første legetime?

Jeg ringte legen på torsdag.
Vill time når jeg er 7+5

[emoji173]️september 2012 [emoji173]️
[emoji173]️mai 2015[emoji173]️

Jeg tenkte å bestille time til jordmor nå. Her er det laaange ventelister så her må man være tidlig ute. Første time hos jordmor er i uke 12. Hadde jordmor første svangerskap og lege i andre. Nå velger jeg jordmor for å unngå å sitte i venterommet til legen lenge hver gang for å komme inn for et 5 min. Synes det er stressete til legen.

Jeg har fått time når jeg er i uke 9, så om 2 uker skal jeg til legen. Om 3 uker skal jeg på privat ul for å sjekke ståa! :)

jeg skal den 16, da er jeg i uke 6? Nesten uke 7 tror jeg, er 4+2 idag(uke 5):) var hun på helsestasjonen som sa jeg skulle ta å bestille legetime:-)

foteløpig legetime først når jeg er 9 uker+ vurderer å ta ul når jeg skal til bergen i uke 8 og prøve å få jordmor time før det evnt.

Er første gang jeg er gravid, og jeg lurer derfor på ALT! :P Det er kanskje et dumt spørsmål, men lurte på om det er mest vanlig å gå til fastlegen for første kontroll og så gå til jordmor etter? Eller går de fleste til jordmor med en gang? :P

Mellom uke 8-12 er normalen på første time. Ta med urinprøve, du må nok ta blodprøve og er du heldig har legen din ul apparat ;)

TuMmY LoVe

Ringte nettopp til legen og spurte om jeg kunne få en time om en måneds tid. Tenkte at det var normalt, men nå er det jo en god stund siden jeg har gjort dette her med svangerskap og sånn. Da sa den skjønne legeassistenten at det er vanlig praksis hos de med en 6 ukers kontroll. Så jeg skal på kontroll neste mandag:smiley-bounce013 . Score:smiley-bounce016!!!!!

Jeg kommer akkurat fra legen, og har fått fylt ut helsekort for gravide. Jeg er ca 5+3, så det er litt tidlig, men ble gjort fordi jeg er nyoperert. Vi gikk bare gjennom helsekortet, hun spurte meg om livsstilvaner, tok urinprøve og blodprøver. Jeg fikk også henvisning til tidlig UL:) Hun anbefalte meg å sette opp en time hos jordmor før neste legekontroll. Jordmor har ofte en litt annen innfallsvinkel, og det tenkte hun var greit siden dette er første gang jeg er gravid.

Kontaktet legen tidlig for 1. Kontroll siden jeg har ny lege og ikke vet hvor lang ventetid det er. Fikk tilbakemelding om at de ikke kom til å ta meg inn på kontroll før etter uke 12 var gått, da det var dette som var normalt... Stemmer dette? Jeg trodde jeg skulle på kontroll mellom uke 8 og 12? :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Kontaktet legen tidlig for 1. Kontroll siden jeg har ny lege og ikke vet hvor lang ventetid det er. Fikk tilbakemelding om at de ikke kom til å ta meg inn på kontroll før etter uke 12 var gått, da det var dette som var normalt... Stemmer dette? Jeg trodde jeg skulle på kontroll mellom uke 8 og 12? :/

Hmm.. Jeg fikk time før 12uker med alle mine tre.

Jeg skal ca midt i uke 9. Dama i telefonen sa mellom 8 og 10.

Jeg ska gå til jordmor under svagerskapet, men i uke 12 måtte jeg til lege uansett:) vet ikke om det er slik andre plasser, men her fjorde de det slik.

Skal i neste uke, på ca. 6+4. Er spent på om legen er enig i termin.. ;)

Tusen takk for svar :) Jeg får ringe og ønske å få time tidligere enn etter uke 12 :)

Jeg skal dit den 16. september, er i dag 4+6, er vel i gått inn i uke 6 da :) 1 dag fra uke 7 om jeg tenker rett

Første legetime idag 4+6, men det var fordi jeg trengte sykemelding pga kvalme og oppkast... Tidligere fått beskjed om at uk 10-12 er vanlig for første her

Back
Topp