Første måltid etter fødsel

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Jeg savner salami og sushi sååå mye (vet man kan spise noe sushi, men vil vere på den sikkre siden).
Så det første jeg skal spise etter fødsel er skive med salami og agurk etterfulgt av tonnevis med sushi. :cool05

Hva skal du spise? Skal du spise noe som har vert «forbudt» nå mens du er gravid eller en saftig cheeseburger? :woot:

Er noe hekta på mat etter kvalmen roa seg i uke 17 :hilarious:
 
Gubben har fått grei beskjed at det skal ligge trønderfår i fødebagen :hilarious::laughing005
 
Medium-rå biff :notworthy
Blir nok ikke første måltid (på sykehus/barselhotell), men må nok få det til ila første uka kanskje...
Også gleder også jeg meg til å ha salami på brødskiva igjen :Heartred og spekeskinke!
 
Definitivt spekemat så fort vi kommer hjem fra sykehuset!! Rødvinspølse, spekeskinke, eggerøre, potetsalat :happy093
 
Godt jeg ikke er den eneste som gleder meg til salami/spekemat(tenker vel kanskje over gjennomsnittet på det, hehe:confused013). Jeg nekter å spise grøt før jeg kan ha spekemat attmed igjenn:laughing025
 
Har nada matlyst om dagen så ingenting jeg faktisk savner. Spiser jevnlig fordi jeg må bare. Er jo godt når jeg først spiser, men ikke noe som frister.
Savner å ha lyst på noe godt :joyful:
 
Har spist en del sushi under hele graviditeten, men det blir kjøpt i restaurant og ikke sånne oppbevarte i kjøleskap i dagsvis slik matvarebutikkene gjør. Det står at så lenge man spiser det ferskt så er det greit.
Jeg spiser også en del «stekt/godt oppvarmet» spekeskinke.
Men gleder meg skikkelig til jeg kan nyte salami, fransk ost, franske saucissons og østers igjen!!
 
Et skikkelig ostefat med masse serranoskinke og ulike pølser.

Ellers så spiser jeg mye sushi nå, med laks da :) Tips på salami er Grilstad sin Litt Lettere salami. Den skal være sikker for gravide da den er varmebehandlet, men jeg har til gode å se den i butikken. Ellers så bruker jeg vanlig salami på pizza og slikt. Det er ikke farlig når det er varmebehandlet :)
 
Medium-rå biff :notworthy
Blir nok ikke første måltid (på sykehus/barselhotell), men må nok få det til ila første uka kanskje...
Også gleder også jeg meg til å ha salami på brødskiva igjen :Heartred og spekeskinke!
Sååå enig. Gleder meg til saftig, medium biff! Gjennomstekt biff er ikke særlig godt. Gjennomstekt er ikke synonymt med knusktørr biff, men veien er kort mellom :sad010

Også gleder jeg meg som andre til brødskive med salami, agurk og majones, samt brie med druer og røkt laks med eggerøre :love017 Oooog spise MASSE sushi, for synes det er litt skummelt nå. De gangene vi har spist nå har vært med blandede følelser.
 
Sååå enig. Gleder meg til saftig, medium biff! Gjennomstekt biff er ikke særlig godt. Gjennomstekt er ikke synonymt med knusktørr biff, men veien er kort mellom :sad010

Også gleder jeg meg som andre til brødskive med salami, agurk og majones, samt brie med druer og røkt laks med eggerøre :love017 Oooog spise MASSE sushi, for synes det er litt skummelt nå. De gangene vi har spist nå har vært med blandede følelser.
Jeg er også forsiktig med sushi.. vet at man egentlig kan spise det men føles likevel skummelt. Har kun spist de som er frityrstekt.. så gleder meg til sushi også:love7
 
Spekemat!
Svigersøster kom på sykehuset med wrap med spekeskinke og annet snadder i sist, det var såå godt! Så blir nok det samme den her gangen ja :hilarious:
 
Jeg gleder meg veldig til eggerøre med spekeskinke! Nå driver jeg og oversalter eggerøra og prøver å lure meg selv til å tro at det er det samme :hilarious:
 
Hehe, spiser rå laks ukentlig, så det kommer ikke til å være noe av det første jeg spiser, nei. Norsk salami er vel også trygt, så lenge pakken er relativt nyåpnet. Nei, jeg savner egentlig ikke noe, så har ikke noe jeg trenger å spise etter fødsel :)
 
Når det er sagt skal det bli godt å kunne ta seg en spekeskinkeskive med god samvittighet, selv om jeg ikke savner det noe nevneverdig :)
 
Jeg vil også være på den sikre siden når det gjelder hva jeg spiser under graviditeten, derfor følger jeg anbefalingene fra helsemyndighetene og spiser sushi med god samvittighet! :)

Etter fødsel skal jeg ha en deilig påsmurt baguette med brie! Ah, brie. Jeg har så lyst på brie. Noen steder står det at man kan spise brie også, så lenge den er nyåpnet, men det har jeg ikke turt å sjanse på.
 
Jeg vil også være på den sikre siden når det gjelder hva jeg spiser under graviditeten, derfor følger jeg anbefalingene fra helsemyndighetene og spiser sushi med god samvittighet! :)

Etter fødsel skal jeg ha en deilig påsmurt baguette med brie! Ah, brie. Jeg har så lyst på brie. Noen steder står det at man kan spise brie også, så lenge den er nyåpnet, men det har jeg ikke turt å sjanse på.


Jeg spiser faktisk brie i graviditeten. Toaster en skive og legger brieskiver oppå. Setter alt i ovnen på temperatur over 70 grader og tar det ut igjen etter 2-3 min maks. Nyter det med god samvitighet. Så egentlig kan man spise det meste når man varmebehandler det. Over 70grader og lenge nok for å sikre at bakterier dør.
 
Back
Topp