Første legetime?

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Når var dere eller skal dere på deres første legetime i forhold til graviditeten?

Har fått min lege time 14 mai og da er jeg 9+3 :)

Ikke tenkt på d engang. Men kanskje jeg hører i uke 10. Kommer til å kun gå til jordmor utenom den første pga blodprøvene

Jeg har allerede vært - fikk helsekort og pisset på nok en test. Er ingen vits å gå så tidlig. Men jordmor tar meg ikke inn før i juni- uke 16. Litt lenge. Skal til legen i uke 13 for blodprøver etc. :)

Jeg var i igår, (4+3) Jeg spurte hva som var vanlig, uke 12 sa min lege . Det høres litt sent ut synes no jeg da, men er vel en grunn til det;)

30 april, da er jeg 8+1
Ettersom jeg er 41 år, skal jeg igjennom noen tester før uke 12, tror jeg...

Skal til uken som kommer [emoji5] Er da i uke 8. Også har jeg bestilt privat ultralyd i uke 12, men blir nærmere uke 13 siden det er i slutten av uke 12. Såå spent [emoji7] Må nok innom legen å ta noen blodprøver i uke 12 også [emoji5]

Har vært if med svangerskapspenger, TUL til uka, så få jeg høre med gyn om hvordan jeg skal følges opp.... jeg er sånn høyrisiko og må følges opp, men ønsker minst mulig mennesker å forholde meg til....

Tenker det blir rundt uke 12 :) var det helsesekretæren fortalte meg at var vanlig praksis hos min fastlege, så da følger jeg det :)

Når var dere eller skal dere på deres første legetime i forhold til graviditeten?

Har fått min lege time 14 mai og da er jeg 9+3 :)

Skal på første kontroll 12+5. Legesekretæren sa sa de ikke hadde svangerskapskontroller før 12 fullgåtte uker. Syntes det var sent, jeg!

Skal på første kontroll 12+5. Legesekretæren sa sa de ikke hadde svangerskapskontroller før 12 fullgåtte uker. Syntes det var sent, jeg!

Ja, er sent me å få bekreftet at alt er fint egentlig :o Har lest det er mest normalt og få mellom 8 og 12 uker. men man må vell tilbake i uke 12 for å ta noen blodprøver som man ikke kan ta før sånn som jeg har førstått? :o

Tenker å dra til fastlegen rundt uke 12

Ja, er sent me å få bekreftet at alt er fint egentlig :eek: Har lest det er mest normalt og få mellom 8 og 12 uker. men man må vell tilbake i uke 12 for å ta noen blodprøver som man ikke kan ta før sånn som jeg har førstått? :eek:

Heldigvis har jeg hatt mange ultralyder fordi jeg har mistet mange ganger tidligere, så jeg vet at alt er bra nå. Hvis man derimot ikke har vært gravid før for eksempel, og alt er nytt, så tenker jeg at det er naturlig å få legetime mye tidligere, og legesekretæren spurte jo ingenting om det. Syntes det var veldig rart.

Heldigvis har jeg hatt mange ultralyder fordi jeg har mistet mange ganger tidligere, så jeg vet at alt er bra nå. Hvis man derimot ikke har vært gravid før for eksempel, og alt er nytt, så tenker jeg at det er naturlig å få legetime mye tidligere, og legesekretæren spurte jo ingenting om det. Syntes det var veldig rart.

Ja jeg har jo aldri vært gravid før så, men nå får jo jeg før jeg er 12 uker. håper de kan sjekke eller se om det stemmer at jeg er så langt som jeg tror selv. Har hatt ustabil syklus så :/ Men jeg tror det stemmer ganske bra at jeg er 5+5. men vi får se :)

Ringer legen over helgen hvis det fortsatt ser lovende ut :)
Er høyrisikosvangerskap, men ingen umiddelbare fare for meg eller den lille, skal bare følges opp ekstra. Rikshospitalet vil ha beskjed senest uke 8, så tenker at det er helt innafor å si ifra til legen når jeg er 6+4:Heartred

Ja jeg har jo aldri vært gravid før så, men nå får jo jeg før jeg er 12 uker. håper de kan sjekke eller se om det stemmer at jeg er så langt som jeg tror selv. Har hatt ustabil syklus så :/ Men jeg tror det stemmer ganske bra at jeg er 5+5. men vi får se :)
Hadde første svangerskapskontroll i uke 13 første gangen :)
Fordi det er vanskelig å lytte med doppleren tidligere er det nok mange som ikke syns det er vits..

Back
Topp