Første legetime

Ja, klart;-) blir litt annerledes med diabetes;-) men godt å få oppfølging i forhold til det;-) merker du noe forskjell i blodsukker eller? At du har lettere for å bli kvalm osv enn vanlig ?

Sent from my iPhone using BV Forum
Her har blodsukkeret vært stort sett veldig fint. Spiser jeg usunt, så vises det. Men nå holder jeg meg til sunne matvarer, slik som jeg gjør ellers.
Har ikke vært kvalm enda. Mer litt sånn uvel en og annen ettermiddag.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg skal når jeg er 11+3. Litt usikker om det blir blodprøver da eller om det blir seinere.

Første skikkelige legekontroll blir når jeg er 12+4 :-) Gleder meg :-)

Jeg skal til jordmor 9+4 og til legen for blodprøver 11+4. Opprinnelig skulle jeg uke 12 blank, men ble satt tilbake tre dager på tidlig ul. Har også ny ul uke 12+2 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg var i uke 7+ 2. Men da var en vikar der, så tok bare noen prøver og tilbake til min fastlege når jeg er 11+5.
Har tidligere vært på to UL, en tidlig på privatklinikk og en på sykehuset i forbindelse med en liten blødning.
Har tenkt å dra på privat UL igjen i uke 14 :) var så kjekt å se det lille nurket, og i uke 14 skulle det være mulig å se kjønn. Jeg er en av de som gjerne vil vite kjønn :)

Nå på fredag , da er jeg 9+1 , men kun for å få bekreftelse til vi reiser på ferie.

Skal på første kontroll 11+3. Men blodprøvene blir ikke tatt før uke 12, men de kan jeg ta fra jobb å sende selv.. siden jeg jobber på legekontor :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvorfor må man ta blodprøve først i uke 12?? Man får vel neppe hiv, syfilis eller endret blodtype fra man blir gravid og fram til uke 12? Er det andre blodprøver man tar da, som kan endre seg underveis? Synes det er så rart at mange her må tilbake etter uke 12 for å ta blodprøver som i utgangspunktet skal mye til for at de forandrer seg.

Var forøvrig svært tidlig til lege pga endring i medisinering i forbindelse med graviditeten:) Har gått på biologiske medikamenter og sterke migrenemedisiner som man ikke kan fortsette med etter positiv prøve. Og da ble bare alt det andre gjort samtidig, to fluer i et smekk;)

Skal på første lege time på mandag. Uke 11+3

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvorfor må man ta blodprøve først i uke 12?? Man får vel neppe hiv, syfilis eller endret blodtype fra man blir gravid og fram til uke 12? Er det andre blodprøver man tar da, som kan endre seg underveis? Synes det er så rart at mange her må tilbake etter uke 12 for å ta blodprøver som i utgangspunktet skal mye til for at de forandrer seg.

Var forøvrig svært tidlig til lege pga endring i medisinering i forbindelse med graviditeten:) Har gått på biologiske medikamenter og sterke migrenemedisiner som man ikke kan fortsette med etter positiv prøve. Og da ble bare alt det andre gjort samtidig, to fluer i et smekk;)

Forstår heller ikke det. Jeg tok blodprøver da jeg var 8 uker på vei og trengte ikke noe mer legitime før neste kontroll:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Forstår heller ikke det. Jeg tok blodprøver da jeg var 8 uker på vei og trengte ikke noe mer legitime før neste kontroll:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
Jordmor i dag kommenterte ingenting om at blodprøvene var tatt så tidlig og ikke trengte jeg å ta nye heller. Så jeg går ut i fra at legen og jordmor har samme mening om dette da :)

Jordmor i dag kommenterte ingenting om at blodprøvene var tatt så tidlig og ikke trengte jeg å ta nye heller. Så jeg går ut i fra at legen og jordmor har samme mening om dette da :)

Ja tror heller de har forskjellig mening rundt om i landet:p

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Forrige gang jeg var gravid var jeg i uke 8 hos lege , da tok de blodprøver. Skal på fredag til legen , 9+1 , da skulle de ta blodprøve.

Jeg forstår heller ikke at prøvene må tas i uke 12. Jeg venter nr.3 og har aldri hørt om dette før. Virker merkelig på meg. Jeg skal til legen neste uke. Da er jeg 8+.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Må du da tilbake for blodprøve?

♡02.03.2015♡
Ikke som jeg fikk beskjed om nei.Jeg har vært en tur tidligere, pga noe annet. Så fikk jeg denne timen fordi legen ikke fikk tid til alle blodprøver og slikt.

Fikk ihvertfall beskjed om her praktiseres det å ta blodprøvene i uke 12.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Er ikke helt sikker på dette, men prøver meg, også kanskje noen andre vet mer om dette og kan hjelpe til litt:) :

Jeg tror grunnen til at man ikke skal ta blodprøver for tidlig er at man sjekker blodtype, og prøvene viser også om man utvikler rhesus-antistoffer, Jeg mener legen min sa at dette ikke vises om man tar prøvene for tidlig. "Kvinner som utvikler rhesus-antistoffer vil bli henvist til sykehuset for oppfølging. Grunnen er at antistoffer i mors blod kan føre til blodmangel hos fosteret"

Selv er jeg Rhesus-, og sønnen min Rhesus+, så jeg var glad det ble oppdaget og jeg ble fulgt opp.

Dere kan lese mer her: https://helsenorge.no/gravid/undersokelser-og-prover-ved-svangerskapskontroller

Her har jeg enda ikke bestilt time.. Er 11+3... Husker d var så lite på første time, fant ikke hjertelyden engang, så drøyer det litt denne gang ...

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Back
Topp