Første menstrasjon etter fødsel

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei.
har noen fått sin første menstrasjon etter fødselen? jeg begynte å blø i går, mistenkte at det var mensen, men idag så er det kraftig blødning inni mellom også kommer det blodklumper. Er dette normal ved første mensen etter fødsel eller er det kroppen som renser enda? Jeg hadde rensels i ca 3 uker. Nå er det 6 uker siden fødsel.
 
Min renselse varte i ca 4 uker (KS) og mensen dukket opp da mini var 6 uker. Den var veldig kraftig de tre første dagene og kom litt klumper. Den varte også litt lengre enn før, men siste dagene var det som en vanlig mens. Jeg ammer ikke, gikk for flaske fra første stund :)
 
Min renselse varte i ca 4 uker (KS) og mensen dukket opp da mini var 6 uker. Den var veldig kraftig de tre første dagene og kom litt klumper. Den varte også litt lengre enn før, men siste dagene var det som en vanlig mens. Jeg ammer ikke, gikk for flaske fra første stund :)
Jaa mini hos med er 6 uker nå, er noe kraftlag hos meg også med frisk blod liksom, men får se om det blir noe mindre etterhvert. Jeg ammer fult så derfor er jeg litt usikker på om det er mensen eller rensels
 
Hei.
har noen fått sin første menstrasjon etter fødselen? jeg begynte å blø i går, mistenkte at det var mensen, men idag så er det kraftig blødning inni mellom også kommer det blodklumper. Er dette normal ved første mensen etter fødsel eller er det kroppen som renser enda? Jeg hadde rensels i ca 3 uker. Nå er det 6 uker siden fødsel.
Min kom syv uker etter at tvillingene ble født.
Da storesøster ble født i 2018 kom den etter ti uker.
 
Jeg har ikke fått igjen mensen etter lillebrors fødsel enda, men med storebror tok det 7 mnd. Da fullammet jeg til 4 mnd. og ga smaksprøver og litt grøt etter det. Jeg kan ikke huske hvordan første menstruasjon var lengre, men det er uansett greit å begynne med prevensjon først som sist. :)
 
Jeg har ikke fått igjen mensen etter lillebrors fødsel enda, men med storebror tok det 7 mnd. Da fullammet jeg til 4 mnd. og ga smaksprøver og litt grøt etter det. Jeg kan ikke huske hvordan første menstruasjon var lengre, men det er uansett greit å begynne med prevensjon først som sist. :)
Nei kanskje ikke så lett å huske når man har gått noen mnder uten jeg har hørt at man er ekstra fruktbar i denne periode så må passe på
 
Nei kanskje ikke så lett å huske når man har gått noen mnder uten jeg har hørt at man er ekstra fruktbar i denne periode så må passe på

Fullamming pleier å gjøre at man har lavere sjanse for å bli gravid, men det er ikke verdt å ta sjansen, med mindre man ønsker to veldig tette! :D
 
Fikk akkurat likt som du skriver. Sterk blødning med klumper. Vet ikke om det var mens eller bare siste rest av renselsen... Forrige fødsel kom mens etter 9 uker. Fullammet til 6 mnd .
 
Fikk min første menstrajon i går, 8 uker etter fødsel og 2 uker etter jeg begynte på minipilla.
 
Jeg har fått tilbake mens. Jeg fullammer :blackeye: har blødd en uke nå, å blødningen bare øker for hver dag! Håper det gir seg snart!:angelic:
 
8 uker her også. Litt kjipt at det kom så tidlig. Dere som har født før, forsvant menssmerter og -plager dere hadde før graviditet etter at dere fikk barn? Lever i håpet. Har hatt sterke makmgekramper og mye hodepine ifb med fødsel tidligere..
 
Fremdeles ingen tante rød på besøk her. Jeg fullammer da..
 
Hei.
har noen fått sin første menstrasjon etter fødselen? jeg begynte å blø i går, mistenkte at det var mensen, men idag så er det kraftig blødning inni mellom også kommer det blodklumper. Er dette normal ved første mensen etter fødsel eller er det kroppen som renser enda? Jeg hadde rensels i ca 3 uker. Nå er det 6 uker siden fødsel.

Hadde renselse rundt 4 uker etter fødsel også fikk jeg mensen igjen 4 uker etter det igjen.
 
Lillebror blir fem måneder i morgen og jeg er litt usikker på om tante rød har vært enda. Fikk litt småblødninger etter at jeg satte inn spiral, så jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer de neste ukene.
 
Fullamming pleier å gjøre at man har lavere sjanse for å bli gravid, men det er ikke verdt å ta sjansen, med mindre man ønsker to veldig tette! :D
Amming i seg selv gir ikke lavere sjanse for å bli gravid. Det kan hindre eggløsning, men om en først har fått tilbake mensen har en høyere sjanse for å bli gravid når en ammer pga. et hormon som skilles ut når en ammer.
 
Back
Topp