Første samtale/undersøkelse til duo-test

Hvis man vil ta NIPT test kan man fint bestille det selv. Jeg tok i Gøteborg på Barnmorskehuset i forrige uke da jeg var 11+0. Der er det enkelt å bestille time på nett, og jordmødrene som jobber der er veldig hyggelige. Alt i alt en veldig fin opplevelse med utvendig ultralyd og blodprøve. Man må være fra 10 uker eller mer for at blodprøven skal kunne vise noe. For å få resultat må det være mer enn 5 % foster-dna i mors blod, og det er det etter man har passert 10 uker. De sender prøvene med sykkelbud til et laboratorie i Gøteborg, og så får man resultat etter ca en uke. Koster 5000 SEK.

Jeg skal dit neste torsdag og er veldig spent.har du fått svar enda? Hvor lang tid tok det før du evt fikk svar? Og ble du informert via tlf eller e-post?
 
Hadde første samtale + blodprøve i dag. Veldig hyggelig. Skal tilbake for UL mellom u12 og u14.
 
Jeg skal dit neste torsdag og er veldig spent.har du fått svar enda? Hvor lang tid tok det før du evt fikk svar? Og ble du informert via tlf eller e-post?

Hei :)

Venter intenst på svar i disse dager... jeg var der forrige mandag og de sa at jeg kunne forvente svar tirsdag/onsdag i denne uka. De sender fortrinnsvis e-post, men ringer enkelte ganger ved dårlige nyheter.. så jeg vil helst ikke ha telefon fra Sverige. Det er supert at man kan ta en slik test, men det å vente på resultatene er ikke gøy. Jeg ventet på en slik telefon med mitt forrige barn også etter veldig dårlige tall etter duotest og etterfølgende morkakeprøve, men da viste alt seg å være bare bra og babyen helt frisk. Håper på samme gode nyheter denne gangen.

Masse lykke til neste torsdag :Heartred Selve besøket der var en fin opplevelse.
 
Back
Topp