Første legetime i dag.

MammaMreel

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Da har jeg hatt min første kontroll hos lege i dag. Ut ifra terminkalkulatoren er jeg 11 uker på vei i dag. Legen sa jeg var 8 uker på vei uten å regne det ut? Kan jeg stole på legen, eller skal jeg gå ut ifra mine egne og terminkalkulatorens beregninger? Forvirra!:s

Legen må jo regne det ut.. Kan jo ikke bare påstå at du er 8 uker uten videre!?! :(
Skjønner du ble forvirra! Jeg vil nok krevd en ul..

Skal ta kontakt med jordmor å forklare dette..:) Blodprøvene kunne visst ikke taes før etter uke 12, så må vente helt til 16. desember :o Noe jeg tok på første kontroll sist, å da var jeg 6-8 uker ca. Litt rart hun ikke skrev opp termin på helsekortet egentlig?

Skal ta kontakt med jordmor å forklare dette..:) Blodprøvene kunne visst ikke taes før etter uke 12, så må vente helt til 16. desember :eek: Noe jeg tok på første kontroll sist, å da var jeg 6-8 uker ca. Litt rart hun ikke skrev opp termin på helsekortet egentlig?

For en spesiell lege, ta en telefon til jordmor du ;)

Da har jeg snakket med jordmor, og hun mente jeg skulle ta utgangspunkt i 11 uker ;) Har fått time til jordmor i uke 14 :) Godt å endelig være inne i "systemet" :D

Det var nytt i 2013 at man skal ta blodprøver i uke 12 ;)

Da har jeg snakket med jordmor, og hun mente jeg skulle ta utgangspunkt i 11 uker ;) Har fått time til jordmor i uke 14 :) Godt å endelig være inne i "systemet" :D

Godt du fikk avklart litt med jordmor ;)

Opplevde også det at legen ikke ville ta blodprøver før uke 12. Var til legen uke 8 fordi legekontoret sa dette var et greit tidspunkt. Da jeg kom dit var det forgjeves bare fikk bekreftet at jeg var gravid og at jeg måtte komme igjen i uke 12. Så nå skal jeg på fredag. I tillegg så spurte bare legen hvor langt jeg var på vei. Jeg svarte det babyverdenterminkalkulaturen sier og legen var fornøyd:)

Back
Topp