Første legetime

Jeg ringte for å bestille time i dag. Fikk beskjed om at det ikke var vits at jeg kom inn før etter jeg var passert 12 uker, pga at blodprøvene som skal taes ikke kan taes før da.. Så jeg skal til legen 3. september, da er jeg 12+1..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg ringte for å bestille time i dag. Fikk beskjed om at det ikke var vits at jeg kom inn før etter jeg var passert 12 uker, pga at blodprøvene som skal taes ikke kan taes før da.. Så jeg skal til legen 3. september, da er jeg 12+1..


Sent from my iPhone using BV Forum



tok blodprøver i dag jeg. testes for alt mulig rart;)
 
Jeg skal til min første time på mandag. Da er jeg 8+3. Aner ikke hva legen vil gjøre, men jeg vil spørre om migrenemedisin og nattevakter.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde time av andre grunner når jeg var 6+1, men snakka litt om sv.skapet også. Men så satte han opp time for første ordinære kontroll ca uke 12 for å ta blodprøver og sånt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja det er tidlig. Er 4+3 i dag, men godt å komme inn i systemet.

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Tror jeg skal prøve å komme til hos jordmor om et par uker dersom alt er fint på UL i morgen. Er da uke 10.
 
Hvilken tar du? Jeg måtte slutte på dagen med min :(


♡02.03.2015♡
Jeg har maxalt, sliter med aura. Jeg aner ikke om den er farlig eller ikke. Jeg har ikke tatt den de gangene jeg har hatt anfall etter jeg ble gravid.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har maxalt, sliter med aura. Jeg aner ikke om den er farlig eller ikke. Jeg har ikke tatt den de gangene jeg har hatt anfall etter jeg ble gravid.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Den hadde jeg i tillegg, men brukte den lite. Tørr ikke ta den heller jeg. Prøvd å google?


♡02.03.2015♡
 
Den hadde jeg i tillegg, men brukte den lite. Tørr ikke ta den heller jeg. Prøvd å google?


♡02.03.2015♡
Jeg har googlet litt, men blir ikke helt klok på det. Får høre hva legen sier.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg ville tatt med urinprøve uansett om dere får beskjed av legen eller ikke. Men min første fikk jeg aldri beskjed om det. Tilslutt tok jeg med fordi jeg hørte det fra andre. Da var jeg nesten halvveis og hadde uvi uten symptomer. Og det var visst grunnen til ingen matlyst og dårlig form, selv etter første trimester. Ble helt fin etter antibiotika. Så det går nok litt fort i svingene på legekontorene innimellom ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
fikk beskjed av legen i går om å ta med på hver kontroll fremover ;)
er nok ikke dumt i forhold til uvi o.l. nei
 
Jeg skal til min første time på mandag. Da er jeg 8+3. Aner ikke hva legen vil gjøre, men jeg vil spørre om migrenemedisin og nattevakter.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Maxalt skal ikke brukes under svangerskap. Jeg gikk på den. Var hos lege da jeg var 4 uker og fikk beskjed om at jeg måtte slutte på den. I ytterste "nød" kunne imigran brukes da det er den som er mest kjent. Jeg er uten migrenemedisin og må ta anfallene på "strak arm".....det vil si liggende i sengen med til tider intenst dødsønske. Sist varte det i fire døgn.....

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Maxalt skal ikke brukes under svangerskap. Jeg gikk på den. Var hos lege da jeg var 4 uker og fikk beskjed om at jeg måtte slutte på den. I ytterste "nød" kunne imigran brukes da det er den som er mest kjent. Jeg er uten migrenemedisin og må ta anfallene på "strak arm".....det vil si liggende i sengen med til tider intenst dødsønske. Sist varte det i fire døgn.....

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Hurra... Kanskje jeg får en resept på imigran da. Får høre hva han mener.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk time 31.juli, da vil jeg være 9+1 :) Fikk beskjed om å ta med urinprøve, og at jeg måtte stikke innom når jeg er i uke 12 for å ta blodprøve.
Fikk velge når jeg ville komme på kontroll.
 
Er veldig spent på første kontroll i morgen :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk time 31.juli, da vil jeg være 9+1 :) Fikk beskjed om å ta med urinprøve, og at jeg måtte stikke innom når jeg er i uke 12 for å ta blodprøve.
Fikk velge når jeg ville komme på kontroll.
Jeg fikk time 31.juli, da vil jeg være 9+1 :) Fikk beskjed om å ta med urinprøve, og at jeg måtte stikke innom når jeg er i uke 12 for å ta blodprøve.
Fikk velge når jeg ville komme på kontroll.


skal tilbake i uke 12 jeg og,og da får jeg med meg helsekortet. har tatt blodprøver for å sjekke alt. må også ta med urinprøve på alle fremtidige kontroller:)
 
Da var førse time unnagjort. Han fikk ikke gjort så mye pga liten tid, men jeg fikk ny time for mer blodprøver og utfylling av kort neste uke. Jeg fikk beskjed om å bestemme selv om jeg ville ta maxalt mot migrene, siden det ikke er gode studier på verken det ene eller andre. Tror jeg skal holde meg unna. Godt å komme i gang :)

Fikk også ordnet med nattevaltene mine. Sjefen ble bare glad og var meget hyggelig :) Vi fikk endret de fleste til dag- og ettermiddag. Godt så lenge man slipper å sykemelde seg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp