Første sjekk!

Var til TUL idag. Ble satt tilbake 2 uker til 7+1 så
Nå er jeg i januar2018
Har time hos jordmor 26 mai og til lege blir det mellom 10-22 juni. OUL blir første uken i august

Var til TUL idag. Ble satt tilbake 2 uker til 7+1 så
Nå er jeg i januar2018
Har time hos jordmor 26 mai og til lege blir det mellom 10-22 juni. OUL blir første uken i august

Oi, to uker er jo ganske mye :p når fikk du positiv test da??

Jeg har legetime 14.06 og første jordmortime 19/6:) Blir tette timer, men måtte bli sånn pga ferie osv:)

Oi, kan man se det så tidlig? Jeg kan ikke så mye om akkurat det, men ble fortalt at få vil lytte etter hjerte før uke 11-12 fordi det er så liten sjanse for å høre noe, og det vil gi mer uro enn nødvendig?
Msn kan det med innvendig ul ja, har lest at man kan se/høre så tidlig som 6 uker, men er jo forberedt på at det ikke går. Men, får i alle fall se en liten svart klump om ikke annet. Xp. :D

Jeg har hatt en del vitaminmangler tidligere, så jeg skal til legen neste uke, er da kun 4+6. Kanskje litt hysterisk å dra så tidlig, men lest at vitaminmangel ikke er bra, spesielt de første mnd av svangerskapet. Fint å finne ut av hva jeg evt. mangler og gjøre noe med det før det er for sent :)

Jeg har hatt en del vitaminmangler tidligere, så jeg skal til legen neste uke, er da kun 4+6. Kanskje litt hysterisk å dra så tidlig, men lest at vitaminmangel ikke er bra, spesielt de første mnd av svangerskapet. Fint å finne ut av hva jeg evt. mangler og gjøre noe med det før det er for sent :)
Er ikke hysterisk å ta en sjekk hos legen, tenk hva kroppen din skal gjennom nå som den er gravid?! :) Synes det hørtes fornuftig ut jeg :) Lykke til hos legen:Heartred

Enten blir sjekken når jeg er 7 uker på vei eller 15 uker siden legen skal ha en mega lang ferie, så vet ikke hva som er best?

Enten blir sjekken når jeg er 7 uker på vei eller 15 uker siden legen skal ha en mega lang ferie, så vet ikke hva som er best?
Hva føler du for selv? :) Tenker at hvis du kjenner på at du vil ha en sjekk så hadde jeg ikke ventet helt til uke 15. Og du kan jo ta i uke 7 nå for å være sikker på å ikke angre, og likevel bestille deg en sjekk rundt uke 15 i tillegg også ;)

Jeg går jevnlig til legen nå på grunn av gradert sykmelding og tilrettelegging, men første time til svangerskapskontroll har jeg fått hos jordmor når jeg er 12+2, dette er fordi enkelte blodprøver må taes etter uke 12 :-) Men skal få legen til å ta blodprøver for å sjekke vitaminlager osv neste gang jeg er der :-)

Jeg skal til legen 31.05, da er jeg 6+5, men i utgangspunktet for å ta ny celleprøve, som måtte gjøres før jeg har kommet for langt. Men da blir det første oppfølging ifm graviditeten også, så blir spennende [emoji5] håper alt står bra til [emoji173]️

Msn kan det med innvendig ul ja, har lest at man kan se/høre så tidlig som 6 uker, men er jo forberedt på at det ikke går. Men, får i alle fall se en liten svart klump om ikke annet. Xp. :D

Jeg så min reke på det jeg tror var 6+4. Hjertet og alt. Men gyn sa at det ikke var anbefalt å skru på lyd, fordi når man sender dopplersignaler inn der så øker temperaturen og det er ikke anbefalt så tidlig.

Jeg er 12 uker 9.juni, men pga langhelg har jeg første kontroll 13.juni. Regner med jeg da blir henvist til UL i juli. Dere som har kontakt med jordmor er det noe legen henviser til eller tar dere kontakt direkte? Vet ikke helt hvordan dette fungerer [emoji12]

Jeg skal på første kontroll 30.06, da er jeg 9+5. Jeg har ikke tenkt på jordmor og sånt. Dette er første gangen jeg er gravid, så det er ukjent farvann. Jeg har en super lege, men jeg tror jeg kommer til å gå til jordmor i stedet for lege etter hvert.

Jeg vil ha tul også, men dette må jeg bestille på egen hånd. Jeg tenkte å ringe rundt i morgen og få spikret en avtale, har rimelig crazy kalender på jobb så det er ikke mange dager å ta av..o_O

Legen min har ferie rundt uke 12, så blir ikke før 17. Juli!!! Helt sykt lenge til! Uke 15 eller noe da! Bør vel kanskje komme meg dit før?
Skal til jordmor og tul igjen 4. Juli da. Men tar vel ikke blodprøver der?

Skal til lege og første kontroll den 6. Juni da er jeg begynt på uke 9.
Endelig nærmer det seg! Vet ikkje hvorfor jeg er så spent men kjenner jeg gleder meg [emoji23]

Back
Topp