Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
..må ut å handle tisseglass snart 
Hadde ei sånn ei jeg også, hun fikk meg til å gråte.. jeg anbefaler sterkt å bytte om du føler det, for det skal ikke være sånnVurderer å bytte jordmor. Hadde ei med første og med den som endte i MA. Men er egentlig ikke noe fornøyd, hun er litt dismissive og gammeldagsmen vet jo ingenting om de andre...vanskelige å finne erfaringer når man skal holde det hemmelig

Så gøy!! Jeg bestiller time til jordmor om litt. Er så kjekt med første kontrollen!Første jordmor-time/svangerskapskontroll er om nøyaktig 2 uker i dag. Så når jeg er 7+5..må ut å handle tisseglass snart
![]()

Jeg husker ikke en gang når jeg var til legen eller jordmor for første gang… når bør man bestille time?? Jeg har termin rundt 28. mai, men har ikke bestilt legetime før 21. oktober, da er jeg ni uker på vei. Skulle jeg ha dratt før???? Ble skikkelig usikker nå, ser folk drar allerede i uke seks og syv. 
Hei. Helt likt me meg! Termin 28 mai. Fått legetime 23.okt. og da er jeg også 9 uker på vei... vet ikke om 12 ukers UL må meldes fra om i veldig god tid? Er det kanskje derfor flere går i uke 6-7 til lege/jordmor?Hei! Jeg har forsvunnet i undergrunnen av dette forumet siden jeg fikk dattera mi i mai 2023, og nå er jeg gravid igjen og innser at jeg ikke husker noe siden jeg gikk gravid i 2022.Jeg husker ikke en gang når jeg var til legen eller jordmor for første gang… når bør man bestille time?? Jeg har termin rundt 28. mai, men har ikke bestilt legetime før 21. oktober, da er jeg ni uker på vei. Skulle jeg ha dratt før???? Ble skikkelig usikker nå, ser folk drar allerede i uke seks og syv.
![]()
Er vel ikke egentlig nødvendig om det ikke er noe spesieltHei! Jeg har forsvunnet i undergrunnen av dette forumet siden jeg fikk dattera mi i mai 2023, og nå er jeg gravid igjen og innser at jeg ikke husker noe siden jeg gikk gravid i 2022.Jeg husker ikke en gang når jeg var til legen eller jordmor for første gang… når bør man bestille time?? Jeg har termin rundt 28. mai, men har ikke bestilt legetime før 21. oktober, da er jeg ni uker på vei. Skulle jeg ha dratt før???? Ble skikkelig usikker nå, ser folk drar allerede i uke seks og syv.
![]()

Jeg går til begge. Er bare fastlegen som kan skrive sykemelding. Og jordmor tjenesten her i kommunen er litt presset med timer, så de tar ikke inn før uke 8/9. Gikk da til fastlege og tok blodprøver og første kontroll. Måtte og ha sykemelding så er litt greit at hun er inne i løpet. Jeg har første time hos jordmor neste uke velUsikker på om jeg skal velge å gå til legen eller jordmor. Noen fordeler med å gå til f.eks legen? Er det f.eks kun hos legen at man kan ta blodprøve og evt få sykemelding hvis det trengs?
Er det noen fordel med å gå til jordmor over lege? Ser for meg at de har bedre tid og en mer behagelig ro på helsestasjonen..

Det er kanskje litt tidlig, men det gjør ikke noe. Fint å fått en time og lagt en plan og lage til helsekortetJeg skal til lege førstkommende onsdag, da er jeg 5+2! Mulig det er veeldig tidlig?![]()