Jeg skal ha første legetime når jeg er 10+3. Fikk beskjed om at det var vanlig mellom uke 8 til 12[emoji4]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ahaa, tok du også sånn digital med ukeskalkulator på?
Ja, noen dager før det igjen, og den viste at jeg var 3-4 uker påvei. Derfor tror jeg at jeg nå er 5+4 påvei. I følge første dag av siste mens er jeg 9+4, men det tror jeg ikke stemmer, og magefølelsen ble jo forsterket av den digitale testen og blodprøven. Men fastlegen ville uansett ha meg på tidlig ultralyd, så det blir spennende![]()
Ooookei, da henger jeg med! Samme er det for meg, kanskje jeg skal ta det opp med legen min - har akkurat byttet lege så vi får se! Du får ha masse lykke til å holde oss oppdatert![]()
Jeg fikk også beskjed om at man ikke får før uke 12..Nå ble jeg usikker her. Var hos legen i dag pga liten blødning i går. Tok blodprøve og fikk beskjed om å ta ny blodprøve på torsdag/fredag for å sjekke at HCG-nivået er der det skal. Fastlegen sa at de ikke ville ha første kontroll før i uke 12 (som visstnok var ny praksis), mens jeg mener å ha lest mange plasser at mellom uke 8-12 er vanlig. Skal til svigers i påsken, så vi ville ha gjort det unna før vi kommer med den store nyheten.
Jeg fikk også beskjed om at man ikke får før uke 12..
Mhm, ikke sant.. man får jo heller ikke noe sånn innsyn i magen på den kontrollen heller.. eller gjør man det?Det er mange uker med usikker venting det...
Mhm, ikke sant.. man får jo heller ikke noe sånn innsyn i magen på den kontrollen heller.. eller gjør man det?
Digger legen min...Sa han det ?? HAHA wtfTil meg sa han at de ikke hadde kontroll før i uke 12 fordi det er først da de med sikkerhet kan se og høre noe på UL. Det ville f.eks ikke være noe poeng å gjøre det i dag, siden jeg er såpass tidlig i svangerskapet enda. I mellomtiden måtte jeg bare leve normalt, kutte alkohol og ikke spise giftDigger legen min...

Ja, de er gull!! Har også en slik ,heldigvisJepp!Liker leger med humor!
Har lurt veldig på dette med legekontroll. Skal jeg bare ringe legekontoret å si jeg har testet positivt? Og så høre hva de sier? [emoji5]
Aner ikke hvordan jeg skal gå frem! Har vist jeg er gravid en uke nå. [emoji23]