Første legetime

Skal ringe i morra å høre jeg. For føler meg ikke gravid en plass. Så vil gjerne sjekke hcg å sånt. Men vanlig er vel mellom uke 8-12 en gang :)
 
Vi er blitt gravide på icsi og har testdag på torsdag, så sender mail til klinikken da. Regner med de har en plan videre også :)
 
Skal prøve å få en akutt time på torsdag. Er redd siden jeg har hatt en MA, også må vi ha tidlig ul pga mannen har en sykdom som kan være arvelig :) så syns det er greit med tett oppfølging da! Verste er at mitt legekontor er så innmaaaari vanskelige, er opptil TO mnd ventetid!! :eek: så må liksom få akutt timer... Sukk
 
Skal prøve å få en akutt time på torsdag. Er redd siden jeg har hatt en MA, også må vi ha tidlig ul pga mannen har en sykdom som kan være arvelig :) så syns det er greit med tett oppfølging da! Verste er at mitt legekontor er så innmaaaari vanskelige, er opptil TO mnd ventetid!! :eek: så må liksom få akutt timer... Sukk

Oi, det var da voldsomt til ventetid! Det er noen fastleger som har overvurdert kapasiteten sin altså! :)
 
Oi, det var da voldsomt til ventetid! Det er noen fastleger som har overvurdert kapasiteten sin altså! :)
Jaa det kan man trygt si :p
Og i tillegg, når du først har time, må man bare regne med at legen er 1-2 timer forsinka også.
 
Var hos legen 3 ganger forrige uke. 1 gang pga medisiner og 2 ganger for å måle hcg. Og skal til vanlig svangerskapskontroll i morgen da er jeg 5+4 selv syns jeg det var tidlig men legen min mente at det ikke var noe vits å vente... Men regner med at neste kontroll blir rundt uke 11-12 med mindre det skjer noe uventet :)
 
Ringte idag og fikk meg time neste mandag :) men dette grunnet lavt stoffskifte og medisinering mtp på det :) har også pcos og synes det er greit å ta en tur tidlig for oppfølging :) er 5+2 i følge kalenderen
 
Går det ikke ann ta det via helsestasjonen ?
 
Jeg har hatt en sen SA i uke 12 (12+2) om jeg ikke husker feil, og en tidlig i uke 5. Ikke noe fullført svangerskap i mellom. Nå er jeg 4+1 og VANVITTIG nervøs. Tror dere jeg vil få sjekk og innvendig UL basert på to tidligere SA eller må det være 3 før man får ekstra oppfølging?
Jeg har ikke råd til å betale for tidlig UL selv, da jeg er student..

Tenkte å ringe å høre i dag, men jeg vet ikke hva de vil si..
 
Jeg skal på tidlig ultralyd neste torsdag! Er skikkelig spent :)
Litt for å se hvor langt jeg faktisk er på vei, da syklusene mine har vært ganske forskjellige pga pco. Og for å forhåpentligvis høre hjerte slå :) <3
 
Jeg har hatt en sen SA i uke 12 (12+2) om jeg ikke husker feil, og en tidlig i uke 5. Ikke noe fullført svangerskap i mellom. Nå er jeg 4+1 og VANVITTIG nervøs. Tror dere jeg vil få sjekk og innvendig UL basert på to tidligere SA eller må det være 3 før man får ekstra oppfølging?
Jeg har ikke råd til å betale for tidlig UL selv, da jeg er student..

Tenkte å ringe å høre i dag, men jeg vet ikke hva de vil si..
Jeg vil absolutt tro at du fint kan få tidlig ul.
Hadde vært helt på trynet dersom det må være 3 sa. Burde holde med 1 sa for og få tidlig ul.
Gi gjerne svar her på hva de sier når du har ringt :)
 
Jeg har hatt en sen SA i uke 12 (12+2) om jeg ikke husker feil, og en tidlig i uke 5. Ikke noe fullført svangerskap i mellom. Nå er jeg 4+1 og VANVITTIG nervøs. Tror dere jeg vil få sjekk og innvendig UL basert på to tidligere SA eller må det være 3 før man får ekstra oppfølging?
Jeg har ikke råd til å betale for tidlig UL selv, da jeg er student..

Tenkte å ringe å høre i dag, men jeg vet ikke hva de vil si..
Jeg fikk to tidlige ul da jeg gikk med datteren min for noen år siden. En i uke 7 hos gynekolog og en i uke 12 hos fastlegen min :) jeg fikk det fordi jeg nettopp hadde hatt en ma og hadde hatt en sa noen år faktisk før dette igjen. Så vil absolutt tro at du får en henvisning til tidlig ul :)
 
Jeg vil absolutt tro at du fint kan få tidlig ul.
Hadde vært helt på trynet dersom det må være 3 sa. Burde holde med 1 sa for og få tidlig ul.
Gi gjerne svar her på hva de sier når du har ringt :)
Det skal jeg gjøre! Tenker jeg først venter til jeg kommer meg til 5+0, det var da jeg mistet sist, så vet ikke hvorfor jeg vegrer meg for å ringe før da.. Føler meg ikke så veldig gravid i dag, håper ikke det betyr at jeg er i ferd med å miste igjen!
 
Jeg vil absolutt tro at du fint kan få tidlig ul.
Hadde vært helt på trynet dersom det må være 3 sa. Burde holde med 1 sa for og få tidlig ul.
Gi gjerne svar her på hva de sier når du har ringt :)
Fikk motet meg opp til å ringe i dag, og kunne få time allerede i morgen - Men da har jeg selvsagt hele dagen full med obligatorisk undervisning, så fikk time neste onsdag i stedet. Da er jeg etter mine beregninger 5+3.. Mistet 5+0 sist gang, så kjenner jeg liksom er skeptisk til at jeg i det hele tatt skal komme meg dit, men vi får se..

Tror ikke legen min har UL-utstyr på kontoret sitt, så om jeg skal ha innvendig UL regner jeg med at hun må henvise meg til Haukeland. Hun er verdens snilleste lege, så regner med at det skal gå helt fint..
 
Jeg bestilte time hos min fastlege i går og fikk 30.juni aka når jeg er 12 uker på vei. Synes det er litt lenge å vente med tanke på at jeg aldri har gjort dette før :p Leser på nettet som en gal. bestilte også time til jordmor i samme slengen i håp om å få den tidligere, men der tok jeg feil. Skal til jordmor 27. juli når jeg er ca 16 uker på vei.
 
Back
Topp