Første måltid etter fødsel

Jeg spiser faktisk brie i graviditeten. Toaster en skive og legger brieskiver oppå. Setter alt i ovnen på temperatur over 70 grader og tar det ut igjen etter 2-3 min maks. Nyter det med god samvitighet. Så egentlig kan man spise det meste når man varmebehandler det. Over 70grader og lenge nok for å sikre at bakterier dør.

Ja det var en lur ide, men jeg vil helst ha kald brie! Hehe :angelic:
 
Haugpølse savner jeg! Og hvitmuggoster og skinke og pølser. Spansk spekemat. Her en dag fikk jeg også lyst på rødvin for første gang siden juni!
Vet ikke om jeg gidder å styre med mat på barsel, det blir i så fall ei pakke haugpølse... Om jeg blir der lenge nok :hilarious:
 
Jeg hadde ikke med mat på sykehuset, men ett av de beste måltidene jeg hadde der var en kald cheese burger som pappaen til babyen tok med. Fikk aldri noe annet enn tørre brødskiver med hva en de hadde igjen. Når maten ble satt frem så var det alltid noe som gjorde at jeg ikke fikk hentet relativt kjapt eller mellom det klokkeslettet som maten ble servert. Amming, bleiebytte, søvn. Så jeg husker at det var utrolig deilig å komme hjem og spise det jeg ville, når det passet meg!
 
Lakris fra Bülow skal definitivt med i fødebagen :smiley-angelic001 Og den første uken skal jeg spise utelukkende brie, salami og spekemat på brødskiva :playful::playful:

Egentlig ganske rart da dette i utgangspunktet er mat jeg ikke spiser så ofte, men nå føler jeg ikke kan leve uten :smiley-angry017
 
Jeg hadde ikke med mat på sykehuset, men ett av de beste måltidene jeg hadde der var en kald cheese burger som pappaen til babyen tok med. Fikk aldri noe annet enn tørre brødskiver med hva en de hadde igjen. Når maten ble satt frem så var det alltid noe som gjorde at jeg ikke fikk hentet relativt kjapt eller mellom det klokkeslettet som maten ble servert. Amming, bleiebytte, søvn. Så jeg husker at det var utrolig deilig å komme hjem og spise det jeg ville, når det passet meg!
Syns også det var mue styr å ordne med mat på barselhotellet. HELDIGVIS var pappan der så han kunne hente til oss nede i cafeen. Stressa for hvordan det blir om jeg må være alene nå, styre med å trille med baby ned og balansere fat opp. Hadde nok med å ete på rommet sist..
 
Syns også det var mue styr å ordne med mat på barselhotellet. HELDIGVIS var pappan der så han kunne hente til oss nede i cafeen. Stressa for hvordan det blir om jeg må være alene nå, styre med å trille med baby ned og balansere fat opp. Hadde nok med å ete på rommet sist..
Jeg lå alene på barsel mesteparten av tiden og det er ikke noe særlig ok. Så jeg håper de har lettet på restriksjoner for pappaen til mars, ellers reiser jeg hjem i løpet av det første døgnet.
 
Jeg lå alene på barsel mesteparten av tiden og det er ikke noe særlig ok. Så jeg håper de har lettet på restriksjoner for pappaen til mars, ellers reiser jeg hjem i løpet av det første døgnet.
Ja jeg tenker det samme.. Fortsetter det som nå er det jo litt bingo om han får være med, gruer meg litt til det gitt. Vi har jo også en hjemme nå, så vet ikke hva han har mulighet til heller.

Sist hadde jeg med meg ostehorn hjemmefra, redda meg om natta i hvert fall :hilarious:
 
Gleder meg til å spise sjokolade igjen :happy119
Og kaffe, Pepsi, te, spekeskinke, brie, chevre... :hungry:

Har gitt beskjed til samboeren at jeg skal ha en kaffe latte og en bar med melkesjokolade etter fødsel :D

Har vært veldig påpasselig med alt som inneholder koffein og derfor kutta alt inkludert sjokolade som jeg synes har vært sykt vanskelig :woot:

Men nå har jeg lest at man heller ikke skal ha mye koffein i ammeperioden, så må nok begrense det litt lengre...
 
Jeg husker jeg fikk skive med salami av jordmor på føden før vi ble trillet opp på barsel. Det var helt nydelig :happy:
 
Syns også det var mue styr å ordne med mat på barselhotellet. HELDIGVIS var pappan der så han kunne hente til oss nede i cafeen. Stressa for hvordan det blir om jeg må være alene nå, styre med å trille med baby ned og balansere fat opp. Hadde nok med å ete på rommet sist..

Du får maten servert på rommet hvis de opprettholder de rutinene som er nå..
 
Du får maten servert på rommet hvis de opprettholder de rutinene som er nå..
Ikke på hotellet vel? Står at der spiser alle foreldre i restauranten i corona-reglene for St.Olavs.
Kan ikke se for meg noen har tid til å hente for meg gitt.
 
Ikke på hotellet vel? Står at der spiser alle foreldre i restauranten i corona-reglene for St.Olavs.
Kan ikke se for meg noen har tid til å hente for meg gitt.

Nei, på hotell er det muligens annerledes. På barsel her i Bergen kommer barnepleierene inn med meny og mat på rommet. Vil tro de merker den ekstra springingen når de ikke er fler ansatt enn vanlig...
 
Ikke på hotellet vel? Står at der spiser alle foreldre i restauranten i corona-reglene for St.Olavs.
Kan ikke se for meg noen har tid til å hente for meg gitt.
Sniker, hvis barnefar eller en annen støtteperson er med på bsrselshotellet så får den en lapp fra jordmoren på hotellet som gjør at de får lov å hente mat for deg :) det gjorde vi de gangene jeg ikke orket å kle meg for andre folk.. Hehe, men da må man være flink å ta ned bestikk og tallerken osv igjen.. Det var før corona da, mulig de er strengere nå, det vet jeg ikke
 
Etter forrige fødsel fikk jeg servert to skiver med smør, salami og agurk av mannen, og jeg minnes fortsatt det måltidet som noe av det definitivt beste jeg har spist i livet. På lørdagen på barsel hadde de spekeskinke og. Da begynte jeg nesten å gråte.
 
Lakris? Hva er det som er galt med å spise lakris når man er gravid? Det kan vel forhøye blodtrykket litt, men om man ikke har problemer med blodtrykk skal vel dette være trygt?
 
Back
Topp