBV Forum1426631040.513935.jpg

Jeg fikk mitt første strekkmerke under fødselen med 1.mann. Typisk det liksom :-/
Men jeg driter i dem da :-D

Her eksploderte det med førstemann... HELE magen er dekt, og jo, det er litt krise selv om "bla bla, tenk på premien, bla bla". Jepp, så forfengelig er jeg... Det er jo verdt det, såklart, men jeg ser jo ikke ut.

Her eksploderte det med førstemann... HELE magen er dekt, og jo, det er litt krise selv om "bla bla, tenk på premien, bla bla". Jepp, så forfengelig er jeg... Det er jo verdt det, såklart, men jeg ser jo ikke ut.

Sniker fra Juli, og må bare si jeg er fryktelig enig :p noenganger hadde jeg bare trengt hørt: shit fy så sinnsykt dritt med strekkmerke!!! Og ikke alltid den derre: du skal ha baby da, tenk på det...:p

Ja, dette hadde jeg ikke ventet jeg slapp unna med førstemann, så nå håper jeg på snarlig fødsel slik at det ikke tar helt av.. Ja det er verdt det, men det er totalt unødvendig og vil gjørexat jeg blir misfornøyd med kroppen.

Sniker fra Juli, og må bare si jeg er fryktelig enig :p noenganger hadde jeg bare trengt hørt: shit fy så sinnsykt dritt med strekkmerke!!! Og ikke alltid den derre: du skal ha baby da, tenk på det...:p

Ja, jeg syns ikke det hele tiden hjelper å fortelle seg selv. Joda, jeg er så heldig og kan få barn, men MÅ kroppen revne på midten i prosessen?? :P

Det skyldes jo hormoner og gener, så ikke noe dere kan få gjort noe med. :)

Selv fikk jeg kun bittebittebittelite merke akkurat ved navlen forrige gang. Men det er så bittelite, blekt og hudfarget så det synes ikke. Synes litt bedre nå som magen har strekt seg, men har ikke fått noe mer.

Og jeg har ikke gjort noe for å forebygge. Det er bare sånn at noen er mer utsatt enn andre.

Forstår at dere synes det er kjedelig. Og det er lov å ikke like det. Det er jo deres kropp, og det kommer jo et liv etter graviditet og fødsel.
Det må jo være likestilt med å revne så mye at det går utover det intime livet... Da forstår jo alle at man vil endre det. Man skal trives i kroppen sin etter fødsel også! Babyen trenger en lykkelig og tilfreds mamma, ikke en som ser oppgitt på seg selv i speilet...

Hadde en venninne som fikk strekkmerker på bryst og armer også. Hun hadde det ikke noe godt med seg selv. Men de bleknet jo etterhvert. Liten trøst.

Ja, jeg syns ikke det hele tiden hjelper å fortelle seg selv. Joda, jeg er så heldig og kan få barn, men MÅ kroppen revne på midten i prosessen?? :P

Nettopp :p!! Det må være lov å takle det litt dårlig og ikke bare smile og tenke på premien, selvfølgelig er det kjipt :p

Oppdaget nettopp mitt første strekkmerke også! :'( Et pittelite et til høyre rett nedenfor navlen! Håper ikke det blir større. Jeg har strekkmerker på andre plasser av kroppen pga puberteten, så hadde virkelig håpet å slippe unna :-(

Oppdaget nettopp mitt første strekkmerke også! :'( Et pittelite et til høyre rett nedenfor navlen! Håper ikke det blir større. Jeg har strekkmerker på andre plasser av kroppen pga puberteten, så hadde virkelig håpet å slippe unna :-(
:-( håper det ikke utvikler seg til flere!

Jeg har også fått mitt første strekkmerke nå.. Noen cm til høyre for navlen.. Er der lillegull ligger, så skulle nesten tro han har sparket det ut :p hihi.. "Heldigvis" har jeg aldri hatt ett godt forhold til magen min, så jeg skal klare å leve med dette ene :)

Det er kjedelig med strekkmerker ja :/ fikk ingen på magen sist. (Bank i bordet). Har heller ikke fått noen på magen enda. Men jeg fikk mange på pupper, hofter og legger(!), pga mye vann i leggene så kom det veldig mye der. Men det som har vært veldig greit er at de er så lyse og synes ikke så godt. Har bare lært meg og leve med det :)

Hvordan er det med strekkmerker og sol? Bør det dekkes til til sommern liksom???

Hvordan er det med strekkmerker og sol? Bør det dekkes til til sommern liksom???
Sol de masse! Da blekner de :)

Jeg har så mye på bena mine fra hoftene og ned.. hater det.. Føler meg skitten. Ikke ren og glatt hud på en måte.
Men tenker jo ikke så mye over det lenger,var mest i begynnelsen. Det er jo ingen som ønsker seg strekkmerker..

Back
Topp