Første kontroll!

Nei det er det! Ikke mye de får gjort så tidlig uansett sikkert? Desverre. Men man bekymrer seg jo alikevel :)
Legen sa til meg på fredag at jeg skulle komme tilbake i uke 8. Men pga den lille blødninga ble jeg stresset!

Nei det er ikke det desverre :)
Håper ikke blødningen din betydde noen ting for spiren din! Man blir jo stresset av den minste ting så skjønner deg godt :)

Nei det er ikke det desverre :)
Håper ikke blødningen din betydde noen ting for spiren din! Man blir jo stresset av den minste ting så skjønner deg godt :)

Bare håpe :)
Takk! Håper ikke jeg heller.. ser for meg alt mulig, så greit å få sjekket så ikke hodet spinner av gårde :p

Trodde ikke det var en grense for svangerskapskløe jeg. Jeg merker også å klø på magen er blitt veldig godt. Så om jeg først begynner, så er det vanskelig å stoppe. Men noe svangerskaps kløe har jeg nok ikke.
Har du prøvd å smørre med aloe vera? Det kan være hormonene dine som gjør huden veldig ømfintlig.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/svangerskapskloe-1449630.ece
-Plagene kan oppstå når som helst i svangerskapet, og årsaken til dem er ukjent.
Legen sa at det var vanligvis fra uke 30 - jeg klør overalt - særlig beina og hodebunnen er ille. Men det kan jo være helt tilfeldig - men jeg har aldri hatt problemer med allergi/utslett/eksem før.

Hun sa jeg skulle spørre på apoteket om de hadde noe jeg kunne bruke fram til hudlegen har fått sett på det. Fantaserer om å skrubbe meg med stålbørste (sånn til å fjerne maling av hus [emoji51])

Spennende. Er svangerskapskontroller gratis i USA også? Eller er det noe du må betale for selv?

Det aner jeg ikke. Vi har heldigvis ganske bra forsikring, men skal ikke forundre meg om jeg må betale egenandel. Ungene går gratis på sine årlige check ups, men så mener jeg at vi betaler egenandel dersom vi kommer utenom det (er ikke så ofte det skjer).

Legen sa at det var vanligvis fra uke 30 - jeg klør overalt - særlig beina og hodebunnen er ille. Men det kan jo være helt tilfeldig - men jeg har aldri hatt problemer med allergi/utslett/eksem før.

Hun sa jeg skulle spørre på apoteket om de hadde noe jeg kunne bruke fram til hudlegen har fått sett på det. Fantaserer om å skrubbe meg med stålbørste (sånn til å fjerne maling av hus [emoji51])
Haha, ikke gjør det da :P :P

Ta deg en tur på apoteket. Jeg klør som en gris i hodebunnen idag. Var hos frisøren i går, så misstenker at noen av produktene ble for heftig for en "gravid" hodebunn :P :P

Det aner jeg ikke. Vi har heldigvis ganske bra forsikring, men skal ikke forundre meg om jeg må betale egenandel. Ungene går gratis på sine årlige check ups, men så mener jeg at vi betaler egenandel dersom vi kommer utenom det (er ikke så ofte det skjer).

Spennende. Blir helt nytt alt for deg fremover nå da :)
Ser for meg at det blir skikkelig check up på hver mnd for deg. UL og hele pakka ;) Type american way :P

Spennende. Blir helt nytt alt for deg fremover nå da :)
Ser for meg at det blir skikkelig check up på hver mnd for deg. UL og hele pakka ;) Type american way :p

En norsk kollega av mannen min (vi flyttet hit samtidig) og kona fikk nettopp sine første barn her. Det er sikkert enda litt ekstra når det er tvillinger, men det var visst voldsomt med check ups og kurs som de "måtte" igjennom. Man kan for eksempel visstnok ikke kjøre hjem fra sykehuset uten at noen har sjekket at du har festet babysetet riktig og du har papirer på det. Mannen min ble spurt for et halvår siden om hvor mange kurs vi hadde hatt da vi var gravide og mannen min hadde vært litt i tvil og sagt 1...det var det møtet vi hadde etter at babyen var født på barselhotellet p Ullevål kvelden før avreise. Usikker på om jeg hadde kalt det kurs :hilarious:

Jeg har time (fra før) hos gyn 19 mai, til celleprøve. Ringte dem og spurte mtp at jeg er gravid, men de sa jeg bare skulle komme uansett! :) da får jeg se også.

Så har jeg fått vanlig svangerskapskontroll hos fastlegen 6 juni.

Ringte til helsestasjonen i går for å få kontakt med jordmor, legen sa jeg skulle gjøre det forrige uke. De sa bare jeg var ALTFOR tidlig ute (6+4 idag) og måtte ringe igjen mellom uke 10-12.

Jeg skal til jordmor i morgen, 5+2 Det er fordi jeg mistet i MA sist, og jordmoren selv ville ha meg inn på kontroll allerede nå, for å henvise til tidlig UL ☺️

Back
Topp