Første legekontroll

Allerede bestilt time i uke 6. Jobber natt på en hektisk avdeling så jo tidligere jeg får bekrefta fra lege jo bedre. Vi har endel oppgaver som ikke er helt heldig for gravide å utføre så tenkte å få tilrettelegging så tidlig som mulig for å kunne være i jobb lengst mulig.

Var hos lege i uke 6 med min første. Tenker på vente til uke 12 denne gangen[emoji5]

Med første var jeg innom lege for noe annet rett etter vi fant det ut (rundt 4+3), da nevnte jeg det og hun ville ha meg inn i uke 7 siden vi hadde prøvd så lenge. Også var jeg inne igjen ved uke 12

Var i uke 11 med førstemann, så blir sikkert rundt den tid denne gangen og. Ringer og sier i fra på helsestasjonen om et par uker tenker jeg, så får jeg time når dem mener jeg skal komme[emoji12]

Var hos legen for noe annet rett etter at jeg hadde funnet det ut. Så hun satte meg opp på en time i april, da vil jeg være 12+1. Var på første undersøkelse 12+0 i første graviditet og da fikk vi høre hjertelyden for første gang:Heartblue Håper det samme nå!

Jeg har et risikosvangerskap, så jeg skal ha oppfølging på sykehus fra uke 8. Skal til fastlegen i neste uke for å skrive henvisning [emoji4]

Skal nå til uken, vil ta hcg-blodprøver. Og så har jeg hatt syklus-tull, så jeg vil gjerne vite hvor langt jeg er påvei mer nøyaktig og få en termindato å forholde meg til :-)

Jeg er såpass realist at jeg tipper jeg må dit i ca uke 6, for å diskutere noe sykmelding. Spydde i ti uker sist svangerskap, så er litt pessimist på akkurat det der. Hvis ikke blir det sikkert ca uke 12.

Uke 12, men skal få komme til tidlig UL og en prat med legen, tidligere da jeg er utrolig redd og nervøs..

Ringer gynekologen til mandag så jeg får time så fort mulig (3+4 idag)
har risikosvangerskap så blir fulgt opp ukentlig. :)
Vanlig legetime tipper jeg at jeg bestiller meg time til uke 8 eller rundt der omkring

Skal nå til uken, vil ta hcg-blodprøver. Og så har jeg hatt syklus-tull, så jeg vil gjerne vite hvor langt jeg er påvei mer nøyaktig og få en termindato å forholde meg til :)

Bare jeg som lurer, må du da ta ultralyd for å finne ut termindatoen? :)

Eg har veldig ustabil syklus så har blitt henvist til tidlig UL begge foregående graviditeter. Dette fordi dei ville ha OUL til rett tid. Denne gangen trur eg at eg veit kva tid eggløsning var pga. testing, men siden syklusane mine varierer frå 6-9 veker meinte legen tidlig UL sikkert var lurt for å bekrefte det.

Med meg har det pga. suklustull vore slik at egentlig termindato og menstermin har vore 3 veker frå kvarandre Men for folk som har regelmessig syklus tar dei berre utgangspunkt i den. Og så blir kanskje termin justert litt på OUL..

Eg har veldig ustabil syklus så har blitt henvist til tidlig UL begge foregående graviditeter. Dette fordi dei ville ha OUL til rett tid. Denne gangen trur eg at eg veit kva tid eggløsning var pga. testing, men siden syklusane mine varierer frå 6-9 veker meinte legen tidlig UL sikkert var lurt for å bekrefte det.

Med meg har det pga. suklustull vore slik at egentlig termindato og menstermin har vore 3 veker frå kvarandre Men for folk som har regelmessig syklus tar dei berre utgangspunkt i den. Og så blir kanskje termin justert litt på OUL..

Ahaa! Okei, kanskje jeg burde vurdere det selv. Jeg tror jeg vet NPR unnfangelsen skjedde - men har værste syklusen. Har lissom mensen 2 ganger i mnd. Så aner aldri når eggløsningen er, hmm

Ahaa! Okei, kanskje jeg burde vurdere det selv. Jeg tror jeg vet NPR unnfangelsen skjedde - men har værste syklusen. Har lissom mensen 2 ganger i mnd. Så aner aldri når eggløsningen er, hmm

Kan jo være greit å få ein tidlig UL om legen vil henvise:) Eg synst det har vore betryggande å få sjå bankande hjerte i veke 6-7. Synst det er grådig lenge å vente på OUL vertfall..

Sist var eg først på henvist time for å sjekke termin i veke 7. Å så bestilte me privat i veke 12, fordi bestevenninna mi hadde MA i veke 14 óg eg fekk litt panikk..

Jeg har blitt henvist til tidlig ultralyd ja :-) Fått time 13.mars, sukk, føles som en evighet å vente :p Men den hcg-blodprøven viste at jeg var 4-5 uker påvei :-)

Back
Topp