Første legetime/time til jordmor

Bestiller nok over helgen. Går på medisiner som jeg tipper jeg må slutte med, så regner med jeg får time ganske raskt. :-)

Bestiller ikke før om noen uker, etter tidlig ultralyd. Tenker jeg drar til legen mellom uke 10 og 12.

Okei =) var på første kontroll i uke 10 sist. Blir nok å bestille rundt der nå også

Skal til legen nå neste uke (5+6, 6+5 i følge menstermin) for å søke fødeplass (vil føde i Oslo) og spørre etter henvisning til tidlig ultralyd. Men den aller første svangerskapskontrollen med blodprøver osv tar fastlegen min rundt uke 10.

Rundt uke 12. Mulig jeg ringer for å ordne med jordmor tidligere, rundt uke 9-10. Da jeg gikk gravid sist (2012) var det hvertfall vanskelig å få jordmor i Trondheim så kan være greit å være tidlig ute. Ringte i uke 15 sist, men da var det ikke noe ledig.

Skal til legen nå neste uke (5+6, 6+5 i følge menstermin) for å søke fødeplass (vil føde i Oslo) og spørre etter henvisning til tidlig ultralyd. Men den aller første svangerskapskontrollen med blodprøver osv tar fastlegen min rundt uke 10.

Søker du fødeplass så tidlig, altså? Hmmm.. Kanskje det er lurt?! Får man henvisning til tidlig ultralyd av legen? Trodde ikke man fikk det med mindre man hadde risikosvangerskap? Er jo mye lurere det enn å betale i dyre dommer selv!

Har fått time 02.02, ca uke 10. Vil helst bli søkt så raskt som mulig inn på Rikshospitalet, tidligere så hadde de en egen avdeling der som håndterte gravide med overvekt. Så skal sjekke om de har den enda, husker ikke hva den het.

Tenker jeg ringer legen om en ukes tid og ber om en time, så får de avgjøre når jeg bør komme inn :)

Jeg var hos legen igår, da var jeg 4+4. Må forandre litt på medisiner i forhold til astma. Skal på svangeeskapskontroll i uke 12:)

Jeg tenker å bestille første svangerskapskontroll i uke 13-14 eller noe slikt, helst hos jordmor. På grunn av flere tidligere SA vil jeg ikke ha svangerskapskontroller for tidlig. I mellomtiden skal jeg ha UL hos gynekolog, og oppfølging av diverse prøver og medisiner, men tar ikke kontroller der.

Jeg skal til legen på mandag, så setter han nok opp første ordentlige kontroll :) gleder meg til å fortelle han det. Han er så snill! Også har det vært masse styr for at jeg skulle bli gravid så han er veldig spent :)
(Jeg er inseminert)

Forresten hvordan kommer man i kontakt med jordmor egentlig? Sist hadde jeg bare kontroller hos lege, men pga reisevei vil jeg bruke jordmor etter 1.kontroll.. Henviser lege videre eller må man ta kontakt selv?

Har fått time 02.02, ca uke 10. Vil helst bli søkt så raskt som mulig inn på Rikshospitalet, tidligere så hadde de en egen avdeling der som håndterte gravide med overvekt. Så skal sjekke om de har den enda, husker ikke hva den het.

Adipol? Hadde en venninne som gikk der for et par år siden...

Forresten hvordan kommer man i kontakt med jordmor egentlig? Sist hadde jeg bare kontroller hos lege, men pga reisevei vil jeg bruke jordmor etter 1.kontroll.. Henviser lege videre eller må man ta kontakt selv?
Her jeg bor så kontakter man jordmor selv, men det er kanskje litt forskjellig rundt om i landet?

Jeg tenker jeg kontakter sykehuset for å bestille tid til tidlig ul til uka. Da jeg hadde ma i oktober sa gynekologen at jeg kunne ta kontakt direkte uten henvisning ved neste graviditet. Hun ville ha meg inn til ul i uke 7-8. Første svangerskapskontroll hos fastlegen regner jeg med at jeg tar i uke 10-12.

Ser det er mye som er forandret siden sist jeg var gravid (09).
Da var jeg hos jordmor i uke 12 og en gang i mnd frem til fødsel. ( en gang annerhver uke når det nærmet seg),
Så var jeg hos legen for å ta prøver ca midt i svangerskapet.

Må ta en runde neste uke ser jeg :D

Back
Topp