Første sjekk!

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Når skal dere på første sjekk?
Jeg skal den 24.5 hos legen.
:-) Har også bestilt ultralyd privat i uke 12. Skal reise og vil vite at alt er OK før jeg forlater landet :-)

Skal til legen på mandag. Da er jeg 7+5:) men grunnen til at jeg skal så tidlig er i forbindelse med en sykdom jeg har :)

Tror jeg skal snakke med legen neste uke. Trenger tettere oppfølging pga risikosvangerskap tidligere.

Har fått "inntakstime" 2. juni og første time hos ob/gyn (som er den jeg skal gå til resten av svangerskapet) 28. juni.

Har ikke kontakter noen enda :) må vente til ul så jeg får vite ca termin :)

Jeg fant ut at jeg er gravid torsdag denne uken. Jeg hadde egentlig legetime mandag denne uken for å snakke om fertilitet, men legen ble syk.. Booket ny time til 16.6 (veldig fullbooket lege [emoji51]). Når jeg fant ut at jeg er gravid endret vi den timen til første avtale som gravid [emoji7]

Har tenkt litt på at om jeg hadde fått min opprinnelig legetime mandag, hadde tatt noen prøver e.l og hadde fått vite om graviditeten der [emoji33][emoji85]

Vanligvis er første kontroll rundt uke 12 her jeg bor, men jeg er hos lege annenhver uke for tiden, så vi får se hva han sier når jeg skal til han om noen dager. Jeg skal henvises til tidlig ul denne gangen.

Skal på første sjekk hos gyn den 30. 05, da er jeg 6+3 og forhåpentligvis får jeg og sambo se et lite bankende hjerte <3

Skal på første sjekk hos gyn den 30. 05, da er jeg 6+3 og forhåpentligvis får jeg og sambo se et lite bankende hjerte <3

Oi, kan man se det så tidlig? Jeg kan ikke så mye om akkurat det, men ble fortalt at få vil lytte etter hjerte før uke 11-12 fordi det er så liten sjanse for å høre noe, og det vil gi mer uro enn nødvendig?

Jeg skal til gyn til fredag. Opprinnelig for å ta celleprøve, men da får jeg kanskje se også. Da er jeg 6+4

Oi, kan man se det så tidlig? Jeg kan ikke så mye om akkurat det, men ble fortalt at få vil lytte etter hjerte før uke 11-12 fordi det er så liten sjanse for å høre noe, og det vil gi mer uro enn nødvendig?

Ved innvendig ul kan man det :)

Å lytte med doppler gjør de fleste ikke før etter oul har jeg hørt, men noen kan gjøre det tidligere også

Var hos fastlegen i dag, han så jeg skulle få tett oppfølging pga misdannelser hos sønnen min. Så nå venter jeg spent på time til TUL xsmile9

Jeg var hos fastlegen og tok blodprøver 5+3, bare for å se at hcg nivået steg, siden forrige svangerskap endte i sa. Og da var det kjempe høyt! :D så har jeg bestilt TUL når jeg er 11+2, den 15. Juni :) så blir det vel legetime igjen i uke 12 :)

Jeg har legetime 24.juli, men skal inn og ta blodprøver noen uker før det :happy:

Snakket med fastlegen på tirsdag, sjekket blodtrykket og skrev henvisning til gyn. Må ha ekstra oppfølging der. Legen mente de sikkert ville ha meg inn rundt uke 6-7. Er ca uke 5 nå

Skal til fastlegen den 31, blir ekstra oppfølging pga tiligere MA, og ICP i forrige svangerskap, så blir det blodprøve 1g i mnd frem til kløen "forhåpentligvis ikke starter" så blir det oppfølging hver 2 dag med blodprøver og registrering ☺️

Back
Topp