Første kontroll

Kath1990

Glad i forumet
Septembergull'17
flere som har bestilt første kontroll (uke12)?
Bestilte i dag, da jeg visste at fastlegen min er 50% sjukmeldt og ganske opptatt!
Føles så alt for lenge til, kommer da etter mine beregninger til å være 13+ 1! :)

Har fått time hos jordmor 12+6. Før det skal vi på tul 11+6 tror jeg og så må jeg å ta alle de vanlige blodprøvene.

Har time hos JM allerede 2.feb :) er da rundt uke 7-8 :)
Hadde en vanskelig fødsel med første så har lyst til å få snakket det ut fortest mulig.
Begynnte å gråte av fødselsskrekk når testen ble positiv :(

Har time hos JM allerede 2.feb :) er da rundt uke 7-8 :)
Hadde en vanskelig fødsel med første så har lyst til å få snakket det ut fortest mulig.
Begynnte å gråte av fødselsskrekk når testen ble positiv :(

Uff.. kjenner igjen den følelsen! Håper du bli kvitt det, jeg håpe å få planlagt ks, eller måle bekkenet mitt denne gang.. vurdere en tur til JM før den tid og sjekke blodtrykket, er så himla svimmel til tider :confused:

Hadde ul den 19.1. og skal ha den neste 9.2.
Skal også til jordmor nå til torsdag [emoji4]
Jeg er 7+2 i dag [emoji173]

Hadde ul den 19.1. og skal ha den neste 9.2.
Skal også til jordmor nå til torsdag [emoji4]
Jeg er 7+2 i dag [emoji173]

Får ekstra oppfølging du da? Her tar de i utgangspunktet ikke inn til kontroll før uke 12, om det ikke er noe spesielt

Får ekstra oppfølging du da? Her tar de i utgangspunktet ikke inn til kontroll før uke 12, om det ikke er noe spesielt
Får ekstra oppfølging ja. Etter mange års prøving ble vi spontant gravide mens vi ventet på nytt ivf forsøk. Pga av dette er jeg veldig redd for at noe skal gå galt.. Har vært gravid tidligere og mistet hver gang, men det er over 14 år siden.

Får ekstra oppfølging ja. Etter mange års prøving ble vi spontant gravide mens vi ventet på nytt ivf forsøk. Pga av dette er jeg veldig redd for at noe skal gå galt.. Har vært gravid tidligere og mistet hver gang, men det er over 14 år siden.

Bra du blir fulgt nøye opp, greit og føle seg trygg! :flower

Får time på dagen, så må bare vente til uke 12 (og tro at alt går bra fram til da :) )

Får time på dagen, så må bare vente til uke 12 (og tro at alt går bra fram til da :) )

Høres fantastisk ut! Kan vel få time på fagen jeg og, men ikke til fastlegen.. på en slik kontroll bil jeg til fastlegen, fikk så god oppfølging sist! :couchpotato:

Uff.. kjenner igjen den følelsen! Håper du bli kvitt det, jeg håpe å få planlagt ks, eller måle bekkenet mitt denne gang.. vurdere en tur til JM før den tid og sjekke blodtrykket, er så himla svimmel til tider :confused:

Etter sist fødsel nekter jeg å føde, jeg skal ha keisersnitt. Jeg holdt faktisk på å dø etter fødselen pga komplikasjoner med morkaka.

Etter sist fødsel nekter jeg å føde, jeg skal ha keisersnitt. Jeg holdt faktisk på å dø etter fødselen pga komplikasjoner med morkaka.

Uff, så ubehagelig! Skjønner godt at det ikke er noe du ønsker!
Ønsker virkelig ikke en fødsel som jeg hadde sist, Og ble da anbefalt fra jm å måle bekkenet neste gang..
håper virkelig du får en jm/lege som vil hjelpe deg, så du slipper og krangle!

Skal på første kontroll i slutten av feb. Er 11+5 da. Jeg ville absolutt til en bestemt Jm, så jeg bestilte kontroll hos henne rett etter nyttår, bare få dager etter pos. test :)

Uff, så ubehagelig! Skjønner godt at det ikke er noe du ønsker!
Ønsker virkelig ikke en fødsel som jeg hadde sist, Og ble da anbefalt fra jm å måle bekkenet neste gang..
håper virkelig du får en jm/lege som vil hjelpe deg, så du slipper og krangle!

Hvis de tvinger meg til å prøve igjen kjenner jeg at jeg kommer til å bli fryktelig lei meg.
Samboeren min gruer seg allerede, han ble jo stående alene med en nyfødt baby sist og ante ikke hva som skulle skje.
Tenker at keisersnitt vil gjøre den siste delen mye lettere :)

Har ikke bestilt, fordi uke 12 vil være i starten av mars, og jeg vurderer faktisk å bytte lege. Får se hvordan jeg kjenner det på timen jeg har i morgen. Har ikke vært fornøyd med den legen noensinne, men ikke så misfornøyd at jeg har bytta heller. Så litt usikker. Jeg er bare lei av det kjennes ut som om han har satt opp 4 minutter til meg, og bruker jeg mer tid enn det blir det stress. Ikke gøy.

Vurderer å bestille, eneste kravet mitt er at jeg vil ha time før 31.mars. Og da er jeg jo over 14 uker, så det lar seg nok gjøre :happy:

Var innom helsestasjonen med jenta i dag, og stakk innom jordmoren for å hør om hun kunne måle blodtrykket, så da satte hun opp time til meg neste uke! Var egentlig skeptisk til jm denne gang, da jeg hadde dårlige opplevelser sist, men ser ut til at hun ikke jobber der lengre :rolleyes:

Back
Topp