Første legetime

Jeg skal til legen min neste uke og da er jeg ca. 8+3. Og uken deretter skal jeg til legen min på Ullevål grunnet lungesykdommen min. Så det blir nok endel kontroller hos jordmor, Ullevål og Riksen. :-)

Har ikke bestillt legetime enda jeg. Jeg bør vel gjøre det snart, men har lyst å bytte fastlege til en fastege i annen kommune først. Er plutselig så mange "kjente" på legekontoret her i kommunen. Noen som vet hvor lang tid det går før ny fastlege er "registrert"?

Første offisielle svangerskapskontroll når jeg er 9+1. Men har allerede tre blodprøver og en sjekk inne før uke 7 :-)

Jeg har første ordéntlige svangerskapskontroll den 20. august, for da er jeg ca 12 + 6 ifølge fastlegen min (ifølge tidlig ul er jeg da 11+5).

Så har jeg første ordentlige kontroll på Ullevål den 26. august pga sykdom hos mor.

Har forresten også vært lungepasient på Ullevål, men er friskmeldt for det :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har første ordéntlige svangerskapskontroll den 20. august, for da er jeg ca 12 + 6 ifølge fastlegen min (ifølge tidlig ul er jeg da 11+5).

Så har jeg første ordentlige kontroll på Ullevål den 26. august pga sykdom hos mor.

Har forresten også vært lungepasient på Ullevål, men er friskmeldt for det :)

Sent from my iPad using BV Forum

Så godt å høre at du er friskmeldt da:-) får jeg lov til å spørre hvilken lungesykdom du hadde?

Så godt å høre at du er friskmeldt da:-) får jeg lov til å spørre hvilken lungesykdom du hadde?

Jeg hadde sarkoidose i lungene. Lungevevet klumpet seg så jeg hadde nesten ikke lungevolum igjen. Lå bare å gispa etter luft..

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff.. nei det er ikke no god følelse. Det er bra du er frisk nå da :-)

Uff.. nei det er ikke no god følelse. Det er bra du er frisk nå da :-)

Ja, d var vel d verste jeg har vært igjennom. D er jo en risiko for å få d igjen, men jeg håper og tror at det ikke skjer.

Håper dine lunger oppfører seg fint i svangerskapet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja.. vi får håpe det ikke kommer igjen.
For mine lunger vil nok være som den er, blir ingen bedring på det.. må bare ta ting med ro, og når tiden nærmer seg må jeg nok mest bli sengeliggende. Men har tro på at jeg vil klare dette svangerskapet også som sist gang..

Skal 9+6 til første kontroll hos legen. Har vært på privat ul og sett hjerte slå for snart 2 uker siden :-)

15 Mars 2015

Har ikke bestillt ennda jeg.. er 9+3 i dag.. så får se når det blir, gidder ikke stresse :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Back
Topp