Første kontroll

Trinity85

Elsker forumet
Junibollene 2023
♡ Babymais2026 ♡
Når er din første svangerskapskontroll?
Går du til lege eller jordmor. Eller kanskje begge?:dance008

Første jordmor-time/svangerskapskontroll er om nøyaktig 2 uker i dag. Så når jeg er 7+5 :gen014 ..må ut å handle tisseglass snart :hilarious:

Første ul 08.09 (om en uke) da er jeg 6+6 så er det første kontroll dagen etter 7+0 :)

Vurderer å bytte jordmor. Hadde ei med første og med den som endte i MA. Men er egentlig ikke noe fornøyd, hun er litt dismissive og gammeldags :bored: men vet jo ingenting om de andre...vanskelige å finne erfaringer når man skal holde det hemmelig

Venter med å bestille timer (ul+jordmor) til jeg får blodprøve svar, forhåpentligvis i kveld :Heartred var i så fin form i går at jeg ble skikkelig bekymret :smiley-angry017men kvalm igjen i dag da, men mer sånn sur smak i munnen

Vurderer å bytte jordmor. Hadde ei med første og med den som endte i MA. Men er egentlig ikke noe fornøyd, hun er litt dismissive og gammeldags :bored: men vet jo ingenting om de andre...vanskelige å finne erfaringer når man skal holde det hemmelig
Hadde ei sånn ei jeg også, hun fikk meg til å gråte.. jeg anbefaler sterkt å bytte om du føler det, for det skal ikke være sånn :shy:

Første kontroll med jordmor er 19.09. Da er jeg ca 8+0, og de vil ha første time rundt uke 8 så det passa jo bra.
Skulle egentlig bestille meg en time til TUL i uke 7, men vi har hatt så mange store utgifter det siste året at vi har bestemt oss for å vente til OTUL rundt uke 12. Må bare spare der vi kan :shy:

Første kontroll er 12.09, då er jeg 7+1 på vei. Og det blir fastlege i første omgang, så jeg kan ta blodprøve med en gang.

Hei! Jeg har forsvunnet i undergrunnen av dette forumet siden jeg fikk dattera mi i mai 2023, og nå er jeg gravid igjen og innser at jeg ikke husker noe siden jeg gikk gravid i 2022. :hilarious: Jeg husker ikke en gang når jeg var til legen eller jordmor for første gang… når bør man bestille time?? Jeg har termin rundt 28. mai, men har ikke bestilt legetime før 21. oktober, da er jeg ni uker på vei. Skulle jeg ha dratt før???? Ble skikkelig usikker nå, ser folk drar allerede i uke seks og syv. :wacky:

Hei! Jeg har forsvunnet i undergrunnen av dette forumet siden jeg fikk dattera mi i mai 2023, og nå er jeg gravid igjen og innser at jeg ikke husker noe siden jeg gikk gravid i 2022. :hilarious: Jeg husker ikke en gang når jeg var til legen eller jordmor for første gang… når bør man bestille time?? Jeg har termin rundt 28. mai, men har ikke bestilt legetime før 21. oktober, da er jeg ni uker på vei. Skulle jeg ha dratt før???? Ble skikkelig usikker nå, ser folk drar allerede i uke seks og syv. :wacky:
Hei. Helt likt me meg! Termin 28 mai. Fått legetime 23.okt. og da er jeg også 9 uker på vei... vet ikke om 12 ukers UL må meldes fra om i veldig god tid? Er det kanskje derfor flere går i uke 6-7 til lege/jordmor?

Er vel ikke egentlig nødvendig om det ikke er noe spesielt :cat:

Har vært på tidlig ultralyd 7+1, pga IVF, men skal ikke ha første kontroll med jordmor før 30.september (da er jeg 9+5). Har ikke fått time til ordinær tidlig ultralyd (uke 11-14) enda. Kjenner at jeg gjerne skulle hatt hyppigere kontroller, bare for å sjekke at alt står bra til med mini :shy:

Har første time hos jordmor om litt under to uker, da er jeg 7+0. Har bestilt privat ultralyd noen dager etterpå, 7+2, for å se at det faktisk er liv.

Jeg hadde første kontroll med jordmor i dag 8+0. Pratet med de for litt over en uke siden, og da sa de at de foretrekker å ha første kontroll i uke 8. Men det er vel helt individuelt for hver.
Men føles litt som om jeg endelig er igang med svangerskapet. Fikk også da henvisning til tidlig og ordinær ultralyd. Men nå er ikke neste time med jordmor før uke 20. Føler det er veldig lenge å vente. Men skal jo ha UL og ta blodprøve mellom så håper det skal gå bra :happy:

Usikker på om jeg skal velge å gå til legen eller jordmor. Noen fordeler med å gå til f.eks legen? Er det f.eks kun hos legen at man kan ta blodprøve og evt få sykemelding hvis det trengs?

Er det noen fordel med å gå til jordmor over lege? Ser for meg at de har bedre tid og en mer behagelig ro på helsestasjonen..

Usikker på om jeg skal velge å gå til legen eller jordmor. Noen fordeler med å gå til f.eks legen? Er det f.eks kun hos legen at man kan ta blodprøve og evt få sykemelding hvis det trengs?

Er det noen fordel med å gå til jordmor over lege? Ser for meg at de har bedre tid og en mer behagelig ro på helsestasjonen..
Jeg går til begge. Er bare fastlegen som kan skrive sykemelding. Og jordmor tjenesten her i kommunen er litt presset med timer, så de tar ikke inn før uke 8/9. Gikk da til fastlege og tok blodprøver og første kontroll. Måtte og ha sykemelding så er litt greit at hun er inne i løpet. Jeg har første time hos jordmor neste uke vel :cat:

Jeg skal til lege førstkommende onsdag, da er jeg 5+2! Mulig det er veeldig tidlig? :think005

Jeg skal til lege førstkommende onsdag, da er jeg 5+2! Mulig det er veeldig tidlig? :think005
Det er kanskje litt tidlig, men det gjør ikke noe. Fint å fått en time og lagt en plan og lage til helsekortet :flower

• Liker
Reactions: shb
Back
Topp