Første legetime

JenteMammaTil2

❤️-knuser på vei
Marsmellows-15
når tar dere den?
Jeg har akkurat levert info ang flytting, så flytting skjer 20 august.
Dermed har jeg ikke fastlege her før 1 sept, og 6 sept er jeg 12 uker.
Når bør jeg egentlig ha timen?

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Mellom uke 8 og 12. Jeg skal ha min dagen før jeg er 10 uker :-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Da blir første legetime den 20 (om to uker).
Dette blir spennende :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg spurte legen min om dette i dag;-) hun sa at blodprøvene som skal taes skal tas mellom uke 10-14.. Og helst så nærme uke 12 som mulig! Blir de tatt for tidlig får de bare prøvene i retur med beskjed om å ta nye;-) så hun sa at det er ikke noe hast.. Alle gleder seg så veldig til den timen, men det er rutine og man har mange kontroller å glede seg til;-) var bare dumt å stresse med det ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg spurte legen min om dette i dag;-) hun sa at blodprøvene som skal taes skal tas mellom uke 10-14.. Og helst så nærme uke 12 som mulig! Blir de tatt for tidlig får de bare prøvene i retur med beskjed om å ta nye;-) så hun sa at det er ikke noe hast.. Alle gleder seg så veldig til den timen, men det er rutine og man har mange kontroller å glede seg til;-) var bare dumt å stresse med det ;-)

Fikk time når jeg er 9+4. Skal henvises til ekstra kontroller pga diabetes, så skal tilbake rundt uke 12 å ta blodprøver.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Fikk time når jeg er 9+4. Skal henvises til ekstra kontroller pga diabetes, så skal tilbake rundt uke 12 å ta blodprøver.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Ja, klart;-) blir litt annerledes med diabetes;-) men godt å få oppfølging i forhold til det;-) merker du noe forskjell i blodsukker eller? At du har lettere for å bli kvalm osv enn vanlig ?

Jeg var hos lege såvidt over 4 uker. Jeg tok alle blodprøvene som skal tas, da. Samt målte BT, veid og målte høyden. Så alt det som gjøres ved første legetime ble gjort da jeg var, ca 4 uker:)

Ja, klart;-) blir litt annerledes med diabetes;-) men godt å få oppfølging i forhold til det;-) merker du noe forskjell i blodsukker eller? At du har lettere for å bli kvalm osv enn vanlig ?

Jeg har merket det veldig på blodsukker.. Mye følinger og vips så har det hoppet opp igjen. Insulin behovet er i stadig endring. Trodde det hadde begynt å stabilisere seg nå, men da finner kroppen på noe nytt tull :-p er kvalm, men ikke så voldsomt. Kanskje jeg ikke merker det fordi jeg gikk kvalm i mange år pga høyt blodsukker. Er vell en vane :-p

Jeg har merket det veldig på blodsukker.. Mye følinger og vips så har det hoppet opp igjen. Insulin behovet er i stadig endring. Trodde det hadde begynt å stabilisere seg nå, men da finner kroppen på noe nytt tull :-p er kvalm, men ikke så voldsomt. Kanskje jeg ikke merker det fordi jeg gikk kvalm i mange år pga høyt blodsukker. Er vell en vane :-p

Var det jeg tenkte litt egentlig at det var mye lettere å få føling osv nå enn når man ikke er gravid;-) men hvis du har hatt det noen år så er det kanskje enklere å kjenne kroppen og hva man bør spise for å kontrollere blodsukkeret? Er så fascinert av diabetes og det er virkelig et område jeg skulle ønske jeg kunne mer om i jobben min

Jeg var hos lege såvidt over 4 uker. Jeg tok alle blodprøvene som skal tas, da. Samt målte BT, veid og målte høyden. Så alt det som gjøres ved første legetime ble gjort da jeg var, ca 4 uker:)

Så rart hvor forskjellig det er :-) jeg flytta hvertfall min time til uke 12:-) Hehe

Jeg var på min i går. 9+4.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er vel stort sett ikke noe poeng i å gå til legen så tidlig med tanke på risiko for spontanabort? Jeg ser ikke noe poeng i gå til legen før uke 12, formen er tipp topp tommel opp. Jobber som før, 8-10 timer om dagen, trener nesten som før (mindre løping), og sover resten av døgnet...

Jeg var det på mandag. Akkurat 8 fullgåtte uker. Men var der i forbindelse med noe annet, men målte blodsukker, sjekket urin og noen andre småting. Blodprøvene skulle ikke taes før uke 12 så han så da skulle jeg bare komme innom å levere de. Etter det er det ul privat uke 13 og ul på sykehuset uke 18 så legetime uke 24 igjen. Lenge til da...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Var det jeg tenkte litt egentlig at det var mye lettere å få føling osv nå enn når man ikke er gravid;-) men hvis du har hatt det noen år så er det kanskje enklere å kjenne kroppen og hva man bør spise for å kontrollere blodsukkeret? Er så fascinert av diabetes og det er virkelig et område jeg skulle ønske jeg kunne mer om i jobben min

Har hatt det i 18 år, men å bli gravid gjorde at jeg føler jeg ikke kan noe :-p alt forandret seg. Viktig med sunt kosthold og i hvertfall unngå hvitt mel, har jeg funnet ut :-)

Skal i uke 9+1:)

Jeg skal ikke før jeg er nesten 16 uker :O pga legen har ferie og jeg ikke vil gå til vikaren, men har vært når jeg var 6+2 og skal til jordmor neste uke :P er 10+4 i dag :)

*første spire i månedskifte februar/mars*

Jeg tenkte bestille snart... må time det til jobb, og ikke fått vaktliste for de neste ukene enda, så får ikke bestilt før jeg har den.... :/

Back
Topp